En tee, jos mulle ei makseta!Perjantai 18.10.2013 - Juha Ahola "Minä en soita asiakkaalle jälkihoitosoittoa, jos siitä ei makseta. Miksi pitäisi soittaa?" "Minun mielestä jälkihoitosoitto kuuluu myyntiprosessiin. Myyntiprovisio pitää sisällään jälkihoitosoiton. Siksi pitää soittaa. Sehän on itsestään selvää! Kilpailijamme toimii juuri niin kuin sinä kerroit, mutta meidän vahvuus on tämä linja ja minä ainakin pidän tästä kiinni." (jatkuu *) Kyseinen keskustelu käytiin eräässä yrityksessä, jossa oli ollut myyntitiimin palaveri. Joillakin oli huomattavan erilainen suhtautuminen asiakkaiden jälkihoitoon. |
Avainsanat: Juha Ahola, asiakaskontaktointi, asiakkaat, asiakaspalvelu |
|
19.10.2013 8.28
Harri Koo
"Väitän, että rahat-pois-ja-rappuun ei ole toimiva malli, ja muutoinkin se on varsin kuluttavaa. Kun hoitaa asiakkuuksia hyvin, se vie aikaa, mutta se myös palkitsee. Lisäksi asiakkuuksien hoitaminen poikii suosituksia." |
22.10.2013 17.24
AP
Kaikki riippuu millaisessa busineksessa olet. Jos myyt valtamerilaivan kokoisia kauppoja kovalla katteella, eikä perään kannata juosta niin rahat pois ja rappuun voi olla hyvinkin kannattavaa, samaa voi sitten tehdä toisaalla, eikä sitä kukaan ole siellä toisaalla kuullut. Näin isoja kun tehdään vieläpä harvoin.Selusta on voitu turvata lakimiesarmeijalla. Myiväthän sakalaisetkin Suomelle kasapäin ilmaa älyttömillä sumilla ja tyhmät Suomalaiset ostivat hymyssä suin ja edelleen näiden samojen saksalaisten kanssa kauppaa tehdään.Tai sen ei ole väliä. Oikein isoissa kuvioissa tuntuu vaan olevan kytkyjä muuaallekin Stephen Eloppia mainitsematta. Ongelma on kyllä taas ruohonjuuri tasolla varmasti myyjänkin ongelma. Se on myyjän ongelma jopa vaikka hän ei itse olisi tehnyt huonoa jälihoitoa ja asiakastyytyväisyyttä vaan hänen edeltäjänsä ovat tehneet. Se tulee myyjällä siis vastaan.Tietenkin se on vielä enemmän koko yrityksen ongelma ja johdon ratkaistava. |
Sama juttuhan on normaalissa työelämässä muutenkin Suomessa, ei kuulu mulle on mentaliteetti liikaa.