Blogin arkisto

Sisältömarkkinointi on muotia nyt ja jos mietit sisältömarkkinoijaksi ryhtymistä niin lue tämä ensin

Share |

Maanantai 14.7.2014 - Heikki Luoma


heikkiluoma.jpgKerron miten sisältömarkkinoinnilla saa tuloksia. Tuloksilla tarkoitan myyntiä ja tilauksia. Niistähän loppujen lopuksi on kyse.

Usein markkinoinnin yhteydessä puhutaan tunnettuuden kasvattamisesta. Taustalla on ajatus, että yrityksen ollessa tunnettu, asiakkaat muistavat ottaa yritykseen yhteyden, tai ostaa yrityksen tuotemerkkiä, kun asiakkaalle syntyy tarve.

Se pätee edelleen.

Meille jokaiselle tuttu internet on muuttanut asiakkaiden käyttäytymistä. Ennen asiakkaat olivat riippuvaisempia myyjien antamasta tiedosta, mutta internetin ansiosta asiakkaat saattavat olla paremmin informoituja kuin jotkut myyjät.

Tutkimustulokset osoittavat, että asiakkaat hakevat tietoa netistä ennen kuin he ottavat yhteyttä myyjään.

Käytä sitä hyväksesi.

Sisältömarkkinointi kohdistuu tilanteeseen kun asiakas alkaa hakea tietoa, tutkii mahdollisuuksia ja selvittää itselleen mitä hän saattaisi tarvita. Sisältömarkkinoinnin tarkoitus on, että asiakas löytää sinun antamat tiedot netistä.

Se on sisältömarkkinoinnin lähtökohta.

Lisäksi tarvitset tavan toteuttaa koko juttu.

Jotta saat sisältömarkkinoinnin toimimaan tuloksekkaasti on sinun huomioitava muutamia seikkoja.

Tässä on omia havaintojani 10 vuoden sisältömarkkinoinnin kokemuksella:

  • moni sisältö on mielenkiinnottomia latteuksia, vältä tätä
  • provosoi eli suomeksi kiihota lukijaa
  • kiihota lukijaa oppimaan, ajattelemaan toisin tai huomaamaan jotain uutta
  • enemmistö haluaa olla parempi työssään
  • tyylinä henkilökohtainen viesti toimii paremmin kuin toimialalle ja yritykselle suunnattu yleinen, kirjoita siis yhdelle ihmiselle
  • teksti on tärkeämpi kuin ilme
  • käytä sisältöä niin, että asiakkaasi ilmaisevat kiinnostuksensa ja itsensä sinulle
  • voit myydä kiinnostuksensa ilmaisseille, he ovat liidejäsi
  • markkinoinnin ja myynnin yhteistyö sisällön tuottamiseen, jakeluun ja myynnillisiin toimenpiteisiin
  • yrityksesi sisällä, myyjillä ja muulla henkilökunnalla voi olla arvokkaita sisältöaiheita
  • sisältöaiheita saat myös asiakkailta, uutisista ja kirjoista ja muilta alasi yrityksiltä
  • sisältö saa olla pitkä; ihmiset lukevat romaanejakin jos ne koukuttavat

Amerikkalainen myyntitoimintaa koskeva tutkimus paljasti, että parhaita myyjiä ovat he, jotka haastavat asiakkaan ajattelemaan uudella ja toisella tavalla. Heitä kutsutaan haastajamyyjiksi, Challenger Sale.

Sisältömarkkinointi ja haastajamyynti toimivat erinonomaisesti yhteen. Molemmilla on sama päämäärä. Kun haastajamyyjä kertoo asiakkaalle hyvistä keinoista, joilla asiakas voi parantaa tilannettaan niin sisältömarkkinoija kirjoittaa tai videoi ja jakelee sisältöä netissä ja sähköpostilla.

Toivon että tästä oli apua ryhtyessäsi sisältömarkkinointia tekemään.

Jos haluat keskustella sisältömarkkinoinnista henkilökohtaisesti niin ota yhteyttä.

 

—-

Arvostan jos haluat antaa palautetta alla olevaan kommenttikenttään tai lähettämällä s-postia.

Heikki Matias Luoma
Actional Oy
www.actional.fi

Avainsanat: Heikki Luoma, sisältömarkkinointi, myyjät, haastajamyynti


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini