Sisältömarkkinointi on muotia nyt ja jos mietit sisältömarkkinoijaksi ryhtymistä niin lue tämä ensinMaanantai 14.7.2014 - Heikki Luoma Kerron miten sisältömarkkinoinnilla saa tuloksia. Tuloksilla tarkoitan myyntiä ja tilauksia. Niistähän loppujen lopuksi on kyse. Usein markkinoinnin yhteydessä puhutaan tunnettuuden kasvattamisesta. Taustalla on ajatus, että yrityksen ollessa tunnettu, asiakkaat muistavat ottaa yritykseen yhteyden, tai ostaa yrityksen tuotemerkkiä, kun asiakkaalle syntyy tarve. Se pätee edelleen. Meille jokaiselle tuttu internet on muuttanut asiakkaiden käyttäytymistä. Ennen asiakkaat olivat riippuvaisempia myyjien antamasta tiedosta, mutta internetin ansiosta asiakkaat saattavat olla paremmin informoituja kuin jotkut myyjät. Tutkimustulokset osoittavat, että asiakkaat hakevat tietoa netistä ennen kuin he ottavat yhteyttä myyjään. Käytä sitä hyväksesi. Sisältömarkkinointi kohdistuu tilanteeseen kun asiakas alkaa hakea tietoa, tutkii mahdollisuuksia ja selvittää itselleen mitä hän saattaisi tarvita. Sisältömarkkinoinnin tarkoitus on, että asiakas löytää sinun antamat tiedot netistä. Se on sisältömarkkinoinnin lähtökohta. Lisäksi tarvitset tavan toteuttaa koko juttu. Jotta saat sisältömarkkinoinnin toimimaan tuloksekkaasti on sinun huomioitava muutamia seikkoja. Tässä on omia havaintojani 10 vuoden sisältömarkkinoinnin kokemuksella:
Amerikkalainen myyntitoimintaa koskeva tutkimus paljasti, että parhaita myyjiä ovat he, jotka haastavat asiakkaan ajattelemaan uudella ja toisella tavalla. Heitä kutsutaan haastajamyyjiksi, Challenger Sale. Sisältömarkkinointi ja haastajamyynti toimivat erinonomaisesti yhteen. Molemmilla on sama päämäärä. Kun haastajamyyjä kertoo asiakkaalle hyvistä keinoista, joilla asiakas voi parantaa tilannettaan niin sisältömarkkinoija kirjoittaa tai videoi ja jakelee sisältöä netissä ja sähköpostilla. Toivon että tästä oli apua ryhtyessäsi sisältömarkkinointia tekemään. Jos haluat keskustella sisältömarkkinoinnista henkilökohtaisesti niin ota yhteyttä.
—- Arvostan jos haluat antaa palautetta alla olevaan kommenttikenttään tai lähettämällä s-postia. Heikki Matias Luoma |
Avainsanat: Heikki Luoma, sisältömarkkinointi, myyjät, haastajamyynti |