Millä asenteella kohtaamaan työtovereita tai ketä tahansa?Perjantai 10.10.2014 - Juha Ahola
Tärkeämpää kuin se, mitä tapahtuu on sillä, millainen tunne ihmiselle jää kustakin kohtaamisesta? Kohtaa kutsuvieras (Kohtaaminen on aina mahdollisuus)Mitä, jos työtoverin (alainen, esimies, kollega) kohtaamiseen suhtautuisi mahdollisimman useimiten kuten kohtaisi kutsuvieraan? Ystävällisyys, innostuminen ja halu palvella huokuisi vuorovaikutuksessa. Miten innostumme, kun näemme parhaan ystävän, sisaruksen, vanhempamme, isovanhempamme pitkän "erillään olon" jälkeen? Miksi emme voisi tietoisesti kohdata "kutsuvieraita" päivittäin? Ainutkertaisia ja korkealaatuisia kohtaamisiaMitä, jos kohtaamisesta saa ainutkertaisen ja korkealaatuisen? Ainutkertaisuutta voisi olla se, että läimäyttää korville, mutta kun kriteerinä on myös korkealaatuisuus, täytyy toimia hyvässä hengessä. Pystytkö palauttamaan mieleen jonkin ainutkertaisetn ja korkealaatuisen kohtaamisen viimeviikoilta työpaikalta, muualta? Myönteinen eteenpäinvievä asenneMiten suhtautua asioihin? Samanlaiseen tilanteeseen toinen reagoi negatiivisesti, pessimistisesti, kun taas joku reagoi positiivisesti ja katsoen tulevaan yrittäen löytää mahdollisuuksia. Tapahtuipa mitä tapahtui, myönteinen ja eteenpäinvievä asenne on erinomainen työkalu fokusoimaan ajatukset paremmin. Kohdatkaamme kutsuvieraita myönteisellä ja eteenpäinvievällä asenteella ja luokaamme kohtaamisista ainutkertaisia ja korkealaatuisia. Juha Ahola |
Avainsanat: Juha Ahola, asiakas, myynti, myyntityö, käytöstavat |
|
Korniuden ja posisitiivisen asenteen raja tuntuu käytännössä olevan hyvin pieni johonkin piirretty himmeä viiva. Ja väärinymmärtäminen kummallekin ajan suurin trendi.