Huomenta sanoo päiväkotitätiKeskiviikko 20.1.2016 - Kari Vahtolammi Kun pieni taapero tallustaa pitkin lumista polkua kohti päiväkotia, niin hän samalla miettii että mitä piti tädille sanoa. Ja lumisella polulla mieleen iskostuu, että ensin sanotaan huomenta ja sitten mennään katsomaan kavereita päiväkotiin. Päiväkodissa pienten taaperoiden mieliin yritetään iskostaa erilaisia tulevaisuudessa tarvittavia taitoja. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, taito, taidot, käytöstavat, tavat |
Millä asenteella kohtaamaan työtovereita tai ketä tahansa?Perjantai 10.10.2014 - Juha Ahola Asiakkaan kohtaamiseen asennoitumisessa esim. myynnin ammattilainen osaa kalibroida asenteensa, mutta miten vuorovaikutus toimiikaan työyhteisön sisällä? Muistaako esimies alaisia kohdatessaan vuorovaikutuksen merkityksen, entäpä päinvastoin? Sanotaanko huomenta? Miten sanotaan huomenta? Pysähdytäänkö hetkeen, katsotaan silmiin huokuen hyvää henkeä ja pysähtymistä hetkeen, vai huudahdetaanko ohimennen pakollinen tervehdys? Tärkeämpää kuin se, mitä tapahtuu on sillä, millainen tunne ihmiselle jää kustakin kohtaamisesta? |
1 kommentti . Avainsanat: Juha Ahola, asiakas, myynti, myyntityö, käytöstavat |
Mulla on oikeus!Perjantai 17.12.2010 - Olli Linjala Elämässä on paljon asioita, joihin ihmisillä on oikeus. Tämän oikeuden taakse on helppo piiloutua tehdäkseen tyhmyyksiä, ollakseen tahditon, loukatakseen kanssaihmisten arvoja, kylvääkseen epäsopua, tuhotakseen parisuhde tai työyhteisö. Ihmisellä on oikeus olla tyhmä, sivistymätön, likainen, haiseva – mutta onko noita oikeuksiaan pakko käyttää. Presidentin vastaanotolla 6.12.2010 syntyi ristiriitaisia tunteita, tarvetta väkivallalla ja jopa tappouhkauksilla pelotteluun. Sukupuolineutraalien tanssimiseen ja lenkkarijalkineiseen frakkimieheen ihastuneitten ja vihastuneitten välistä torailua. |
1 kommentti . Avainsanat: Olli Linjala, asenne, käytöstavat, suvaitsevaisuus, tuomitseminen, yhteisöllisyys |
Ilmaista mainetta ja markkinointiaMaanantai 17.5.2010 - Olli Linjala Hyvissä arkipäivän käytöstavoissa ei ole mitään kielteistä, loukkaavaa tai järjellä vastustettavaa. Ne parantavat työyhteisöjen ja paikkakunnan mainetta ilmapiiriä, estävät pohjaan palamista, auttavat jaksamaan, vähentävät koulu- ja työpaikkakiusaamista. Hyvistä käytöstavoista hyötyvät kaikki niin kotioloissa kuin työpaikoilla. Hyvillä tavoilla ja käytöksellä voidaan kohentaa kaupunki- ja kuntakuvaa, vähentää väki- ja ilkivaltaa. Miellyttävällä kohtelulla parannetaan huomattavasti myös palvelulaadun mielikuvaa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Olli Linjala, markkinointi, mielikuvat, palvelu, käytöstavat, asenne, asennemuutos |