Myyntityössä ihminen punnitaanMaanantai 29.8.2011 - Pauli Vuorio Ennakkoluulo myyjästä löyhämoraalisena pysyy yllättävän tiukassa ainakin mielikuvissa. Asiaa tuntemattomien mielissä yleistykset yksittäistapauksien kautta kärjistyvät kun puhutaan myyntityöstä. Todellisuudessa ei liene kovin montaa ammattia, jossa punnitaan ihmistä niin paljon kuin myynnissä. |
11 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, myyntityö, ennakkoluulot, myyjä, mielikuvat, asiakaspalvelu |
Ilmaista mainetta ja markkinointiaMaanantai 17.5.2010 - Olli Linjala Hyvissä arkipäivän käytöstavoissa ei ole mitään kielteistä, loukkaavaa tai järjellä vastustettavaa. Ne parantavat työyhteisöjen ja paikkakunnan mainetta ilmapiiriä, estävät pohjaan palamista, auttavat jaksamaan, vähentävät koulu- ja työpaikkakiusaamista. Hyvistä käytöstavoista hyötyvät kaikki niin kotioloissa kuin työpaikoilla. Hyvillä tavoilla ja käytöksellä voidaan kohentaa kaupunki- ja kuntakuvaa, vähentää väki- ja ilkivaltaa. Miellyttävällä kohtelulla parannetaan huomattavasti myös palvelulaadun mielikuvaa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Olli Linjala, markkinointi, mielikuvat, palvelu, käytöstavat, asenne, asennemuutos |
Ei nimi postia pahennaMaanantai 25.5.2009 klo 8.00 - Liisa Seppälä Vai pahensiko? Vuoteen 1990 asti posti kulki, kunhan vain kusti polki. Tuolloin Posti-Tele muuttui liikelaitokseksi, jonka taloudenpito irrotettiin valtion ja tulo- ja menoarviosta. Kustin vauhti taisi tällöin hieman hidastua ja ruostetta ketjuihin alkoi ilmaantua enemmänkin vuoden 2001 myötä, kun Suomen Postista tuli julkinen osakeyhtiö. Vuoden 2007 nimenmuutoksen jälkeen tuntuu usko postinjakelun toimivuuteen melkoisesti romahtaneen. Itella taisi sysätä Kustin pyörän pöpelikköön. |
2 kommenttia . Avainsanat: Posti, Itella, luottamus, mielikuvat, huono kokemus, postitus |