Ostanko Google-mainontaa paketti- vai palveluhinnoittelulla?Keskiviikko 26.11.2008 klo 12:00 - Jukka Hankaniemi Googlen AdWords-sponsorilinkkien jälleenmyynnissä käytetään yleisesti kahta hinnoittelutapaa; paketti- ja palveluhinnoittelu. Hinnoittelumalli ei yksistään kerro kampanjoinnin laadusta - kummallakin tyylillä voi tehdä tuottavaa hakukonemainontaa, mutta molemmissa on omat luonteenpiirteensä.
|
Avainsanat: Jukka Hankaniemi, hakukonemainonta, hakusanamainonta, Google-mainonta, Google AdWords, mainos, mainonta, markkinointi, hakukone |
|
27.11.2008 20:48
Meitä on moneksi
Joo, ja nettisivutkin tekee siskon poika muutamalla kymmenellä eurolla... |
2.12.2008 11:00
Marko Hasa
Google-mainonta on helppo käynnistää itse, mutta mainonta muuttuu omissa käsissä nopeasti kalliiksi ja tehottomaksi, jos ja kun ei ymmärretä tämän mainontamuodon ominaisuuksia. Olen nähnyt lukemattomia itse tehtyjä kampanjoita, joissa kustannukset ovat karanneet käsistä heti alussa eikä ole edes tiedetty, mistä se johtuu. Tällaisista kokemuksista vedetään lisäksi helposti johtopäätös, että Google-mainonta on kallista vaikka asia on juuri päinvastoin. |
3.12.2008 9:17
Kerran oppiminenkaan ei aina auta
Mainosohjemaan perehtyminenkään ei välttämättä auta ilman lähes kokoaikaista seurantaa, sillä Googllen järjestelmä kehitittyy ja muokkautuu koko ajan sekä tilanne mainoshuutokaupassa myös muuttu kokoajan. Jos hakusanoina on sanoja, jotka eivät vastaa täydellisesti sisältöä, kampanjaa täytynee koko ajan "tehdä". |
3.12.2008 11:45
Salomon
Kun osaa tehdä ja muutoin omaa tarpeeksi hyvän asiantuntemuksen kannattaa tehdä itse jos on tarpeeksi iso kampanja |
11.3.2009 17:36
Osta vain tulosta
Osta klikkauksia ! |
14.4.2011 15:47
Paatunut yrittäjä
Oisko aika alkaa rohkeesti myymään CPA hinnoittelulla. Eli markkinoijalle kilahtaa euroja vasta joko yhteydenotosta tai ostotapahtumasta kotisivuilla! Muuten hommassa ei oo mitään eroa perinteisiin medioihin! |
14.4.2011 16:39
Niin
Markkinat ja asikkaiden ostotietous ovat muuten asiassa muuttuneet aika paljon lyhyessä ajassa. Vaikka suurin osa onkin aika ulkona. |
19.9.2011 14:54
Google-mainonta
Niin sanottujen klikkipakettien myyjät ovat vieneet uskottavuutta koko toimialalta. Onneksi näiden pakettien ostaminen on käsittääkseni vähentynyt viime aikoina kun asiakkaiden tietotaito on tämän osalta kasvanut. Ongelmana klikkipaketeissa on, että palveluntarjoaja tekee voittonsa klikkauksista. Jos asiakas maksaa esim. keskimäärin klikistä 0,6 ?, ei palveluntarjoajan kannata näyttää Google AdWords-mainosta sellaisella hakusanalla, joka hinta on esim. 0,9 ?. Huomattavasti reilumpi ja asiakkaan kannalta läpinäkyvämpi tapa on erottaa tehdyn työn osuus itse Google-budjetista. Toinen asia on itse Google-tili ja sen omistus - Google AdWords-tilin pitäisi aina olla asiakkaan omassa hallussa ja omistuksessa. |
19.9.2011 14:59
Tämmöstäkin
Tämäkin on vielä alkeistietoa tai vanhaa asiasta. Google paketteja ja facebook paketteja myydään näytöillä, ja klikkauksia pyritään jopa palveluntarjoajan hinnoittelussa ja todellisuudessakin jopa välttämään. Näin lähes kaikki on katetta kun palveluntarjoaja ostaa klikeillä, mutta pyrkii saamaan ne minimiin. Kaikkki hyvin , kate hyvin, mutta asiakkaan etu ja hyöty on täydessä ristiriidassa. |
Joskus kuulee jonkun sanovan, että google myyjät on ihan huijareita kun kampanjan voi ostaa googlelta itsekin. Vähän sama kuin tekis itse mainoksensa peruskoulupohjalta ?