Rookie-tason munaus mainonnassa jättää kertomatta...Perjantai 22.11.2013 - Juha Ahola Tein vastikään rekrymainoksen A4:lle copy-paste-menetelmällä kotisivuiltamme. Asettelin muutaman kuvan vielä houkuttimeksi, ja mainos oli valmis. Siitä tuli ihan ok:n näköinen. Eilen vaimoni katsoi kyseistä rekrymainosta vänkärin paikalla autossa, ja vilkaisin itse sitä noin sekunnin ajan. Oivalsin samantien, että mainoshan on aivan luokattoman tasoinen yhdestä syystä. Selvästi markkinointiviestinnän alkeet olivat unohtuneet mainosta tehdessä. Markkinointiviestinnässä ei nimittäin riitä, että viestistä (mainoksesta) selviää, MITÄ viestii, vaan aivan keskeisessä roolissa on myös, KUKA viestii. |
3 kommenttia . Avainsanat: Juha Ahola, yrittäminen, rekrytointi, markkinointi, markkinointiviestintä, mainostaminen, case |
Sukupuolia stereotypisoiva mainos on vahingollinen lapsilleKeskiviikko 28.11.2012 - Taru Jousia Mainokset heijastelevat aina oman aikansa kulttuuria. Niiden on osuttava maaliin eikä tolppaan. Elämme aikakautta, jolloin ihmisten tietoisuus monista asioista on kasvanut varsin nopeasti – näin on käynyt myös yksilönvapauden ja sukupuoleen kasvattamisen kanssa. Mainostajan voi olla näin ollen vaikea pysyä vauhdissa mukana ja kantaa omaa osuuttaan kulttuurisesta muutoksesta. Tiukkoja malleja siitä, miten ollaan tyttöjä ja poikia on alettu kyseenalaistaa enenevissä määrin. Yhä harvemmin kuulee lauseita "pojat eivät itke" tai "tytöt eivät pelaa jääkiekkoa". Itkeminen on ihmisen perusoikeus sukupuolesta riippumatta. Harrastukset ovat kaikkien harrastuksia eivätkä sukupuolen mukaan vain osalle kansaa oikeutettuja. |
3 kommenttia . Avainsanat: Taru Jousia, perhe, mainos, stereotypiat, rooli, sukupuolirooli |
Markkinointiguru Sam VanniKeskiviikko 9.3.2011 klo 16.58 - Samuel Hovi Tarinan mukaan suosikkitaiteilijani Rafael Wardin oppi-isä Sam Vanni antoi tärkeimmäksi evästykseksi nuorelle lahjakkuudelle elämänohjeen "Tee sitä, mitä muut eivät tee". Tämä nerokkaan yksinkertainen lausahdus on paras markkinointiviisaus, mitä olen ikinä kuullut. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Samuel Hovi, Sam Vanni, markkinointi, markkinointiguru, mainonta, mainostoimisto, markkinointiviestintä, markkinat, viestintä, mainostaja, mainos, myynti, yritys, menestys |
Nettikeskustelijan sielun saa parilla eurollaTorstai 19.8.2010 klo 9.35 - Paavo Vasala Pitkään Eniron keskustelupalstana toiminut Suomi24 on siirtynyt tanskalaisen aikakauslehtitalo Allerin omistukseen. Nyt tiedämme, mikä on suomalaisen nettikeskustelijan rahallinen arvo. Se on reilu kaksi euroa per sielu. |
3 kommenttia . Avainsanat: Paavo Vasala, sosiaalinen media, nettikeskustelu, mainosarvo, yritysviestintä, digitaalinen media, perinteinen media, viestintäkanava |
USA harkitsee uutistaloille valtion tukea ja tekijänoikeuslakien tiukentamistaTorstai 3.12.2009 klo 8.00 - www.mediaviikko.fi Yhdysvaltain liittovaltion kauppakomissio harkitsee valtion tuen käynnistämistä uutisyhtiöille. Mainostulot laskevat yhä rajusti. Internetin tuhotessa vuosisatoja vanhan liiketoimintamallin uutisia tuottavat yhtiöt ovat ajautuneet syviin talousvaikeuksiin ja niiden toimintaa uhkaa lopettaminen. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: tekijänoikeuslaki, lait, uutistalot, mainostulot |
Ostanko Google-mainontaa paketti- vai palveluhinnoittelulla?Keskiviikko 26.11.2008 klo 12.00 - Jukka Hankaniemi Googlen AdWords-sponsorilinkkien jälleenmyynnissä käytetään yleisesti kahta hinnoittelutapaa; paketti- ja palveluhinnoittelu. Hinnoittelumalli ei yksistään kerro kampanjoinnin laadusta - kummallakin tyylillä voi tehdä tuottavaa hakukonemainontaa, mutta molemmissa on omat luonteenpiirteensä. |
10 kommenttia . Avainsanat: Jukka Hankaniemi, hakukonemainonta, hakusanamainonta, Google-mainonta, Google AdWords, mainos, mainonta, markkinointi, hakukone |