Blogin arkisto

Myynti on arvostusta, joka päivä

Share |

Perjantai 15.10.2010 klo 11.16 - Pauli Vuorio


Arvostusta on myyntityössäkin on monta lajia. Miten arvostamme asioita tai toimintaa jota teemme, ja miten arvostamme sitä kenelle teemme. Siis miten arvostamme myyntityötä ja millä tavoin arvostamme asiakkaita. Miten arvostamme perusasioita tai kokeneempien neuvoja ja ohjeita.

Minulle sanottiin aikanaan, että myyjän tulee olla nöyrä. Silloin mielsin asian siten, että monet kaupat kyllä tehdään niin, että ne otetaan asiakkaalta. Vasta kymmenisen vuotta myöhemmin tajusin, mitä se nöyryys tarkoittaa.

Monet myyjät sortuvat ennemmin tai myöhemmin erityisesti viiteen asiaan:
1. Itsekriittisyyden puute tai vinoutunut itsekriittisyys.
2. Perusasioiden harjoittelun laiminlyönti.
3. Kyvyttömyys joukkuepeliin.
4. Uudistumisen aliarviointi.
5. Kuuntelematta jättäminen.

Nämä kaikki ovat taitoasioita, mutta ne ovat myös erityisesti asioita, joissa ei tapahdu kehitystä tai joita ei tehdä kunnolla, ellei niitä arvosta. Toisille asiat ovat tietenkin vaikeampia kuin toisille luonteesta ja monesta muusta asiasta johtuen. Oikea arvostus on sitä, että on myös sisäistänyt nämä asiat. Ja se vaatii nöyryyttä.

Pauli Vuorio
Myyntikoulutuksista voit katsoa lisää www.vaikutus.fi

Avainsanat: Pauli Vuorio, myyntityö, arvostus, asenne


Kommentit

17.10.2011 18.50  Mainonta

Arvostus, erityisesti asiakkaitten arvostaminen, on tosiaankin olennainen asia mutta se jää helposti lyhytnäköisen voitontavoittelun jalkoihin. Pitkällä tähtäimellä se kuitenkin kantaa hedelmää - lieneekö hyvän karman seurausta!


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini