Kasvokkain viestintä. Ohje nro 1: Kannattaa olla hyvännäköinenMaanantai 19.9.2011 - Pauli Vuorio Muutamakin tutkimus osoittaa, että vauvat katsovat viehättäviä ( sopusuhtaisia jne... ) kasvoja pidempään, kuin arkisia kasvoja. Tässä on tietenkin kyse muista, kuin äidin tai isän kasvoista. Jätetään nämä tutkimukset sitten vaikka arvostamattakin niin, voidaan todeta, että puolueellisuus kauniita kasvoja kohtaan on läpi elämän. Tässä mielessä kovin surullistakin ettei meistä useinkaan tule ajan mittaan "sievempiä" tai "komeampia". |
Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, kasvot, kommunikaatio, ulkonäkö |
|
19.9.2011 12.30
Pauli Vuorio
Heh. |
23.9.2011 10.37
Hevimies
No jaa itse en pahemmin pukeutumisesta piittaa, mutta työni olen aina kunnialla hoitanut ja saanut paljon kiitosta asiakkailtani. |
23.9.2011 11.08
Pauli Vuorio
Eipä toinen ihminen tiedä vaatteiden hintaa ( ellet kerro tai on vaatefriikki yms. ), eikä sillä juuri merkitystä olekaan. Kyse on Ethoksesta. Eli siitä kuka olet = oletko uskottava? Tässä on muistettava, että voimakas ethos toiselle voi olla jollekin muulle huono. Murrosikäiset uskovat ( tai pitävät jopa idolinaan ) mieluummin toista samanikäistä, mahdollisesti rajusti pukeutuvaa ...kun taas yritysmaailmassa yleisesti ottaen olet uskottavampi diplomi.insinööri päättäjälle puku päällä. |
23.9.2011 11.32
Hevimies
Hmm eli toisin sanoen, kyse on enemmän olemuksesta ja itseluottamuksesta kuin vaatteista. |
23.9.2011 11.44
Pauli Vuorio
Yleensä juuri näin. Jos puku tekee olosi epävarmaksi se yleensä vähintään aistitaan, ellei se jopa muutenkin näy. |
23.9.2011 13.50
E.V.R
Kyllä sen näkee naamasta, kun lakkaa samasta. Tai onko saanut ollenkaan. |
Noinhan se menee, autokaupoissa vähän sama juttu, tekniikaltaan susipaskaa autoa jossa pellit kiiltää on helpompi myydä kuin tekniikaltaa hyvää autoa jossa on pellit ruosteessa.