Ihmiset pois SuomestaKeskiviikko 22.8.2012 - Taru Jousia On olemassa ihmisryhmä, joiden mielestä on olemassa vääränlaisia suomalaisia. Vääränlaiset suomalaiset ovat muun muassa maahanmuuttajataustaisia, seksuaalivähemmistöihin kuuluvia, vihreitä, vasemmistolaisia, feministejä, muslimeja ja ruotsinkielisiä.
|
Avainsanat: Taru Jousia, suvaitsevaisuus, maahanmuuttajat, vähemmistöt |
|
22.8.2012 11.49
Taru Jousia
Totta. Kunhan ei vahingoita eikä pyri viemään kenenkään ihmisoikeuksia. |
22.8.2012 13.46
Asiassa on selvät rajat
Niin. Eri asia on sitten kun ilmaisee mielipiteensä ja miten. Esimerkisi saa varmaan ollla sitäö mieltä, että vaikka breivikin teot on ihan ok. Mutta kun tätä alkaa sitten ilmaisemaan tai njopa kehottaa siihen saati itse toteuttaa on ihan eri asia. |
22.8.2012 13.47
Hevimies
Likvidoisitko ihmiset jotka ajattelevat toisin? |
22.8.2012 14.05
Hetkinen
Miten voisi likvitoida ihmeset jotka vain ajattettevat toisin. Jos taas teet sen kyse ei ole mielipiteestä vaan teosta. |
22.8.2012 14.08
Hetkinen
Ja vielä |
22.8.2012 14.17
Hevimies
a) Suomenkansalainenb) ne jotka eivät maksa veroa tulostaanc) suomessa on sananvapausd) en ole tuomari en tuomitse, esitän omia mielipiteitä ja näkemyksiä vapaana ihmisenä. tai sitten en ehkä esitäkkään niitä kuhan trollaane)syyllinen mihin?f)mulle on ihan sama mitä muut ajattelee, heillä on siihen oikeusg) kun ihmisen oikeutta päättää omasta tekemisestään, varoistaan.... rajoittaa joku muu taho, se loukkaa ihmisen oikeuksia vapaaseen elämäänh) soitappa verottajalle ja kysäse |
22.8.2012 14.11
Hetkinen
Eihän Suomessa ole kuin Presidentti, ja diplomaatteja jotka ei maksa lainkaan veroja tuloistaan.Tai muutama veroparatiisin kautta rahoja pyörittävä. Niitäkö tarkoitit? |
22.8.2012 14.25
AP
Suomessa ei kylläkään olla lähelläkään oikeaa sananvapautta tai uskonnonvapautta. Tiedoksi vaan. |
22.8.2012 14.29
Hevimies
"Hetkinen" |
22.8.2012 15.18
Hetkinen
Vapaus tuo aina velvollisuuden. |
22.8.2012 16.57
Taru Jousia
Hetkinen kirjoitti vapaus tuo aina velvollisuuden. Usein kuulee penättävän vapautta sanoa ja tehdä mitä huvittaa ilman minkäänlaisia velvollisuuksia. Ainoastaan oikeutta huutaen. Mistä johtuu tarve penätä oikeuksia ja vapautta ilman, että näkee vapauteen liittyvän aina myös velvollisuuden? Onko se paljon parjatun pullamössösukupolven ominaisuus vai jonkun muun joukon ja mikä sen aiheuttaa? |
22.8.2012 18.57
Hevimies
Vapaus puhua ilman vastuuta on jokaisen oikeus ilmaista itseään. Jokaisella on oikeus |
22.8.2012 19.30
Taru Jousia
Jos sosialistinen kasvatus on, että saa sanoa vain mitä isäaurinkoinen sallii, onko vapaus ilman vastuuta sitten uusliberalistista kasvatusta? Ruohonjuuri ottaa omakseen globaalien yritysten/ pankkiirien maailmankuvan vapaudesta ilman vastuuta? |
22.8.2012 19.59
Hevimies
Onko maailmassa vain sosialisteja tai uusliberalisteja? |
22.8.2012 20.16
Taru Jousia
Totta kai on olemassa tervettäkin kasvatusta, mutta nyt on ollut puhetta vapaudesta ilman vastuuta. |
22.8.2012 20.48
AP
Ei joka asiaan tarvii sekoittaa kapitalismia, sosialismia, markkinataloutta tai liberarismia yms. Se tuntuuu olevan heikoilla jäillä olevien argumentointia. |
22.8.2012 22.39
Hevimies
Tahtooko Taru ja AP kenties maailman jossa jokaisesta sanomisesta haastetaan oikeuteen joka ei miellytä kuulijaa. |
23.8.2012 5.19
Kari P
Maailma ilman juntteja olis parempi paikka. |
23.8.2012 7.54
Taru Jousia
Hevimies, Tahtoisin maailman, jossa ihmiset olisivat vastuullisia ja ymmärtäisivät, että ei voi olla oikeuksia ja vapauksia ilman vastuuta ja velvollisuuksia. Sitä ns. tervettä kasvatusta. Tällä hetkellä se on mahdottomuus, koska meillä vaikuttaisi olevan yhteiskunnassa suuri joukko aikuisia ihmisiä, jotka ovat tottuneet vain oikeuksiin, mutta ei velvollisuuksiin ja vastuunottoon omista sanoistaan ja teoistaan. |
23.8.2012 10.34
AP
Eihän tarkoitus ole, etteikö olisi sananvapaus tai että oikeuteen haastettaisiin oikeuteen mielipiteistä. Jokaisella saa olla sellainen mielipide kuin on. Mielipide voi perustua kuitenkin vääriin tietoihin, rasismiin, vihaan tai vaikka mihin. Jos alkaa huutelemaan vihapuheita tai levittelee valheita se on jo muuta kuin mielipide. On myös suotavaa, että jokin kohteliaisuus ja ettisyys raja on olemassa. Nämä ovat joskus veteen piirrettyjä viivoja. Terve, järkevä ihminen tietää kuitenkin, missä raja on rikottu varmasti, muutoin ehdotan psykiatrilla käyntiä tai voimakasta ja pikälllistä itsetutkiskelua. Vapauksia älyttömillä ja raaoilla tavoilla puolustavat kääntävät toimintatavallaan asiat omaa tavoitettaan vastaan. Kannattaisiko miettiä miksi ihmiset niin vahvasti vastustavat mieliteen ilmaisuasi, eli kannattaisiko katsoa peiliin? Ainakaan pelkkä jankuttava huutelu ei rakenna mitään muuta kuin huonoa.Eikä se ole myöskään älyllistä toimintaa. |
23.8.2012 10.40
Taru Jousia
Suomessa on tällä hetkellä enemmän tai vähemmän vallalla suomalaisen yhtenäiskulttuurin ihannointi. Siinä nähdään Suomi ja suomalaisuus yhtenä homogeenisenä ryhmänä, jota haikailijat tavoittelevat. Tahot, jotka eivät tue tätä käsitystä ja rikkovat yhtenäisen Suomen kuplan, ovat "uhka" Suomelle ja suomalaiselle yhtenäiskulttuurille tällaisessa ajattelutavassa. |
23.8.2012 11.52
Taru Jousia
AP, lukujen ei muuten pitäisi olla kovin paljon yläkanttiin paitsi puoluekannatuksessa sen verran, että laskin ne koko väestöstä, en äänestysikäisistä ja siinä tulee vähän virhettä, ei kuitenkaan niin paljon kuin äkkiseltään voisi luulla, sillä puolueilla on myös nuorisotoimintaa alle 18-vuotiaille. Seksuaalisesti suuntautuneet laskin ehkä alakanttiin. Eri arvioiden mukaan väestöstä 10-15 % on jollain lailla heteronormatiivisuudesta poikkeavia (homoja, bi-seksuaaleja, transseksuaaleja, a-seksuaaleja, interseksuaaleja jne.). Päällekkäisyyksien vuoksi pyöristin kaikkien yhteenlaskettua loppusummaa reilusti alakanttiin. |
23.8.2012 12.13
Hevimies
Juuri näin AP, kyse on aina vain mielipide eroista. Mitä rasismiiin tulee niin se on erään kansanryhmän puhkikuluttama kortti. |
23.8.2012 12.17
Taru Jousia
Hevimies, peräänkuulutan kaikille tahoille vastuuta ja velvollisuuksia eikä pelkästään oikeuksia ja vapauksia. |
23.8.2012 13.49
AP
On varmasti totta, että Somaleissa on niitä, jotka eivät ole töissä ja kuluttavat vain verorahojamme. Väite, että kaikki somalit olisivat näin on varmasti epätosi, se on aivan varma ja se on siten vain rasismia tai vihapuhetta. Edelleen täytyy huomioida, ettei tämä ole ainoa ryhmä, myös hevimiehen määrittelemiä suomalaisia kuuluu tähän ryhmään, se on myös aivan varma. Ja Somalialaisia on Suomen kansalaisuudella, myös täällä syntyneitä. |
23.8.2012 13.54
Hevimies
Väite perustuu siihen että pakolaisilla ei ole velvotteita yhteiskuntaa kohtaan kuten esim. työttömillä. Työtön ei ole ennen saanut edes poistua maasta, kun taas nämä "sotatila pakolaiset matkustavat lomalle kotimaahansa suomalaisten veronmaksajien piikkiin". Onpa kauhia sota jos voi mennä maahan lomailemaan. |
23.8.2012 13.56
Hevimies
Ai ninhän se olikin AP, se on Suomalaisten vika että Kreikka kusetti talouslukunsa EU jäsenyyttä hakiessa, ja se on Suomalaisten vika että niillä ei rahat riittänytkän. On suomalaisten velvollisuus lähettää kaikki rahamme kreikkaan ja ottaa lisää velkaa että kreikkalaiset saavat jokapäiväisen feta juustonsa. |
23.8.2012 15.17
AP
Kaiki somalit tai muut eivät ole pakolaisia.Et puhunut aluksi pakolaista vaan tietyn maan ihmisistä. |
23.8.2012 16.07
Hevimies
Mitäs ne somalit sitten on jotka ei ole pakolaisia? |
23.8.2012 17.20
Taru Jousia
Somaleista moni on täysivaltainen Suomen kansalainen, jolloin heillä on aivan samat oikeudet ja velvollisuudet kuin muillakin suomen kansalaisilla ja niin kuuluu ollakin. Pakolaisstatuksella olevat ovat oma lukunsa riippumatta siitä tulevatko he Somaliasta, Afganistanista, Iranista, Ruandasta, entisen Jugoslavian alueelta tai mistä tahansa muualta. En tiedä enkä tunne pakolaisten oikeuksia ja velvollisuuksia, mutta en kyllä kadehdikaan heitä. Kiintiöpakolaiset tulevat Suomeen Suomen viranomaisten pakolaisleireiltä valitsemina. |
23.8.2012 20.24
Hevimies
ei kyse olekkaan kenenkään kadehtimista vaan siitä että emme kansakuntana hyödy mitään siitä että raahaamme nashan ihmisiä vailla henkilöllisyys todistusta ja selvitystä taustoista, vailla suomen tai englannin kielentaitoa, vailla minkäänlaista peruskoulutusta. yksikään valkoinen mies ei työllisty täälä ilman näitä asioita, kyse ei ole ennakkoluulosta miksi näitä ei huolita töihin, vaan siitä että edes perus edellytyksiä ei ole täälä työn tekoon. |
24.8.2012 0.12
NL
Ihonväri tai synnyinmaa ei tee ihmisestä huonompaa eikä parempaa. Hän voi olla paras ystävä, mutta myös pahin vihamies. |
24.8.2012 10.53
Hevimies
nl |
24.8.2012 11.00
Hevimies
NL |
24.8.2012 11.50
NL
Ainakin venäjältä ja esimerkiksi itäeupoopan maista tulee valkoisia pakolaisia. Kai myös elintasopakolaiset ovat pakolaisia. Suomesta lähtee ja on lähtenyt elintasopakolaisina ihmisiä muihin maihin. |
24.8.2012 12.05
Pauli Vuorio
Mielipiteemme muodostuvat omista lähtökohdista. Mielipiteitä muokkaavat omat kokemuksemme, asiat ja ihmiset jotka vetoavat meihin. Tämän lisäksi mielipidettä ohjaa asenteemme ja se miten haluaisimme tai toivoisimme asioiden olevan.Joku saattaa sanoa, että joidenkin mielipiteet on itseasiassa sellaisia, kuin muillakin , mutta vaikka näinkin olisi, silti sellainen lopputulos mielipiteessä muodostuu aina yksilöllisesti omista lähtökohdista. Kahta täysin samanlaista ihmistä kun ei ole, vaikka kuinka monta yhtäläisyyttä löytyisikin. |
24.8.2012 12.05
Hevimies
Jaha Keniassa on vaikeuksia mutta Suomessa ei. Oletko aivan pumpulissa kasvanut. |
24.8.2012 12.31
NL
Jos kuvittellaan, että Kenia voi yhtälailla auttaa muita kuin pohjoinen länsieuroopan maa aivan eri elintasolla, niin ollaan asteella ettei kannata keskustella, koska järkevää keskustelua ei ole.Samoin on asian laita orjatyöasiassa. On aivan päätöntä väittää, että Suomessa olisi orjatyövoimaa enemmän kuin näissä maissa. Ja miksi ei tosiaan otetan töihin, mietipä sitä. Ehkä työlistäjillä on sinun kaltaisiasi asenteita Hevimies. Olisiko se yksi syy? |
24.8.2012 12.55
Hevimies
NL |
24.8.2012 13.00
AP
Suomalainen insinööri kyllä voi vaihtaa alaa jos ei saa töitä. Hänellä on elitistiset edut ja arvostus yliluokkaa. Jos ei kuulu parhaimmistoon saa vaihtaa alaa, rivi-insinöörejä on liikaa. |
24.8.2012 13.00
AP
Mihin sut Hevimies on pakotettu töihin ruokaa ja yösijaa vastaan? |
24.8.2012 13.43
Hevimies
Jaha mitäs ne työttömän insinöörin eliittiset edut on? Samat tuet ne saa kun denatkin. |
24.8.2012 14.13
AP
Insinööri, lääkäri, monet virkamiehet ja muutamat muut ammatit novsat yliarvostettuja palkkauksessa suhteessa siihen hyötyyn mitä tuottavat. Tottakai on olemassa näissä kaikissa ryhmissä huippuja, mutta heitä käsitellään ammattiryhmänä, niin että olisivat ylempänä muita. Tosiasia on, että valtaosa on ihan riviammattilaisia, joiden työ ei vaadi ihmeempää ja kummempaa. Sama koskee paperityöläisiä, mutta siinä syyt ovat erilaisia.Riippuen siitä kuuluuko ammatillittoon ja onko ollut baiemmin töissä, työtön insinööri voi saada enemmän kuin palkansaaja töissä jos on ansiosidonnaisella. |
24.8.2012 14.21
NL
Suomessa puuttuu työntekijöitä siivousalalta, tietyiltä tehdasaloilta, myynnistä, ja palvelualoilta. Olisihan näille töitä, mutta kun Suomalaiset ei tee. Suomalaiset ovat saavutettujen etujen maailmassa, jossa alaa ei muka tarvi vaihtaa jos ei ole oman erikoisalan töitä tai ei saa olla taiteilija. |
24.8.2012 14.22
Jouni P
Tietyistä maista tulevat ihmiset eivät tosiaan kuulu Suomeen, kuten Hevimies kertoo. Ei ole järkeä roudata tänne työttömäksi. Somalia on yksi näistä. Ei ole mikään Suomen velvollisuus toimia maailman äiti Teresana. |
24.8.2012 14.37
Hevimies
NL |
24.8.2012 14.57
AP
Nää on aika junttimaisia tyhmiä käsityksiä asioista. Yleistetään tarkoitushakuisesti, että orjuutetaan työttömiä, jos itsellä on yksikin kokemus. Yleistettynä on täysin valetta, että työnantajat orjuuttaisivat, pikemminkin palkkasuhteessa on paremmat edut ja turvat kuin 300.000 ammatinharjoittajalla ja yrittäjällä. Ja rajoitetut työajat ainakin nvähemmän töitä ja vastuuta. Jos on ammattilainen ja vielä vain alle keskitason kun on kerran työttömänä, niin pitää ymmärtää ettei yhteiskunnan velvollisuus ole järjestää hänen haluamiaan töitä vaikka kuinka olis insinööri vaan ihmisen pitää elättää itsensä, tässä ei ole mitään eroa somaleihin. Jos Hevimies ei ymmärrä ettei asiat muutu eri maasta tulleillla päivässä tai edes vuodessa, ei voi mitään. |
24.8.2012 15.22
Hevimies
AP |
24.8.2012 15.35
AP
Niinhän se onkin idioootimaista mutta totta, ettei saa palkattua ihmisiä tai ne eivät pysy. |
24.8.2012 16.28
Taru Jousia
Täällähän on ehditty keskustella pintaraapaisulla jo varsin monesta asiasta. |
24.8.2012 18.14
Hevimies
AP |
24.8.2012 18.31
AP
Ehkä kannattaisi tutkia maailmaa monesta lähteestä ja ajatella myös omilla aivoilla, eikä vain ottaa jotain poliittisia kannanottoja tai iltapäivälehtien otsikoita. |
24.8.2012 18.51
Hevimies
No alappa sitten AP tutkimaan sitä maailmaa ja ajattelemaan omilla aivoilla. Vai osaatko sanoa miten Suomi vähentää omia ongelmiaan ottamalla maahan lisää ongelmia. |
24.8.2012 18.54
AP
Luuletko että Suomi pärjää maailmassa rajat sujettuna kuten pohjoiskorea? |
24.8.2012 19.12
Taru Jousia
Hevimies, nyt levität perättömiä huhupuheita, jos väität, että sota Somaliassa on ohi ja pakolaiset voisivat palata sinne kokonaan. Lainaus eilisestä uutisesta: "taisteluja käydään edelleen Mogadishun lähettyvillä. Mogadishussakin kuolee Pentikäisen mukaan melkein päivittäin ihmisiä, ja se on edelleen sota-aluetta." |
24.8.2012 19.13
AP
Oma kohteeni on tyhmät. |
24.8.2012 20.09
Taru Jousia
AP, mulla ihmiset, jotka ei näe omaa napaansa laajemmalle. |
24.8.2012 20.53
Hevimies
AP kuka on puhunut rajojen sulkemisesta yhtään mitään? |
24.8.2012 20.55
Hevimies
24.8.2012 19:13 AP |
24.8.2012 21.04
Taru Jousia
Hevimies, olen boikotoinut Iltalehteä jo vuosia ja syy on juurikin se, että lehti kirjoittaa enemmän fiktiota kuin faktaa. |
24.8.2012 21.42
AP
Haloo hevimies. Tuskin oikeasti Somaliaan mennään löhölomailemaan vaan tapaamaan sukulaisia yms. kaiken uhallakin.Tiedät varmaan itsekin ettei sanomasi pidä paikkaansa vaan vääristelet ja kärjistät aivan tahallasi. Ei kanssasi voi olla samaa mieltä vaikka olisi pakolaispolitiikasta samaa mieltä.Muussa tapauksessa voit välittää tutullesi Breivikille tereisiä. |
24.8.2012 21.54
Hevimies
Taru |
25.8.2012 1.50
Jos kansanedustaja tekee kirjallisen aloitteen eduskunnalle niin eiköhän siinä nyt jotain todenperää ole
Aina kaverimme pikkuinen Suomi on |
25.8.2012 7.42
Taru Jousia
Halla-aho on omaa ideologiaansa ajava kansanedustaja, jonka uskottavuus on muiden paitsi häntä äänestäneiden silmissä hyvin lähellä nollaa. Hän ei ole vaivautunut edes ottamaan selvää somalian tilanteesta ennen lakialoitettaan. Ehkä hän teki sen tietäen, että onnistuu tuolla tavoin ajamaan omaa ideologiaansa, olipa lakialoitus kuinka päätön tahansa. |
25.8.2012 8.18
Meikä Matti
Halla- aho on ainakin paras puhuja. Ja puheet ovat hyvin valmisteltuja. |
25.8.2012 14.19
Hevimies
Taru |
25.8.2012 16.52
Taru Jousia
Jokainenhan saa uskoa myös joulupukkiin, mutta nykyään opetetaan jo peruskoulussa mediakritiikkiä. |
25.8.2012 17.53
Hevimies
No tuo Kirkon rahanpummaus sivu nyt on niin täyttä propagandaa ettei se ole edes lukemisen arvoista. Se nyt on viimeinen taho joka haluaa että sielä homma rauhottuu, milläs ne muuten kerjäis rahaa. |
25.8.2012 18.11
Taru Jousia
Kirkon ulkomaanavulla ei ole pulaa avustettavista kohteista jos ja kun tilanne Somaliassa rauhoittuu, he siirtävät resurssinsa sieltä toisaalle. Lukuisissa maissa, joissa ei ole edes sotatilaa tai akuuttia nälänhätää, on valtavasti avuntarvitsijoita ja köyhyyttä, puutetta puhtaasta juomavedestä, pulaa sairaaloista, lääkkeistä ja muista terveydenhuollon tarvikkeista jne. |
26.8.2012 2.05
ahti karjalainen
joo, pääosa noista joutaa pois.. |
26.8.2012 2.23
AP
Hevimiehen maailmankuva on kuin Aku Ankasta, siis Halla- Aho versio ja lähteet suppeita ja tarkoitushakuisia. Niitä lähteitä käytetään mistä löytyy itseä miellyttävä tulos, muut sivuutetaan. |
27.8.2012 0.37
Hevimies
Meeppäs nyt AP leikkimään legojesi kanssa. |
Eiköhän jokaisella ole oikeus olla ihan sitä mieltä mitä on.