MÄÄRÄ
Mitattavia määriä ovat mm.
- puhelut
- käynnit
- puheaika
- päätökset
- kaupat
- ostoprosentti
Myyjä, jolla myyntitaito on heikko, mutta kontaktien määrä korkea, yltää määrällä parempaan tulokseen kuin taitava myyjä vähillä kontakteilla. Ahkeruus palkitaan! Ahkera voittaa laiskan!
MÄÄRÄ
Mitattavia määriä ovat mm.
- puhelut
- käynnit
- puheaika
- päätökset
- kaupat
- ostoprosentti
Myyjä, jolla myyntitaito on heikko, mutta kontaktien määrä korkea, yltää määrällä parempaan tulokseen kuin taitava myyjä vähillä kontakteilla. Ahkeruus palkitaan! Ahkera voittaa laiskan!
LAATU
Laadullisia mittareita ovat mm.
- Keskikauppa €
- Lisämyynti
- Osumaprosentti
- Kaupan peruuntumiset
- Asiakastapaamisten peruuntumiset
- Reklamaatiot
Laatua voi parantaa Mm. omaksumalla myynnin eri tekniikat ja klousauksen
SUUNTA
Asiakassuuntauksessa mietitään, mille kohderyhmälle ja segmentille myyntiponnisteluja tehdään miten
- Jos saisit soittaa vain 100 puhelua, kenelle soittaisit?
- Mikä kohderyhmä olisi sinulle sopivin? Kenelle soittaisit ensin?
Myyntisuuntaus on sitä, mihin myyjä suuntaa oman energiansa ja ajankäyttönsä
- Kontaktoi oikeita asiakkaita oikeaan aikaan
- Ajankäyttö, "aikainen lintu madon nappaa"
- Käyttää energiansa tärkeisiin asioihin
- Ei ole ns. seurustelu-upseeri
- Pitää kiinni "itsekkäästi" siitä, että saa tehdä tuloksen kannalta olennaisimpia asioita
MÄÄRÄN PARANTAMINEN
- enemmän kontakteja/myyntiä
- enemmän tapaamisia/kotiesittelyitä
- palvelun tehostaminen
- teemapäivä
- markkinointia ja esilläoloa lisää (FB ym.)
- standardit ylös, määrätavoitteet
- enemmän emäntiä
- verkostoituminen
LAADUN PARANTAMINEN
- päätöksiä, aina päätös
- lisämyynti
- myynnin seuranta
- huolellisuus
- referenssit (opettele, uskalla)
- asiakassuhteen hoito
- myyntitekniikka
- kouluttautuminen
- tuote, ihmistuntemus
HOX. HYVÄ TUNNETILA SOITTAESSA! Käytä musiikkia tms. apuna, jotta fiilis on oikea. (Älä tuhlaa kontakteja!)
Oma tunnetila on helppo muuttaa silmänräpäyksessä, kun haluaa ja osaa käyttää oikeita menetelmiä!
SUUNNAN PARANTAMINEN
- soittoaika
- oikea kohderyhmä
- fokus
- ajankäyttö
- priorisointi
- etukäteissuunnittelu
- rutiinit
- kalenteri
Löysitkö parannettavaa? Toivottavasti vastaus korreloi tavoitteidesi sekä myyntitulosten kanssa yhteen.
Määrä – laatu – suunta! Tee enemmän oikeita asioita!
Juha Ahola
Vauhtipyörä.fi