Teollisuus sukeltaa, mutta palveluissa on mahdollisuusMaanantai 17.8.2009 - Petteri Laine Menestyäkseen teollisuusyritysten, erityisesti vientiyritysten, on muutettava suhtautumista palveluliiketoimintaan. Yritykset eivät voi rakentaa menestystään pelkkien tuotteiden jakeluun ja odottamiseen suhdanteen kääntymisestä. Osaamista pitää laajentaa palveluihin ja ratkaisukokonaisuuksiin, jotka helpottavat loppuasiakkaan arkea, niin taantumassa kuin sen ulkopuolellakin. Muutos ei synny kuitenkaan helposti - ennen kaikkea tarvitaan asennemuutosta ja palveluiden myynnin osaamista. |
3 kommenttia . Avainsanat: Petteri Laine, myynti, myyntityö, hinnoittelu, palvelut, palvelumyynti, teollisuusyritykset, vienti, asiakkaat |
Tavoitteet eivät riitä, niitä pitää johtaaTiistai 13.1.2009 klo 18.30 - Petteri Laine Bob Helsingin toimitusjohtaja Jukka Kurttila osuvasti toteaa Talouselämään(36/08) kirjoittamassaan artikkelissa: suomalaiset pelkäävät johtamista. Hän kirjoittaa "Johtamisessa olennaista on selkeän strategian ja kovien tavoitteiden määrittely sekä sellaisten keinojen valitseminen, joilla tavoitteet saavutetaan". Johdon tehtävä on paitsi asettaa tavoitteita ja valita keinoja, systemaattisesti arvioida ja seurata niiden edistymistä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Petteri Laine, talouselämä, talous, johtaminen, johto, tavoitteet, tavoite, myyntijohto, myynti, tulos, yrittäminen |