Kun työvoima kohtaa yrityksenKeskiviikko 20.1.2016 - Kari Vahtolammi Yritysten kasvottomasta rekrytoinnista puhutaan paljon, ilmoitus, nippu cv:tä ja hiljaisuus. Se on pitkälti nykyajan trendi eli tilataan rekry-yritys hankkimaan kandidaatteja. Useinmiten hakijan kannalta se on melkoisen tylsää ja kasvotonta toimintaa. Onneksi on aina väliin toisenlaisia tapauksia eli kuten tämän päivän tilaisuus Uratehtaalla. Eatech Oy oli esittelemässä toimintaansa ja mahdollisia työpaikkoja Uratehtaalla. Nämä tilaisuudet ovat aina positiivisiä yllätyksiä ja täälläkin kuuntelijoitakin taisi olla parikymmentä. Se mikä näistä tekee hyviä tilaisuuksia on muutama pieni erityinen asia. |
1 kommentti . Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |
Rekrytoinnin ihmemaa 2Tiistai 27.10.2015 - Kari Vahtolammi Edellisessä postauksessa vertasin rekryttävää spitaaliseen eli pidin rekryfirmojen vastausmenetelmiä aika huonoina. Ja olen jutellut aiheesta rekryfirman omistajan kanssa ja saanut hyvän vastauksen heidän toimintaansa. Mutta jäin pohtimaan edelleen sitä miksi näkemykset tiedottamisesta eroavat niin paljon. |
1 kommentti . Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |
Rekrytoinnin ihmemaaTiistai 20.10.2015 - Kari Vahtolammi Luulin aina, että toimeentulotukea hakevia pidetään yhteiskunnassa melkoisen huonossa asemassa. Jotkuthan jopa puhuvat sosiaalipummeista. Mutta olen hiljalleen oppinut, että he ovat ihmisiä verrattuna erääseen toiseen ryhmään. Ja tämä ryhmä on rekrytointipalveluiden käyttäjät. He lienevät jo niin alhaisella tasolla, että heitä kohdellaan kuin spitaalisia. |
2 kommenttia . Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |
SeksityöMaanantai 19.11.2012 - Lassi Nokelainen Ihan ensin pitää sanoa etten itse ole näiden palveluiden käyttäjä. Samoin kuin kannabiksen laillistamisen puoltamisessa, seison myös tämän takana yksilönoikeuksien ja itsensätoteuttamisaatteen takia. Turhan usein seksipalveluiden myymistä perustellaan sillä että se rumentaa katukuvaa. Nainen jolla on nahkaa päällä, punaiset huulipunat kynsilakkoineen ja turhan pieni minihame häiritsee jonkun silmää - toisen silmää se hivelee. Eikö kadut vallanneet rintaliivi- ja muotivaatemainokset sitten häiritse? Häiritsee toki, mutta niitä on vaikeampi vastustaa kun ne ovat siinä laillisesti. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Lassi Nokelainen, seksityö, seksipalvelut, yksilönvapaus, ihmiskauppa |
Teollisuus ei ole auringonlaskun alaKeskiviikko 21.4.2010 klo 14.10 - Heikki Ikonen Nykyään kuulee tuutista jos toisesta väitteen, että Suomen tulevaisuus on palvelusektorissa, joten sinne on kohdistettava kansantalouden panostukset. Samat tuutit lyttäävät teollisuuden auringonlaskun alaksi, joten yrityskentälläkin kannattaa keskittyä palvelujen tuotantoon. Todisteena käytetään kehittyneimpiä talouksia kuten Yhdysvaltoja, Japania ja Saksaa, joissa teollisuus työllistää suhteellisesti vähemmän väkeä kuin Suomessa, ja palvelusektorin osuus on taas suurempi. |
14 kommenttia . Avainsanat: Heikki Ikonen, palvelut, teollisuus, tuottavuus, ostovoima, hintataso, elinkustannukset, kansantalous, työllisyys |
Tuhat ja yksi reklamaatiota Postin (Itellan) toiminnastaPerjantai 28.8.2009 klo 13.53 - Ahti M Pontinen Nostamme muutamia aikaisemmin sivustollamme julkaistuja kirjoituksia uudelleen kommentoitaviksi niiden ajankohtaisen teeman takia. Osallistu keskusteluun ja ota kantaa! Postin toiminta tuntuu ainakin laadun osalta olevan menossa hitaasti mutta varmasti alaspäin. Kyse ei ole yksittäistapauksista, vaan suuntaus on jatkunut jo pitkään. |
34 kommenttia . Avainsanat: Ahti Pontinen, Itella, Posti, postin toiminta, jakelu, kirjeet, postin palvelu, palvelut, Postiin ei voi enää luottaa, ryhmäjakelu |
Teollisuus sukeltaa, mutta palveluissa on mahdollisuusMaanantai 17.8.2009 - Petteri Laine Menestyäkseen teollisuusyritysten, erityisesti vientiyritysten, on muutettava suhtautumista palveluliiketoimintaan. Yritykset eivät voi rakentaa menestystään pelkkien tuotteiden jakeluun ja odottamiseen suhdanteen kääntymisestä. Osaamista pitää laajentaa palveluihin ja ratkaisukokonaisuuksiin, jotka helpottavat loppuasiakkaan arkea, niin taantumassa kuin sen ulkopuolellakin. Muutos ei synny kuitenkaan helposti - ennen kaikkea tarvitaan asennemuutosta ja palveluiden myynnin osaamista. |
3 kommenttia . Avainsanat: Petteri Laine, myynti, myyntityö, hinnoittelu, palvelut, palvelumyynti, teollisuusyritykset, vienti, asiakkaat |