PalveluaKeskiviikko 9.1.2013 - Pauli Vuorio
Teollisuutta ei kuitenkaan ole ilman palvelua – jos ei joissain tapauksissa kyllä toisinkaan päin. Onhan teollisuuden toiminnassakin oltava palvelua viimeistään silloin, kun tuotetta myydään. Konkretisoituu se muullakin tavoin. Esimerkiksi jopa Koneelle hissi on väline, jolla solmitaan katteet tuovat ylläpitosopimukset. Suomessa kuluttaja ei lisää tippejä ostamiinsa perinteisiin palveluihin. Ehkä ulkomailla tippikulttuuri vaikuttaa siten, että palvelu paranee kummasti, kun ruoskaraha panee työntekoon vauhtia. Väitettä voi totta kai pitää teennäisenä, mutta onko "aito" ja kylmä epäystävällisyys sittenkään hyvä juttu? |
1 kommentti . Avainsanat: Pauli Vuorio, teollisuus, palvelu, palveluala, työ |