Mainostajien Liiton puheenjohtajana jatkava Ari Rahkonen: Tinkiminen markkinointiviestinnästä on lyhytnäköistä28.03.2014 Mainostajien Liiton hallituksen puheenjohtajana vuonna 2014 jatkaa Microsoftin toimitusjohtaja Ari Rahkonen. Varapuheenjohtajat ovat toimitusjohtaja Esa Rautalinko, Vaasan Group ja toimitusjohtaja Ulla Savén, Cederroth. Uusina hallituksen jäseninä aloittavat toimitusjohtaja Antti Korpiniemi, Berner, toimitusjohtaja Elisa Markula, Gustav Paulig, johtaja Harri Miettinen, SOK sekä toimitusjohtaja Jorma Rauhala, Ruokakesko. – Iso rakenteellinen muutos painetuista medioista digitaalisiin kanaviin, erityisesti mobiiliin, on jatkunut ja voimistunut. Sähköisten medioiden 47,1 prosentin osuus mediamainonnasta hätyyttelee jo painettujen medioiden asemaa (49,5 %). Tiedämme asiakkaistamme yhä enemmän, mutta tietoa pitää pystyä analysoimaan jatkuvasti, ei vain muutamia kertoja vuodessa, ja tiedot on osattava kääntää asiakassuhteen hyödyksi. Asiakasta on opittava kuuntelemaan monin eri tavoin, toteaa Mainostajien Liiton hallituksen puheenjohtaja Ari Rahkonen. – Uuden markkinointiviestinnän vuoden jo alettua haluan muistuttaa mainostavia yrityksiä siitä, että niiden kannattaa nyt kartoittaa ja jäsennellä omat tarpeensa, keskustella palveluntarjoajien ja mediatalojen kanssa sekä kilpailuttaa niitä. Järkevästi toimien samalla rahalla voi saada paljon enemmän aikaan. Tinkiminen markkinointiviestinnästä on lyhytnäköistä, sillä kaikki viestintä asiakkaiden suuntaan antaa samalla positiivisen viestin omalle henkilöstölle. Tällaisia signaaleja tarvitsemme edessä olevan vuoden aikana, sanoo Rahkonen. Teksti: Mainostajien liitto |