Blogin arkisto

Myyjällä on maailman yleisin tehtävä

Share |

Maanantai 3.1.2011 - Pauli Vuorio


Myyjä on maailman yleisin ammatti. Jos yrityksessä ei synny kauppaa, ei sillä synny muutakaan. Tällä hetkellä vain harva myyjä kykenee lunastamaan lupauksensa ja täyttämään – saati ylittämään – asiakkaan odotukset. Vaikka esim. yritysmyynnissä on osallisena kaksi yritystä, myyjän on luotava luottamuksellinen suhde ostamiseen osallistuviin henkilöihin. Päätöksiä tekevät ihmiset, eivät yritykset.

Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, vaikuttaminen, palvelu, asiakkaan odotukset, ostopäätös, myynnin filosofia


Kommentit

3.1.2011 16.55  En oo Marja Tyrni

Näin on marjat. Nyt ja aina.

4.1.2011 15.35  Hevimies

Ois mielenkiintoista tietää, ostaako ihminen enemmän kuin myy. Aika paljon sitä tulee ostettua jo pelkässä ruokakaupassa. Mahtaakohan sitä ehtiä niin monta ajatusta myymään muille päivän aikana.

4.1.2011 16.32  Pauli Vuorio

Kyllä ihminen pääosin mielestäni ostaa enemmän kuin myy ottaen huomioon kaikki ihmiset. Kysymys on tietysti paitsi filosofinen myös määrittelykysymys
( siis mielipide, miten määritellään ).
Tavallaan ihmisellä on sisäsyntyinen halu "ostaa" asioita. Tätä ei tarvitse tulkita ihan kuoleman vakavasti:)
Vähän hassuna pidän sitä, että sain itseni vastaamaan tähän kysymykseen.
Aiheesta kyllä löytyy myös tutkimustuloksia, ainakin amerikoista, mutta ei ihan tuolla otsikolla.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini