Blogin arkisto

Myyjällä on maailman yleisin tehtävä

Share |

Maanantai 3.1.2011 - Pauli Vuorio


Myyjä on maailman yleisin ammatti. Jos yrityksessä ei synny kauppaa, ei sillä synny muutakaan. Tällä hetkellä vain harva myyjä kykenee lunastamaan lupauksensa ja täyttämään – saati ylittämään – asiakkaan odotukset. Vaikka esim. yritysmyynnissä on osallisena kaksi yritystä, myyjän on luotava luottamuksellinen suhde ostamiseen osallistuviin henkilöihin. Päätöksiä tekevät ihmiset, eivät yritykset.

Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, vaikuttaminen, palvelu, asiakkaan odotukset, ostopäätös, myynnin filosofia


Kommentit

3.1.2011 16:55  En oo Marja Tyrni

Näin on marjat. Nyt ja aina.

4.1.2011 15:35  Hevimies

Ois mielenkiintoista tietää, ostaako ihminen enemmän kuin myy. Aika paljon sitä tulee ostettua jo pelkässä ruokakaupassa. Mahtaakohan sitä ehtiä niin monta ajatusta myymään muille päivän aikana.

4.1.2011 16:32  Pauli Vuorio

Kyllä ihminen pääosin mielestäni ostaa enemmän kuin myy ottaen huomioon kaikki ihmiset. Kysymys on tietysti paitsi filosofinen myös määrittelykysymys
( siis mielipide, miten määritellään ).
Tavallaan ihmisellä on sisäsyntyinen halu "ostaa" asioita. Tätä ei tarvitse tulkita ihan kuoleman vakavasti:)
Vähän hassuna pidän sitä, että sain itseni vastaamaan tähän kysymykseen.
Aiheesta kyllä löytyy myös tutkimustuloksia, ainakin amerikoista, mutta ei ihan tuolla otsikolla.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini