Blogin arkisto

Kun asiakas viivyttelee eikä kauppa etene

Share |

Maanantai 8.10.2012 - Heikki Luoma


heikkiluoma.jpgOletko koskaan joutunut tilanteeseen, jossa asiakastapaaminen on onnistunut erinomaisesti? Asiakas on innostunut, mutta vähän ajan kuluttua huomaat, ettei mitään tapahdu. Innostus on laantunut ja asiakas viivyttelee. Jopa välttelee. Kauppa ei ainakaan edisty kohti toteutumista.

Harva myynnissä työskennellyt on voinut välttyä tuollaiselta.

Mitä asialle voi tehdä?

Avainsanat: Heikki Luoma, kauppa, muutos, myyminen, myynnin muutos, myynti, myyntiprosessi,


Kommentit

8.10.2012 9.20  Pauli Vuorio

Hyviä ja mielenkiintoisia näkökulmia.
Nämä pätevät myös lyhyempijänteisessä myynnissä, jossa tavoite on ehdottomasti yhdelklä prosessilla saada kauppa päätökseen. Tietysti täytyy muistaa myös, että ajankäytön hallinnan kannalta kaikkia kauppoja ei tarvitse saada jos potentiaali ei kovin suuresti rajattu, paremman tuloksen voi saada siirtymällä eteenpäin seuraavaan asiakkaseen. Hyvä myyjä ei siis käytä kaikkea energiaansa ja taitojansa siihen, että saa myytyä kaikille. Se voi tulla kalliiksikin.
Isommissa kaupoissa ja kun potentiaalisia asiakkaita on rajatusti ja yhteen käytetään paljon aikaa ja vielä yhtenä reunaehtona, että asiakkaan maksukyky on varmaa ovat esityt asiat mitä tärkeimpiä.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini