3 askelta kohti myyntiäPerjantai 29.1.2016 - Juha Ahola Mitkä askeleet johtavat vääjäämättä kohti myyntiä? Me räätälöidään sulle, ei ole esitteitä, mun pitää laskea tarjous… Valtaosa tuotteista/palveluista (tässä artikkelissa tuote) on sellaisia, että kun ne on tuotteistettu, niillä voi olla selkeä hintalappu. Se, että myyjällä ei ole kertoa hintalappua kuin apteekin hyllyltä, voi olla myyjän taktikointia tms., mutta vallan usein tilanne on se, että tuotteistaminen on tekemättä. Jos hinnan voi sanoa heti kättelyssä, tuotteeen ostaminen helpottuu, eikä myyjän pöydällä oheinen keissi pyöri enää nk. tarjouspyyntönä ja hidasteena/esteenä tehdä uutta myyntiä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, kauppa, myynti, myyntityö, tuotteistus, markkinointi |
Kahdeksan vinkkiä korkeampiin katteisiinKeskiviikko 5.2.2014 - Pasi Rahikka Marc Pitman kertoi SUCCESS-lehden tuoreimmassa artikkelissaan preemiobrändin rakentamisen salaisuuksista. Lähestymisen taustalla on ajatus siitä, että hyvän brändin haltija voi laskuttaa heikompaa enemmän samanlaisista tai lähes samanlaisista tuotteista, kuin kilpailija. Onnistumisen taustalla on hänen mielestään keskeistä se, että brändin rakentaja keskittyy tajoomansa ainutkertaisuuteen ja ehdottoman laadukkaisiin tuotteisiin. Muuten? No sinä tiedät vastauksen...not a chance! |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pasi Rahikka, tuotteistus, brändi, kate |