Blogin arkisto

Facebookin kansikuva brändin mukaiseksi

Keskiviikko 10.12.2014 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgFacebookin kansikuva antaa sekunnissa mielikuvan yrityksestäsi. Tykkäänkö tästä sivusta vai en?

Viimeisen muutaman viikon aikana olen huomannut, että moni yrittäjä kaipaa konkreettisia käytännön "hands-on" -vinkkejä digitaalisen markkinointinsa toteuttamiseen. Kun puhutaan digitaalisesta markkinoinnista vain strategiatasolla, puhe valuu helposti kuulijan toisesta korvasta ulos. Käytännössä yrittäjä voi törmätä vaikka siihen ongelmaan, miten Facebookin kansikuva onnistuisi, kuvastaisi omaa brändiä, tai olisi edes hyvälaatuinen!

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, viestintä, facebook, kansikuva, brandi

Kahdeksan vinkkiä korkeampiin katteisiin

Keskiviikko 5.2.2014 - Pasi Rahikka

pasirahikka.jpgMarc Pitman kertoi SUCCESS-lehden tuoreimmassa artikkelissaan preemiobrändin rakentamisen salaisuuksista. Lähestymisen taustalla on ajatus siitä, että hyvän brändin haltija voi laskuttaa heikompaa enemmän samanlaisista tai lähes samanlaisista tuotteista, kuin kilpailija.

Onnistumisen taustalla on hänen mielestään keskeistä se, että brändin rakentaja keskittyy tajoomansa ainutkertaisuuteen ja ehdottoman laadukkaisiin tuotteisiin. Muuten? No sinä tiedät vastauksen...not a chance!

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pasi Rahikka, tuotteistus, brändi, kate

Maabrändityöryhmä: ala-asteen puuhastelua vai merkittävä hanke?

Keskiviikko 1.12.2010 - Ahti Pontinen

Suomi-kuvan nostamista tehneen brändityöryhmän aikaansaannoksia on arvosteltu rajusti.
Onko kyseessä tärkeä hanke, mahtava tulevaisuusohjelma, loistavat ideat ja analyysit vai onko  kyseessä omahyväinen julkisuushanke, jossa konsultit voittavat ja verorahoja palaa?

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Ahti Pontinen, brändityöryhmä, brändäys, Suomi-kuva

Yksinkertainen on kaunista, myös myyntityössä!

Maanantai 11.5.2009 klo 8.00 - Mikko Ojanen

Kun saamme asiakkaamme lampun välähtämään, on tapahtunut oivallus siitä, että tarjoamamme tuote auttaa asiakasta eteenpäin tavalla tai toisella. Jos asiakkaamme toljottaa meitä myyntitilanteen aikana suu auki kuin lobotomiapotilas, on aika teroittaa kirvestämme seuraavaan asiakaspalaveriin.

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: Mikko Ojanen, myyntityö, asiakkaat, brändi, myyntitilanne, näkökulma, tulos, muistisääntö, maine, tarina, esitys

Suomi-brändi

Keskiviikko 29.10.2008 klo 13.01 - Kari Uoti, oikeustieteen tohtori, MBA

Alex Stubb päätti ryhtyä brändäämään Suomea nimekkään mainosveikkojoukon kera. Samalla kaavalla kokoomus on nostanut itsensä tunkkaisesta kypäräpäisten kirkkovaltuustoimagosta raikkaaseen liitoon, missä hurjinta ovat puheenjohtaja Kataisen voitonmerkit tuoppi kädessä. Normaalit ihmisen himot ja halut on raivattu kontrolloidun tekemisen varjoon, meillä on tekemisen meininki!

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Kari, Uoti, Kari Uoti, brändi, yhteiskunta, talousrikollisuus, kokoomus, Fryckman

So fucking what?

Perjantai 26.9.2008 klo 12.18 - Pauli Vuorio

Sarasvuo teki sen taas! Näin antaa ymmärtää ainakin tämän päivän (26.9.2008) Kauppalehdessä julkaistu Kauppalehden toimittajan tekemä juttu. Siis teki mitä? Provosoi, ärsytti ja sai ilmaista mainontaa ja ainakin aiheutti mediakeskustelua.

Lue lisää »

10 kommenttia . Avainsanat: Kauppalehti, Jari Sarasvuo, Sarasvuo Jari, johtaminen, johtaja, provosoi, provosointi, media, Satama, Brändi, Trainer's House, Valmennusliiketoiminta, joukkopako, mediapeli