Blogin arkisto

Asiakassuhteen rakentajat myyvät heikosti

Share |

Maanantai 12.11.2012 - Heikki Matias Luoma


heikkiluoma.jpgYleinen käsitys on, että asiakasuhteen rakentaminen on SE keino, jolla yrityksen myynti kasvaa. Tutkimusten mukaan asiakassuhdemyyjät kuitenkin ovat huonoja myyjiä.

Itse asiassa he ovat kaikkein heikoimpia (Dixon, Adamson: The Challenger Sale).

Ristiriita selittyy myyjien tavasta toimia. Siitä miten he ovat käsittäneet ja ymmärtäneet asiakassuhteen rakentamisen ja myymisen.

Hyvä asiakassuhde on tulos. Se on seuraus hyvästä myyntityöstä.

Avainsanat: Heikki Luoma, markkinointi, myynti, myyminen, asiakassuhde


Kommentit

12.11.2012 8.52  Pauli Vuorio

Ensin täytyy tehdä myyntiä, jotta voisi ylipäätään syntyä asiakas-suhde. Muutoinhan se on ennen tätä vain potentiaalinen asiakas-suhde.Haastan kuitenkin siinä, että että myyntiprosessin kuvatunlainen järjestys määrittelisi sen onko asiakasuhteen etsijä "ei myyjä". sen sijaan, että myyntiprosessi olisi suppeasti kuvatun kaltainen siinä tulisi antaa asiakkaalle tilaa, ensin ja vielä sitäkin ennen avata kanava. Jos asiakkaan kanava ei ole auki yhtään ei järjestyksellä juuri ole väliä, jos kanava ei aukea koko myyntiprosessin aikana. Lisäksi uskallan haastaan myös siinä, että myyjän tulee olla uskottava oli hänen tuotteensa, palvelunsa, konseptinsa, myyntiprosessinsa, asiakkaansa mitä hyvänsä. Tietenkin, joku sanoo, että helppo sanoa, mutta on parempi olla uskottava kuin luoda uskottavuutta.
On paljon myös muita uskottavuuden lajeja kuin yrityskertomus.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini