Mikä on oikea myyntikanava tuotteillesi?Tiistai 2.7.2013 - Maarit Balac Yrittäjät24.fi keskustelupalstalla jokin aika sitten keskusteltiin maahantuonnin jakelutien valinnoista. "A. Pitääkö minun maahantuoda itse tuotteet Suomeen ja myydä jälleenmyyjille? Jakelutie valinnan edessä ovat kaikki jotka valmistavat tai tuovat maahan tuotteita joiden loppuasiakas on kuluttaja. Oma verkkokauppa on varmasti monen ajatus jälleenmyyjä vai tukku vaihtoehtojen lisäksi. Verkkokaupan kasvusta huolimatta yhä edelleen valtaosa kulutustuotteista, siis myös muista kuin elintarvikkeista, ostetaan kivijalkakaupoista. Lisäksi yhä useampi perinteinen kivijalka kauppaketju panostaa vahvasti myös verkkokauppaan, esimerkkinä vahvasta verkkokaupan kasvattajista mm. Hong Kong, Prisma, Tokmanni, Stockmann. Näissä verkkokaupoissa luonnollisesti myydään samojen tavarantoimittajien tuotteita kuin kivijalassakin. |
1 kommentti . Avainsanat: Maarit Balac, maahantuonti, jakelutie, jakelu, asiakas, jälleenmyynti |
Älä hylkää asiakastaTorstai 13.6.2013 - Maarit Balac Case closed, tämän kanssa ei tule kauppaa, yritetty on. Tuttu tilanne monille myyjille. Ostajan syyt kielteiseen päätökseen ovat moninaiset. Yleensä kuulet että tarjoamallesi tuotteelle tai palvelulle ei ole yrityksessä tarvetta lainkaan tai että niitä toimittaa jo hyväksi havaittu kumppani jota ei vaihdeta. Ennen kun painat kyseisen asiakkaan kohdalla deleteä niin anna sille vielä vähän aikaa. Tilanne voi muuttua monistakin syistä. Päättäjä asiakasyrityksessä vaihtuu ja uudella henkilöllä voi olla ihan toisenlainen näkemys teidän tarjontaa kohtaa. |
7 kommenttia . Avainsanat: Maarit Balac, kielteinen vastaus, myyjä, myynti, ostaja, asiakas |
Kill Your DarlingsTorstai 6.6.2013 - Maarit Balac Oma luomus on rakas, se on selvää, olipa sitten kyse lastentarvikkeista, ledvaloista tai pihavajoista. Rakkaus "omaan lapseen" on erityisen vahvaa kun kyseessä on oma innovaatio, itse kehitetty ja valmistettu. Mutta myös ihan palkkatyössä oleva myyjä usein ihastuu tuotteiden hienouksiin, mikä sinällään on hienoa. Aito usko myymiensä tuotteiden erinomaisuuteen näkyy vilpittömänä intona asiaa kohtaan. Intohimo saakin roihuta täysillä jos myyt tuotteesi suoraan kuluttajalle, sen sijaan jos tarjoat tuotteitasi jälleenmyyjälle tai muille yritysasiakkaille, niin tarvitset lukuja ja faktoja. |
4 kommenttia . Avainsanat: Maarit Balac, myynti, ostaminen, jälleenmyyjä, ostopäätökseen vaikuttaminen |
Ostamisen sietämätön vaikeusTorstai 30.5.2013 - Maarit Balac Myynti on vaikeaa ja työlästä… ainakin joskus. Onko ostaminen sitten sen helpompaa? Myyjän näkökulmasta yleensä on. Mutta koska olen tehnyt molempia, ostanut ja myynyt, niin uskallan väittää että ei se ostaminen ole niin helppoa ja yksikertaista miltä se saattaa, etenkin myyjän silmissä, näyttää. Nyt tarkoitan ostajilla niitä jotka tekevät sitä hommaa työkseen, ostavat tuotteita tai palveluita jälleenmyyntiin tai yrityksen käyttöön. |
2 kommenttia . Avainsanat: Maarit Balac, myynti, myyntityö, ostaja, ostaminen |