Blogin arkisto

Loistava tuote, jota kukaan ei tarvitse? Asiakasta kuuntelematta karille!

Perjantai 6.9.2013 - Juha Ahola

juhaahola.jpgKuulin vasta erään pk-yrityksen kehittäneen IT-alalla "maailman parasta tuotetta" jääräpäisesti menemättä asiakkaiden pariin kehitysprosessin aikana, vaikka eräs pienosakas sitä yritti sanoa toisille osakkaille. Kun tuote oli valmis (siis heidän mielestään riittävän valmis myyntikuntoon), se ei vetänytkään markkinoilla eli toisin sanoen asiakkaat eivät tarvinneet sitä. Se ei siis ratkaissut asiakkaan ongelmia. Arvo vs. hinta ei ollut asiakkaan mielestä kohdallaan. He hakkasivat päätä seinään.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Juha Ahola, lanseeraus, tuote, jalkautuminen, asiakkaat, markkinatutkimus, tuotekehitys

Älä myy raakaa pullaa kypsänä

Keskiviikko 27.1.2010 klo 8.53 - Liisa Leppänen

Olipa kerran yritys, joka päätti petrata toimintaansa luomalla uuden, upean palvelun, jonka perusajatus saatiin tiivistettyä ymmärrettävään muotoon intensiivisen ideoinnin, aikaa vievien aivoriihien ja perinpohjaisen pohdinnan jälkeen.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Liisa Leppänen, markkinointi, lanseeraus, tuotteistaminen