Vanhojen aikojen markkinoinnin guruilta voimme kenties oppia jotain? Osa 2Perjantai 19.10.2012 - Pauli Vuorio Erityisesti entisaikain gurut arvostivat myyntiä ja niimpä myös mainoskirjeiden ja mainosten perimmäinen tarkoitus oli selkeästi myydä. Vaikka nykyisessä maailmassa vastaanotamme markkinointia kenties paljonkin enemmän ja vaihtoehtoja on merkittävästi enemmän ja lisäksi uusia kanavia on tullut herää kysymys onko samalla myös yksinkertaisuus tavoitteessa hävinnyt. Selkeästi myydä ei tarvitse tarkoittaa hyökäävää tai tyrkyttävää.Ainakin minulle on väitetty, että tilanne on samanlainen kuin on ollut aina ennenkin.Lähes kaikki ainakin yrittäjäjistä, asiantuntijoista ja myyjistä luulevat osaavansa markkinoida, mutta vain harva osaa oikeasti. Ja tämä johtuu usein siitä, että yritetään olla liian fiksuja tai monimutkaisia tai tehdään markkinointia itselle, ei asiakkaille.Kun mikroyritys ja pieni yritys tekee markkinointia, ei sillä todennäköisesti ole mahdollisuuksia testailla mikä kaikki toimii ja mikä ei,Tämä koskee sekä kanavia, että sisältöä. On hyvä, ellei jopa välttämätön olla myös markkinointistrategia. Sana markkinointi on yhtä kuin avata markkinoita ja staregia on yhtä kuin suunnitelma, jolla päästään tavoittesiiin. Nämä vanhat ohjeet ovatkin lähinnä sisältöohjeita kun strategia on jo valittu. Bob Stonen 7 pykälää
Lynn Sumnersin 10 ohjetta
Pauli Vuorio Klikkaamalla nimeä voit halutessasi lähettää hänelle myös henkilökohtaista palautetta kirjoituksesta tai ottaa häneen yhteyttä. Muutamia kirjoittajan suosittelemia linkkejä aiheesta: www.yrityssuomi.fi/web/guest/aihe?pp=polku_Yrityksena_toimiminen&ppa=palp_Markkinointi&aihe=1000060 www.hyvejohtajuus.fi/51/markkinointi-hyve-vai-pahe
|
Avainsanat: Pauli Vuorio, myyntitaito, myynti, markkinointi, myyjä, |
|
Hyvää settiä, kiitti Pauli