Myyntitoiminnan analyysien tulokset voivat olla naurun asia tai vakava juttuMaanantai 23.2.2015 - Heikki Luoma Istuin neuvotteluhuoneessa Jussin, joka oli tietotekniikkaa myyvän yrityksen omistaja ja toimitusjohtaja ja hänen poikansa Hannun kanssa. Tarkoituksenamme oli, että esittelen yrityksen myyntitoiminnasta tekemäni analyysin tulokset. Annoin molemmille paperille tulostamani raportin ja aloimme käydä sitä yhdessä sivu sivulta läpi. Olen havainnut, että tapa on hyvä. Huomasin sen uudelleen kun olimme edenneet hiukan matkaa. Nimittäin Jussi alkoi olla puolustuskannalla. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, analyysi, myyntitoiminta, raportti, tulokset |
Analyysi ja audit avuksi myyntitoiminnan ongelmiinMaanantai 14.10.2013 - Heikki Luoma Jos yrityksessäsi on puutteita myyntitoiminnassa, niin toiminnan analyysi ja audit voi olla ratkaisu. On joukko inhimillisiä tekijöitä, jotka vaikeuttavat yrityksen johdon mahdollisuuksia kehittää myyntitoimintaa yrityksen sisäisin voimin. Sisäinen myyntitoiminnan kehittäminen kärsii osallisten egoista. Isot egot pyrkivät suojelemaan itseään kuvitelluilta tai todellisilta uhilta ja käyttämään tilaisuutta nostaakseen omaa asemaansa yrityksen menestyksen kustannuksella. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, analyysi, audit, auditointi, ongelmanratkaisu, johtaminen, myynti |
Mitä hitusen parempaa sinulla on tarjottavana kuin kilpailijoilla?Maanantai 1.7.2013 - Heikki Luoma Kun juokset sata metriä kilpaa, voitat juostessasi sadasosasekunnin nopeammin kuin toiseksi tullut. Samat sadasosasekunnit koskevat yritystoimintaa ja myös sinua itseäsi. Jos olet kuten useimmat ihmiset, et tiedä missä olet sekunnin osasen parempi kuin muut. Voittamisen kannalta sillä kuitenkin ratkaiseva merkitys, että yrityksesi tai sinä olette hitusen parempia kuin muut. Hitusta enempää et tarvitse. Se missä yrityksesi tuotteet ja palvelut ovat hitusen parempia kuin muut, on kaivettava esiin. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, asiakasanalyysi, asiakasetu, kilpailu, markkinataistelu, markkinointi, palveluanalyysi, strategian jalkautus, tarjouskilpailu, toteutus, tuoteanalyysi, voittaminen |
Henkilökohtainen tapa valita sijoituskohde antaa parhaan tuloksenMaanantai 26.10.2009 klo 12.59 - Kai Nyman Sijoittajalla on käytettävissään monia eri tapoja analysoida sijoituskohteita. Jokaiselle löytyy varmasti omansa. Tässä muutamia tärkeimpiä ryhmiä. |
1 kommentti . Avainsanat: Kai Nyman, sijoittaminen, sijoituskohteet, analyysi, sijoitusvinkki |