Mittatilaus tehdään tilauksestasiTorstai 3.7.2014 - Pasi Rahikka By Chris Brogan Nyt sinun on ekaksi istuttava alas, ennen kuin kerron sinulle mitä teetä juon tänään. Tämä on Samovarin Apinan keräämää Oolongin Teräsrouvan Lohtua. Oikeasti en pysty edes kuvittelemaan mistä tämä on tehty. Kokonaisuus syntyy näistä käsin käärityistä “pötkylöistä”, kun en parempaakaan termiä keksi. Opin juuri (kantapään kautta), että VÄHEMMÄLLÄKIN pääsee TODELLA PITKÄLLE. Tämä on herkullista ja pehmeää. Entä mitä sinä juot? |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pasi Rahikka, mittatilaus, bisnes, räätälöinti |
Bisneksen ylistysMaanantai 26.9.2011 - Ville Saarikalle Yritykset ovat saaneet osakseen viime vuosina paljon arvostelua. Ne ovat välttämätön paha, mutta lopulta kyse on vain rahasta ja voitoista. Elokuvat ja menestyskirjat kertovat, kuinka liike-elämän vaikuttajat ja menestyjät ovat kiivenneet huipulle röyhkeydellä ja ahneudella. Yrittäjä edustaa ahneutta ja hänen kättensä jälki on sosiaalisesti tuhoisa. |
11 kommenttia . Avainsanat: Ville Saarikalle, bisnes, yritys, yrittäjä, yrittäminen, menestys, menestyjät, Suomen yrittäjäyhteisö |
Kaksi huipputason näkökulmaa bisnesstrategiaanKeskiviikko 17.11.2010 klo 9.09 - Heikki Ikonen VIA Groupin lokakuun lopussa järjestämä johtamisen konferenssi Helsingin Messukeskuksessa sisälsi kaksi kiintoisaa luentoa bisnesstrategiasta hyvin erilaisista näkökulmista. Alan guruksi luonnehdittu professori W. Chan Kim jakaa yritystoiminnan punaiseksi ja siniseksi mereksi. Punaisella merellä kilpailu on kovaa ja katteet heikot, vaikka liikevaihdot olisivat suuret. Kun yritykset tappelevat samoista asiakkaista samankaltaisilla tuotteilla, edes markkinajohtajat korkeine volyymeineen eivät tienaa. Chan Kim käytti esimerkkinä Toyotaa, maailman suurinta autovalmistajaa, joka asemastaan huolimatta ei tee voittoa. |
17 kommenttia . Avainsanat: Heikki Ikonen, W. Chan Kim, Johan Bygge, bisnesstrategia, kilpailu, kustannustehokkuus, kate, monopolitalous, avoimet markkinat |
Torjutuksi tuleminen auttaa kehittymäänTiistai 11.5.2010 - Pauli Vuorio Ihmiset eivät halua myydä, eivät halua olla myöskään olla ainakaan tyrkyttävän myyjän toimien kohteena. Nämä samat ihmiset haluavat silti ostaa, he menevät esimerkiksi ostoskeskuksiin tai muihin liikkeisiin ja ostavat kyllä mielellään, jotkut lähes pakonomaisestikin. Ihmisillä ei useimmiten ole mitään myymistä tai siihen rinnastettavaa toimintaa vastaan, he eivät vain itse halua tehdä sitä, koska pelkäävät torjutuksi tulemista. Erityisesti yrittäminen ja myyntityö vaatii voittamaan tämän pelon. Ja liiketoiminnassa, yrittämisessä täytyy on myyntityötä. Kaikki liikevaihto perustuu kuitenkin osto / myyntisopimuksiin. |
6 kommenttia . Avainsanat: Yrittäminen, Liiketoiminta, Myyntitaito, Myyntityö, Torjutuksi tuleminen, Bisneskoulu, Rich Dad´s, myyminen, Pauli Vuorio, ostaminen, myyntityö, |