Myynnin perussäännöstöäTorstai 17.4.2014 - Pasi Rahikka Säästä aina asiakkaalle aikaa tai rahaa. TAI Myy asiakkaalle lisää aikaa tai rahaa. Kutsu asiakkaasi ostamaan. Tarjoa vaihtoehtoa. Varmista ymmärryksesi. Ja varmista lisäoptiot. Muista, että päätös aiheuttaa aina painetta. Kun kysyt kauppaa, kuuntele ja ole hiljaa. Se joka avaa suunsa ensimmäisenä "häviää". |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pasi Rahikka, myynti, myyntityö, hyöty |
Älä hätäile ja pakota asiakasta vastaamaan isoon kysymykseen "ei" - opi tunnustelemaanPerjantai 28.12.2012 - Juha Ahola Muutama viikko takaperin sain puhelin erittäin supliikilta myyntihenkilöltä. Kyseessä ei ollut "eilisen teeren poika", mutta eräs virhe maksoi hänelle kaupan. Hän erehtyi olettamaan kaupan ja tavallaan pakotti minut puhelun alkumetreillä vastaamaan "ei" ko. diilille. Tämän jälkeen hän käytti lukuisia myyntitekniikoita. Luin miestä kuin avointa kirjaa, mitä hän milläkin tekniikalla hakee. Tyhjensin hänen argumenttipankkinsa ja siinäpä se sitten oli. Itse asiassa innostuin jopa opettamaan häntä, mikä on ärsyttävää – tiedän. Tarkennan vielä opettamani asiat tässä artikkelissa, mutta opetustyön tein hyvässä hengessä ja uskon myyjän soittavan minulle jatkossa uudelleen. Ei hän nokkiinsa ottanut. Hän totesi, että on soitellut kymmeniä tuhansia puheluita ja nyt on vastassa kyllä yksi kovimmista myyjistä ja nyt hän otti itse hopeamitalin. Puhelun kesto oli muuten noin 15 minuuttia. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, markkinointi, myynti, myyntityö, tarve, hyöty |
Pienet erot kertautuvatMaanantai 30.7.2012 - Jaakko Savolainen Pienillä asioilla on joskus suuret seuraukset. Kuvitellaanpa että sijoitat 40 vuoden ajaksi 10 000 euroa. Katsotaan, paljonko on kasassa 8 prosentin tai 9 prosentin vuotuisella tuotolla: 8 %: noin 217 000 euroa Äskeisen yhden prosenttiyksikön ero tuntui pieneltä, mutta lopputulos on dramaattisesti erilainen. Tämä yhden prosenttiyksikön ero on itse asiassa yksi tärkeimpiä asioita, jota meidän tulee aika ajoin arvioida: vaihtoehtoiskustannus. |
12 kommenttia . Avainsanat: Jaakko Savolainen, vaihtoehtoiskustannus, hyötysuhde, satsaaminen, vaihtoehtojen punnitseminen |
Putkitöitä, lakiasiainneuvontaa ja fysikaalisia palveluitaPerjantai 15.5.2009 klo 8.00 - Liisa Seppälä Toisinaan vastikään perustettujen yritysten toimialakuvausta lukiessani olen ollut ihmeissäni, ihastunut tai hörähtänyt väkisinkin nauruun. Useilla yrityksillä liiketoimintaan kuuluvat toimintojen paketti on varsin timmissä kunnossa ja loppuun asti hiottu - toiminnot tukevat toisiaan, eikä ylenpalttista rönsyilyä esiinny. Välillä toimialamääritelmä on kuitenkin kuin sketsikirjasta konsanaan. Miten kummassa pieni toiminimi voi tarjota niin putkitöitä, asianajo- ja lakitoimistopalveluita sekä fysikaalista hoitoa? Ja kaikki tietysti asiantuntemuksella… |
4 kommenttia . Avainsanat: Toimialat, liiketoiminta, työtehtävä, työnkuva, osaaminen, työntekijä, työtehtävät, hyöty, pätevyys, ammattitaito |