Blogin arkisto

Mikä on myyntiprosesseissa kaikkein tärkeintä?

Torstai 17.1.2013 klo 11.53 - Pauli Vuorio

paulivuorio_blogikuva.jpgOnko myyntiprosseissa enemmän yhteneviä tekijöitä vai ovat ne enemmän erilaisia, kun myydään konkreettisia "käsinkosketeltavia" tuotteita ja toisaalta taas abstrakteja tuotteita
( esim. tiettyjä ratkaisuja, palveluita ) siis aineetonta. Entä, kun myydään yrityksille ja kun myydään kuluttajille? Voidaanko määritellä mikä on KAIKKEIN TÄRKEIN myyntiprosessin osa?

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, myyntiprosessi, tuote, palvelu, asiakas, tarvekartoitus

Älä hätäile ja pakota asiakasta vastaamaan isoon kysymykseen "ei" - opi tunnustelemaan

Perjantai 28.12.2012 - Juha Ahola

juhaahola.jpgMuutama viikko takaperin sain puhelin erittäin supliikilta myyntihenkilöltä. Kyseessä ei ollut "eilisen teeren poika", mutta eräs virhe maksoi hänelle kaupan. Hän erehtyi olettamaan kaupan ja tavallaan pakotti minut puhelun alkumetreillä vastaamaan "ei" ko. diilille. Tämän jälkeen hän käytti lukuisia myyntitekniikoita. Luin miestä kuin avointa kirjaa, mitä hän milläkin tekniikalla hakee. Tyhjensin hänen argumenttipankkinsa ja siinäpä se sitten oli. Itse asiassa innostuin jopa opettamaan häntä, mikä on ärsyttävää – tiedän. Tarkennan vielä opettamani asiat tässä artikkelissa, mutta opetustyön tein hyvässä hengessä ja uskon myyjän soittavan minulle jatkossa uudelleen. Ei hän nokkiinsa ottanut. Hän totesi, että on soitellut kymmeniä tuhansia puheluita ja nyt on vastassa kyllä yksi kovimmista myyjistä ja nyt hän otti itse hopeamitalin. Puhelun kesto oli muuten noin 15 minuuttia.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, markkinointi, myynti, myyntityö, tarve, hyöty