Blogin arkisto

Pojan silmissä kyyneleet kertovat, missä on vika?

Perjantai 5.9.2014 - Juha Ahola

Palattuani työreissulta kohtasin lapsemme seuraavana aamuna.  Herätin lapset ja molemmat singahtivat ylös kuin vieterit. Ohjasin molemmat alakerran sohvalle odottamaan yllätyksiä. Toin heille Kinder-munat tuliaisina ilahduttaakseni heitä. Pojallamme oli kuitenkin kova odotus, että hän saisi legorasian yllätykseksi, vaikka vaimoni oli brieffannut hänelle, että sellaista yllätystä ei ole luvassa.

Molemmat lapsemme istuivat intoa piukassa sohvalla. Annoin munat heille yhtäaikaisesti. Tyttömme ilahtui samantien ja alkoi raapia paperikuoria auki. Poikamme suupielet valahtivat kuitenkin alaspäin.

“Mää oisin halunnu pikkulegoja!”

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, odotukset, pettymykset, epärealistisuus

Myyjällä on maailman yleisin tehtävä

Maanantai 3.1.2011 - Pauli Vuorio

Myyjä on maailman yleisin ammatti. Jos yrityksessä ei synny kauppaa, ei sillä synny muutakaan. Tällä hetkellä vain harva myyjä kykenee lunastamaan lupauksensa ja täyttämään – saati ylittämään – asiakkaan odotukset. Vaikka esim. yritysmyynnissä on osallisena kaksi yritystä, myyjän on luotava luottamuksellinen suhde ostamiseen osallistuviin henkilöihin. Päätöksiä tekevät ihmiset, eivät yritykset.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, vaikuttaminen, palvelu, asiakkaan odotukset, ostopäätös, myynnin filosofia