Aloittavan yrittäjän artikkelisarja: osa 5 - MyyntityöTorstai 4.4.2013 - Reino Meriläinen, Antti Korpela, Ilkka Happonen Rasmus Nyberg toimii myyntivalmentajana markkinointiviestintäyhtiö Zeelandissa. Hän ohjeistaa yrittäjiä keskittymään aluksi ennenkaikkea myyntiin. |
3 kommenttia . Avainsanat: aloittava yrittäjä, yritys, yritystoiminta, yritysidea, myynti |
Aloittavan yrittäjän artikkelisarja: osa 4 - MarkkinointiTorstai 28.3.2013 - Reino Meriläinen, Antti Korpela, Ilkka Happonen Kun yritys perustetaan, ei siitä tiedä yleensä kuin aloittavan yrittäjän lähipiiri. Tietoisuutta tulee kuitenkin pian kasvattaa, jotta uudessa yrityksessä on edellytyksiä tehdä myyntiä. Laajassa mittapuussa tätä tietoisuuden lisäämistä ja myynnin edellytyksien luomista voidaan pitää markkinointina. |
1 kommentti . Avainsanat: aloittava yrittäjä, yritys, yritystoiminta, yritysidea, viestintä, markkinointi |
Aloittavan yrittäjän artikkelisarja: osa 3 - TuotteistaminenTorstai 21.3.2013 - Reino Meriläinen, Antti Korpela, Ilkka Happonen Jokainen yrittäjä on jossain vaiheessa törmännyt tuotteistamiseen – joko huomaamatta tai tarkoituksella. Tuotteistamisen ydinajatuksena on tuotteen, palvelun tai osaamisen paketoiminen selkeäksi ja helposti ostettavaksi ratkaisuksi asiakkaan tarpeeseen tai ongelmaan. |
6 kommenttia . Avainsanat: aloittava yrittäjä, yritys, yritystoiminta, yritysidea |
Aloittavan yrittäjän artikkelisarja: osa 2 - Yrityksen perustaminenTorstai 14.3.2013 - Reino Meriläinen, Antti Korpela, Ilkka Happonen Yrityksen perustaminen on yleensä jännittävä vaihe yrittäjän elämässä. Itse perustamisvaihe on kuitenkin nopeasti ohi ja itseasiassa melko helppo toimenpide. Käymme läpi tässä artikkelissa miten yritys perustetaan ja mitä tulisi ottaa huomioon ja mistä löytyy lisää tietoa. |
4 kommenttia . Avainsanat: aloittava yrittäjä, yritys, yritystoiminta, yritysidea |
Aloittavan yrittäjän artikkelisarja, osa 1Torstai 7.3.2013 - Reino Meriläinen, Antti Korpela, Ilkka Happonen Pohdiskelimme, jo jonkin aikaa sitten, ruokatunnilla työporukan kanssa, rooliamme sosiaalisessa mediassa ja blogeja noin yleensä. Tunnistimme, että hyvissä blogeissa ja artikkelisarjoissa on aina mielenkiintoinen teema. Syy kirjoittaa ja syy lukea. Ideoimme samassa artikkelisarjan yrityksen aloitusvaiheesta. Siitä kutkuttavasta tilanteesta kun kaikki on vielä vähän epäselvää; hiotaan yritysideaa, yritysmuoto on vähän hakusessa, mitä kaikkea pitäisi tehdä ennen kuin homma alkaa pyöriä, mistä löytää tietoa, kuinka helppotajuista tieto on. |
11 kommenttia . Avainsanat: aloittava yrittäjä, yritys, yritystoiminta, yritysidea |