Blogin arkisto

Optimismi - höyrähtäneiden jorinaako?

Maanantai 19.12.2011 - Hans-Peter Siefen

Mitä optimismi on? Eikö se ole vähän höyrähtäneiden jorinaa? Vastaus kuuluu: voi se olla sitäkin. Optimismi on positiiviseen psykologiaan erikoistuneen tohtori Ilona Boniwellin määritelmän mukaan yleinen luottamus tulevaisuuteen; siihen, että tekemisten lopputulemat ovat todennäköisesti myönteisiä.

Lue lisää »

6 kommenttia . Avainsanat: Hans-Peter Siefen, optimismi, pessimismi, myönteinen ajattelu, positiivinen asenne, riskit, varautuminen, tuottavuus

Pysähtymisen taito

Maanantai 26.4.2010 klo 9.10 - Tarja Huttunen

Missä olet juuri nyt? Oletko todella siinä vai vaelteleeko mielesi jossain ihan muualla? Kenties suunnittelet, mitä kaikkea vielä pitäisi ehtiä tehdä, tai haaveiletkin lomamatkasta. Vai murehditko menneitä, pieleen mennyttä projektia, epäystävällisiä sanoja, jotka kuulit tai jotka itse lausuit?

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: Tarja Huttunen, stressi, stressinhallinta, rentoutuminen, pysähtyminen, uupumus, mielikuvaharjoittelu, kiire, positiivinen asenne

Huonokin työpaikka muuttuu hyväksi, kun sen menettää

Torstai 25.2.2010 klo 11.17 - Maria Lehtiniemi

Varsinkin taloudellisesti haasteellisina aikoina kannattaisi kunkin "duunarin" katsoa peiliin ja lakata purnaamasta turhista. Todellisista epäkohdista toki voi keskustella, ja on syytäkin, mutta negatiivissävytteinen kaikenkattava perusajattelu, jossa työnantaja nähdään joka asiassa epäreiluna vihollisena, on syytä lopettaa.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: Maria Lehtiniemi, asenne, työelämä, taantuma, positiivinen ajattelu

Ystävällinen kohtelu: halvin ja tehokkain markkinointimuoto

Perjantai 2.1.2009 klo 12.10 - Olli Linjala

Palvelu ja ihmisten kohtelu ovat täysin eri asioita. Saatavuus, asiantuntemus, ripeys, nopeus, siisteys, luotettavuus ja niin edelleen kuuluvat sanan palvelu alle. Ne ovat ammattitaitoa ja osaamista sekä hyvää valikoimaa. Kohtelu on se tunne, joka ihmiselle syntyy työsuorituksen aikana.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: ystävällinen, markkinointi, kohtelu, asenne, positiivisuus, positiivinen, asiakas, asiakaspalvelu, negatiivisuus, työyhteisö, turisti, turistit, palvelu