Työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus aloittanut toimintansa04.01.2012 Työ- ja elinkeinohallinnon puhelinpalvelut Työlinja ja Yritys-Suomi-puhelinpalvelu on keskitetty uuteen valtakunnalliseen TE-asiakaspalvelukeskukseen vuoden 2012 alusta lukien. Työlinja on työ- ja elinkeinohallinnon yhteyskeskus, josta asiakas saa tietoa ja neuvontaa työ- ja elinkeinotoimiston palveluista ja niiden käytöstä puhelimitse tai sähköpostilla. Työlinja palvelee henkilö-, yritys-, yhteisö- ja työnantaja-asiakkaita. Yritys-Suomi-puhelinpalvelu antaa tietoa, ohjausta ja neuvontaa yritystoiminnan aloittamisesta ja julkisista yrityspalveluista. TE-asiakaspalvelukeskuksessa asiakkaita palvellaan puhelimen, verkon tai muiden sovittujen sähköisten kanavien kautta. Keskeisenä tavoitteena on ohjata työ- ja elinkeinohallinnon asiakkaat nykyistä useammin verkkoasiointiin ja valtakunnallisiin puhelinpalveluihin. TE-asiakaspalvelukeskus tarjoaa nykyistä parempaa neuvontapalvelua. Asiakasneuvojilla on laaja ammattitaito ja heidän avullaan asiakas voi hoitaa kerralla kaikki asiansa tai saada ohjausta eteenpäin. TE-asiakaspalvelukeskus on Etelä-Savon ELYn erikoistumisyksikkö. Keskuksella on myös mahdollisuus tulevaisuudessa laajentaa keskitettyjä puhelinpalvelutoimintojaan muihin ELY-keskusten palveluihin. Lähde: TEM |