Blogin arkisto

Viimeinen lumikola

Torstai 26.3.2009 klo 8.00 - Maria Lehtiniemi

Taantuman vaikutus on voittopuolisesti negatiivinen, mutta saa onneksi osaltaan aikaan myös petrausta asiakaspalvelussa sekä jo olemassa olevista asiakkaista huolehtimisessa kuumeisen uusasiakashankinnan ohella.

Lieneekö lama kuitenkin lamauttanut osan yrittäjistä kokonaan, jolloin ahdistuksen myötä se viimeinenkin kipinä pinnalla pysymiseksi alkaa hiipua. Tai ainakaan ajatukset eivät luista entiseen malliin. Olen nimittäin pienen ajan sisään törmännyt muutamaan melko kummaan kommenttiin palveluun ja kaupattavaan tuotteeseen tahi palveluun liittyen.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Maria Lehtiniemi, asiakaspalvelu, taantuma, lama, asenne

Uusi titteli: asiakaspakoilupäällikkö

Keskiviikko 25.2.2009 klo 8.00 - Maria Lehtiniemi

Etsin kuumeisesti tiettyä tuotetta ja vihdoin sain selville liikkeen, josta sen mahdollisesti löytäisi. Kyseessä oli hieman erikoisempi, melko tekninen laite. Porhalsin innoissani liikkeeseen, etsin omatoimisesti kyseisen tuoteryhmän ja sukelsin hyllyjen kätköihin. Skannattuani hyllyköt vasemmalta oikealle, oikealta vasemmalle, alhaalta ylös ja ylhäältä alas en kuitenkaan löytänyt kyseistä vimpainta. Tuotelapun kyllä löysin hyllyn reunasta, mutta siinäkään ei mainittu hintaa.

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: asiakas, asiakaspalvelu, asiakaspalvelupäällikkö, myyjä, myyntityö

Ystävällinen kohtelu: halvin ja tehokkain markkinointimuoto

Perjantai 2.1.2009 klo 12.10 - Olli Linjala

Palvelu ja ihmisten kohtelu ovat täysin eri asioita. Saatavuus, asiantuntemus, ripeys, nopeus, siisteys, luotettavuus ja niin edelleen kuuluvat sanan palvelu alle. Ne ovat ammattitaitoa ja osaamista sekä hyvää valikoimaa. Kohtelu on se tunne, joka ihmiselle syntyy työsuorituksen aikana.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: ystävällinen, markkinointi, kohtelu, asenne, positiivisuus, positiivinen, asiakas, asiakaspalvelu, negatiivisuus, työyhteisö, turisti, turistit, palvelu

Onko yrittäjällä varaa olla vastaamatta puhelimeen?

Torstai 11.12.2008 klo 8.00 - Maria Lehtiniemi

Itseäni ihmetyttää, miten usein yritykseen soittaessani yhteydenottoyritykseeni vastata laisinkaan. Miten kummassa yrittäjällä oikeasti on varaa olla vastaamatta puhelimeen tai saapuneisiin sähköposteihin?

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: yrittäminen, yrittäjä, yritys, asenne, toimittaja, asiakaspalvelu, asiakas, asenne

« Uudemmat kirjoitukset