Blogin arkisto

Juna kulkee lujaa internet-markkinoinnissa

Tiistai 21.6.2011 - Marko Pyhäjärvi

Oletko harkinnut "sosiaalisen median strategian" laatimista, vai oletko kenties jo hionut sellaista muutaman kuukauden ajan? LOPETA NYT!

Jos tavoitteenasi on myydä tai kasvattaa liiketoimintaasi verkossa PALJON, unohda alkuunsa "suunnitelmat", "projektinhallinta", "työryhmät" ja kaikenlainen muu "korporaatiotouhu". Minulla on takana 10 vuoden korporaatioura ohjelmistoalan "projektipiällikkönä", ja tiedän täsmälleen millaista on hioa  suunnitelmia, hyväksyttää ja kierrättää niitä sekä lopuksi etsiä syyllistä jos tiimi kämmää. Se touhu ei toimi internet-markkinoinnissa.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: Marko Pyhäjärvi, internet, mainonta, markkinointi, myynti, some, sosiaalinen media, media, strategia,

Naamakirja

Perjantai 28.1.2011 - Kari Uoti

Sosiaalinen media on must, jokaisen pitää olla Facebookissa näyttämässä naamaansa, kertomassa kuulumisiaan, kommentoimassa toisten kuvia ja kuulumisia, olemassa sosiaalisia, verkostoitumassa.

Naamakirjan kaverimäärä kertoo oletko joku vai pelkkä luuseri, jolla ei ole edes kavereita. Kohta naamakirja tarjoaa palvelua, jossa surkimukset saavat ostaa itselleen kavereita, jotta eivät näyttäisi surkimuksilta. Hyvistä nimistä joutuu maksamaan enemmän kuin tavallisista.

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, sosiaalinen media, Facebook-riippuvuus, virtuaalitodellisuus, nettiyhteisö

Nettikeskustelijan sielun saa parilla eurolla

Torstai 19.8.2010 klo 9.35 - Paavo Vasala

Pitkään Eniron keskustelupalstana toiminut Suomi24 on siirtynyt tanskalaisen aikakauslehtitalo Allerin omistukseen. Nyt tiedämme, mikä on suomalaisen nettikeskustelijan rahallinen arvo. Se on reilu kaksi euroa per sielu.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: Paavo Vasala, sosiaalinen media, nettikeskustelu, mainosarvo, yritysviestintä, digitaalinen media, perinteinen media, viestintäkanava

Kaarina Hazard

Maanantai 18.1.2010 klo 9.27 - Kari Uoti

Kaarina Hazard kirjoitti kolumnin edesmenneestä kansanedustaja Tony Halmeesta. Kolumnissaan Hazard kuvaili kuollutta seuraavasti: mies oli sekakäyttäjä, sikaniska, vitsi, vaaraton möhkäleen muotoinen kotieläin, niskamakkara ynnä muuta.

Lue lisää »

10 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, Kaarina hazard, Tony Halme, mediakritiikki, kunnianloukkaus, journalistinen etiikka

Mediamaksu puhuttaa

Maanantai 27.4.2009 klo 14.00 - Riikka M.

Viime vuonna suomalaiset katsoivat päivässä televisiota keskimäärin 2 tuntia 57 minuuttia. Analogisen tv:n aikaan maksoin kiltisti tv-lupani, vaikka 224 euron kokoinen summa pelkästä television katselusta tuntui itsestä mielettömältä - varsinkin kun YLE:n ohjelmat eivät kuulu mieliohjelmiini.

Lue lisää »

8 kommenttia . Avainsanat: Mediamaksu, tv-maksu, tv-lupa, YLE, digiaika

Lisää sananvapautta! ...vaikka rahalla

Keskiviikko 4.2.2009 klo 13.30 - Miia Godwin

Mediassa kirjoitellaan ihan mitä sattuu. Eikä toimittajiin voi luottaa. Ei hätää, sillä nykyisenä lama-aikana sananvapauttakin voi saada ihan kohtuuhintaan, suorastaan alennuksella, kuten entinen venäläinen vakooja on nokkelasti oivaltanut.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: Miia Godwin, sananvapaus, KGB, vakooja, multimiljardööri, Alexander Lebedev, London Evening Standard, lehdistö, Novaga gazeta, mediamoguli

Ketä kaikista guruista pitäisi uskoa?

Perjantai 28.11.2008 klo 12.22 - Pauli Vuorio

Yhdysvaltoja on perinteisesti pidetty ketteränä taloutena, joka toipuu nopeasti kriiseistä. Monet seikat puhuvat nyt kuitenkin sen puolesta, että euroalue saattaa elpyä ensin. Näin kirjoittaa Päivi Isotalus Kauppalehden Uutisblogissa 24.11.2008. Samansuuntaisesti on kirjoitettu monella muullakin taholla.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pauli Vuorio, media, asenne, uutinen, uutiset, uutisointi, konkurssi, talous, negatiivisuus

Maanista manaamista

Tiistai 25.11.2008 klo 12.00 - Pauli Vuorio

Suomalaisten medioiden toimittajia vaivaa krooninen negatiivisten uutisten manaaminen, manipulointi ja "kaikki on huonosti" -holismi.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, media, asenne, uutinen, uutiset, uutisointi, konkurssi, tratta, talous, negatiivisuus

Mediatoimistot syynä verkkomedian kehittymättömyyteen Suomessa

Tiistai 7.10.2008 klo 16.30 - Paavo Vasala

Hesarin kaupunkilehtien johtaja Niko Ruokosuo sanoo lähtöpuheissaan, että Suomen verkkomedia on pahasti jälkijunassa. Ihmeellistä. Vaikka Suomi on teknologian ja innovaatioiden luvattu maa. Mutta syyllinen on tiedossa: kaiken mainosrahan kahmineet mediatoimistot, jotka syytävät rahat vain muutamaan kärkisaittiin ja lopulta pääasiassa vanhaan printtikaivoon: Hesariin. Suomen mediatoimistot joutaa lopettaa, koska ei niitä ole länsimaissa tässä mittakaavassa.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Paavo Vasala, Vasala Paavo, Mediavikkko, www.mediaviikko.fi, mediatoimistot, google, kustantajat, lehdet, verkkomedia, kaupunkilehdet,

So fucking what?

Perjantai 26.9.2008 klo 12.18 - Pauli Vuorio

Sarasvuo teki sen taas! Näin antaa ymmärtää ainakin tämän päivän (26.9.2008) Kauppalehdessä julkaistu Kauppalehden toimittajan tekemä juttu. Siis teki mitä? Provosoi, ärsytti ja sai ilmaista mainontaa ja ainakin aiheutti mediakeskustelua.

Lue lisää »

10 kommenttia . Avainsanat: Kauppalehti, Jari Sarasvuo, Sarasvuo Jari, johtaminen, johtaja, provosoi, provosointi, media, Satama, Brändi, Trainer's House, Valmennusliiketoiminta, joukkopako, mediapeli

« Uudemmat kirjoitukset