Juna kulkee lujaa internet-markkinoinnissaTiistai 21.6.2011 - Marko Pyhäjärvi Oletko harkinnut "sosiaalisen median strategian" laatimista, vai oletko kenties jo hionut sellaista muutaman kuukauden ajan? LOPETA NYT! Jos tavoitteenasi on myydä tai kasvattaa liiketoimintaasi verkossa PALJON, unohda alkuunsa "suunnitelmat", "projektinhallinta", "työryhmät" ja kaikenlainen muu "korporaatiotouhu". Minulla on takana 10 vuoden korporaatioura ohjelmistoalan "projektipiällikkönä", ja tiedän täsmälleen millaista on hioa suunnitelmia, hyväksyttää ja kierrättää niitä sekä lopuksi etsiä syyllistä jos tiimi kämmää. Se touhu ei toimi internet-markkinoinnissa. |
3 kommenttia . Avainsanat: Marko Pyhäjärvi, internet, mainonta, markkinointi, myynti, some, sosiaalinen media, media, strategia, |
NaamakirjaPerjantai 28.1.2011 - Kari Uoti Sosiaalinen media on must, jokaisen pitää olla Facebookissa näyttämässä naamaansa, kertomassa kuulumisiaan, kommentoimassa toisten kuvia ja kuulumisia, olemassa sosiaalisia, verkostoitumassa. Naamakirjan kaverimäärä kertoo oletko joku vai pelkkä luuseri, jolla ei ole edes kavereita. Kohta naamakirja tarjoaa palvelua, jossa surkimukset saavat ostaa itselleen kavereita, jotta eivät näyttäisi surkimuksilta. Hyvistä nimistä joutuu maksamaan enemmän kuin tavallisista. |
4 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, sosiaalinen media, Facebook-riippuvuus, virtuaalitodellisuus, nettiyhteisö |
Nettikeskustelijan sielun saa parilla eurollaTorstai 19.8.2010 klo 9.35 - Paavo Vasala Pitkään Eniron keskustelupalstana toiminut Suomi24 on siirtynyt tanskalaisen aikakauslehtitalo Allerin omistukseen. Nyt tiedämme, mikä on suomalaisen nettikeskustelijan rahallinen arvo. Se on reilu kaksi euroa per sielu. |
3 kommenttia . Avainsanat: Paavo Vasala, sosiaalinen media, nettikeskustelu, mainosarvo, yritysviestintä, digitaalinen media, perinteinen media, viestintäkanava |
Kaarina HazardMaanantai 18.1.2010 klo 9.27 - Kari Uoti Kaarina Hazard kirjoitti kolumnin edesmenneestä kansanedustaja Tony Halmeesta. Kolumnissaan Hazard kuvaili kuollutta seuraavasti: mies oli sekakäyttäjä, sikaniska, vitsi, vaaraton möhkäleen muotoinen kotieläin, niskamakkara ynnä muuta. |
10 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, Kaarina hazard, Tony Halme, mediakritiikki, kunnianloukkaus, journalistinen etiikka |
Mediamaksu puhuttaaMaanantai 27.4.2009 klo 14.00 - Riikka M. Viime vuonna suomalaiset katsoivat päivässä televisiota keskimäärin 2 tuntia 57 minuuttia. Analogisen tv:n aikaan maksoin kiltisti tv-lupani, vaikka 224 euron kokoinen summa pelkästä television katselusta tuntui itsestä mielettömältä - varsinkin kun YLE:n ohjelmat eivät kuulu mieliohjelmiini. |
8 kommenttia . Avainsanat: Mediamaksu, tv-maksu, tv-lupa, YLE, digiaika |
Lisää sananvapautta! ...vaikka rahallaKeskiviikko 4.2.2009 klo 13.30 - Miia Godwin Mediassa kirjoitellaan ihan mitä sattuu. Eikä toimittajiin voi luottaa. Ei hätää, sillä nykyisenä lama-aikana sananvapauttakin voi saada ihan kohtuuhintaan, suorastaan alennuksella, kuten entinen venäläinen vakooja on nokkelasti oivaltanut. |
2 kommenttia . Avainsanat: Miia Godwin, sananvapaus, KGB, vakooja, multimiljardööri, Alexander Lebedev, London Evening Standard, lehdistö, Novaga gazeta, mediamoguli |
Ketä kaikista guruista pitäisi uskoa?Perjantai 28.11.2008 klo 12.22 - Pauli Vuorio Yhdysvaltoja on perinteisesti pidetty ketteränä taloutena, joka toipuu nopeasti kriiseistä. Monet seikat puhuvat nyt kuitenkin sen puolesta, että euroalue saattaa elpyä ensin. Näin kirjoittaa Päivi Isotalus Kauppalehden Uutisblogissa 24.11.2008. Samansuuntaisesti on kirjoitettu monella muullakin taholla. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pauli Vuorio, media, asenne, uutinen, uutiset, uutisointi, konkurssi, talous, negatiivisuus |
Maanista manaamistaTiistai 25.11.2008 klo 12.00 - Pauli Vuorio Suomalaisten medioiden toimittajia vaivaa krooninen negatiivisten uutisten manaaminen, manipulointi ja "kaikki on huonosti" -holismi. |
2 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, media, asenne, uutinen, uutiset, uutisointi, konkurssi, tratta, talous, negatiivisuus |
Mediatoimistot syynä verkkomedian kehittymättömyyteen SuomessaTiistai 7.10.2008 klo 16.30 - Paavo Vasala Hesarin kaupunkilehtien johtaja Niko Ruokosuo sanoo lähtöpuheissaan, että Suomen verkkomedia on pahasti jälkijunassa. Ihmeellistä. Vaikka Suomi on teknologian ja innovaatioiden luvattu maa. Mutta syyllinen on tiedossa: kaiken mainosrahan kahmineet mediatoimistot, jotka syytävät rahat vain muutamaan kärkisaittiin ja lopulta pääasiassa vanhaan printtikaivoon: Hesariin. Suomen mediatoimistot joutaa lopettaa, koska ei niitä ole länsimaissa tässä mittakaavassa. |
1 kommentti . Avainsanat: Paavo Vasala, Vasala Paavo, Mediavikkko, www.mediaviikko.fi, mediatoimistot, google, kustantajat, lehdet, verkkomedia, kaupunkilehdet, |
So fucking what?Perjantai 26.9.2008 klo 12.18 - Pauli Vuorio Sarasvuo teki sen taas! Näin antaa ymmärtää ainakin tämän päivän (26.9.2008) Kauppalehdessä julkaistu Kauppalehden toimittajan tekemä juttu. Siis teki mitä? Provosoi, ärsytti ja sai ilmaista mainontaa ja ainakin aiheutti mediakeskustelua. |
10 kommenttia . Avainsanat: Kauppalehti, Jari Sarasvuo, Sarasvuo Jari, johtaminen, johtaja, provosoi, provosointi, media, Satama, Brändi, Trainer's House, Valmennusliiketoiminta, joukkopako, mediapeli |