Blogin arkisto

Sanojen mahtava voima

Tiistai 9.6.2015 - Kari Vahtolammi

karivahtolammi.jpgTuli aamulla kirjoitettua hiukan ilkikurisesti yhteen LinkedIn:n keskusteluun. Taisin pitää psykologisia testejä kristallipallosta ennustamisena ja rekrytointia hatusta vetämisenä. En vain muistanut, että nykysuomessa ilkirinen kirjoittaminen on pannassa. Eli kaikesta pitää keskustella vakavasti ja asiallisesti.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, teksti, kirjoittaminen, viestintä

Pk-yrityksen pahin nettivirhe

Maanantai 27.4.2015 - Heikki Luoma

heikkiluoma.jpgOn sanottu, että pienikin yritys voi olla netissä saman arvoinen kuin suuri yritys. Teoriassa se pitänee paikkansa.

Käytännössä monet pk-yritykset hukkaavat mahdollisuuksiaan myydä ja markkinoida yhden varsin yksinkertaisen asian vuoksi.

Niillä on liian vähän sisältöä.

On yrityksiä, joiden sivut koostuvat lähes vain ranskalaisista viivoista eli bullit pointseista. Juuri muuta ei ehkä sivuilla olekaan.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, google, haku, kotisivut, liidien generointi, lyhyt, markkinointi, netti, pitkä, sisältö, teksti, uusasiakashankinta, vierailija

Sano yksinkertaisemmin; ole viisaamman oloinen

Tiistai 3.2.2015 - Kari Vahtolammi

karivahtolammi.jpgLiian usein asiantuntijat käyttävät liian vaikeaa kieltä korostaakseen omaa osaamistaan. Eli omaa osaamistaan pönkitetään hienolla sivistyssanoilla, ammattislangilla ja koristelemalla tekstiä. Mutta useasti on todettu, että kyseinen asia ei tee asiantuntijasta viisaamman oloista.

Kathleena Kortesuo puhuu omassa blogissaan selkokielen puolesta. Hän kertoo, että koulutettavat valittavat useinkin joutuvansa akronyymien piirittämiksi ja presentaatioista tulee useinkin ahdistava kokemus.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, teksti, kirjoittaminen, viestintä, asiantuntijuus, blogi

Näin kirjoitat verkkosivujen tekstit - 5 vinkkiä

Keskiviikko 7.1.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgVerkkosivujen tekstit ovat ratkaiseva osa yrityksesi markkinointia. Moni on sitä mieltä, että mitä vähemmän tekstiä kotisivuilla on, sen parempi. Myönnän, itsekin ajattelin näin, noin viisi vuotta sitten. Mutta nyt tiedän paremmin.

Lyhyt teksti ei myy paremmin, kuin pitkä teksti. Tarvitaan vakuuttelua, perusteluita ja faktaa. Hakukonenäkyvyyden kannalta on tärkeää, että jokaisella sivulla on vähintään 300 sanaa. Kolmensadan sanan joukkoon on jo aika helppo istuttaa sivun avainsanojakin. Myös sivuston rakenteella on merkitystä. Älä siis piilota sisältöä alasivuille vaan tuota riittävästi sisältöä joka sivulle. Mutta pidä huoli siitä, että teksti on sujuvaa ja nopeasti luettavaa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, tekstisuunnittelu, internetsivut, verkkosivut, blogi

Oikeudellinen ongelma

Tiistai 24.2.2009 klo 8.00 - Kari Uoti

Työnantaja voi vaatia työntekijää riisuuntumaan selvittääkseen, ettei työntekijä kanna mukanaan yrityssalaisuuksia ulos firmasta. Näinkö se sitten on?

Meillä ministeri luki lakia hieman ironisoiden työnantajan valtaoikeuksia työntekijäänsä nähden. Ministeri Linden kuvaili lausunnossaan alistussuhdetta, joka on lähempänä orjuutta kuin työsuhdetta. Hämmentävä harha ministeriltä, joka on jo kertaalleen saanut kenkää sekoilujensa vuoksi.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Kari Uoti, tekstiviestikohu, yksityisyyden suoja, yksityisyys, julkisuus, Linden, oikeudet, yrityssalaisuus, oikeudenkäynti, sakot, rapsut