Helppo käytännön vinkki hakukonenäkyvyyden parantamiseksi: sivuston sisäiset linkitKeskiviikko 12.1.2022 - Vesku Nippala Haluatko oppia käytännöllisen vinkin, jota nettisivujen ylläpitäjänä, bloggaajana tai sisällöntuottajana voit helposti tehostaa nettisivujesi hakukonenäkyvyyttä? Hyödynnä sivuston sisäisiä linkkejä. Sivuston sisäiset linkit ovat linkkejä, jotka johtavat saman sivuston muihin sivuihin. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Henkilöarvioinnit johdon apuna kehitys- tai muutoshankkeissaTiistai 4.1.2022 - Petri Heinola Henkilöarvioinnit johdon apuna kehitys- tai muutoshankkeissa |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Älä jää tuleen makaamaan. Kuka nousee montusta ylös?Maanantai 20.9.2021 - Pauli Vuorio Jos kaadut, nouse ylös. Jokaiselle on joskus sanottu näin, mutta tämä neuvo on vaikeaa muistaa silloin kun tilanne on todella vaikea ja satuttaa. Tulet kaatumaan elämässäsi monta kertaa, mutta tärkeää on se, että nouset ylös, sillä matkaa on yleensä pitkästi vielä jäljellä. Vaikka tuntuisi siltä, että tilanteesta ei ole mitään pakokeinoa kyseisellä hetkellä, tämä ei ole yleensä totta. Saatat kuitenkin ajatella, että olet syvällä kuopassasi, josta et voi päästä pois, sillä toivoa ei ole. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Onko myyjän sielunelämä arvoitus? -sen ei tarvitse ollaTorstai 3.6.2021 - Petri Heinola Kentällä liikkuu jos jonkinlaista myyjää, on huippumyyjää, mestarimyyjää, asiantuntijamyyjää, rivimyyjää, konsultoivaa myyjää, muutamia kansan suussa kulkevia nimityksiä mainitakseni. Pitkään ihmiset elivät uskossa, että myyjäksi synnytään. Mistä tämä ajatusmalli oli lähtöisin? Uskoakseni siihen vaikuttivat ne ominaisuudet, joita yleensä hyvin pärjäävillä myyjillä on. Hyvät sosiaaliset taidot ja sitä kautta kyky luontevaan vuorovaikutukseen, hyvä itsetunto tai itsetuntemus. Hän on aidosti kiinnostunut asiakkaastaan ja asiakkaan asioista ja käy niistä keskustelua. Tämä osoittaa hänen arvostavan asiakastaan. Hyvä myyjä tietää myös heikkoutensa eikä pyri niitä salaamaan ja tällä tavalla rapauta luottamustaan. Myyjäksi ei siis synnytä, mutta tietynlaiset luontaiset ominaisuudet kyllä auttavat myyjänä menestymisessä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Mikä onkaan paras konsultti?Perjantai 21.5.2021 - Pauli Vuorio Varmasti pysyvä asia on muutos. Maailmamme on muuttunut nyt niin pysyvästi, ettei paluuta täydellisesti aiemmin tuntemaamme ”normaaliin” ole. Internet ja digitalisaatio ovat tästä esimerkkejä, mutta helposti niitä löytää muualtakin. Kriisit ovatkin aina pakottaneet meidät pysähtymään, luomaan uutta ja mukautumaan vallitseviin olosuhteisiin. Monet heistä, jotka on vannoneet, ettei etänä voi tehdä myyntiä ovat joutuneet taipumaan pakon edessä ja pakko on antanut motivaatiota paneutua oikeasti etämyynnin tekemiseen ja kas, se onkin onnistunut! Monille siis ”ei etänä voi tehdä myyntiä” onkin ollut lähes tekosyy tehdä niin kuin aina ennenkin. Aika usein ei opi asiaa, johon ei usko tai halua uskoa. Pyrimme todistamaan uskomme oikeaksi minimissään omalta kohdaltamme ja keräämme siitä todisteita. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Mainoslahjojen merkitys myynnin tukenaTiistai 13.4.2021 - Vesa Nippala Koronaepidemia on muuttanut markkinoinnin kenttää monella toimialalla merkittävästi. Ihmiset eivät liiku enää niin paljon - messuja ja muita tapahtumia ei järjestetä ja paljon asiakaskohtaamisia jää toteutumatta. Monella toimialalla tehdään kuitenkin entinen määrä myyntiä, mutta nyt myyminen tapahtuu osittain eri tavoilla kuin aikaisemmin. Digitaalisen markkinoinnin merkitys on kasvanut. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Lisää kuumia liidejä hakukoneistaPerjantai 5.3.2021 klo 11.22 - Vesa Nippala Kaikki myyjät rakastavat kuumia liidejä - yhteydenottoja niiltä käyttäjiltä, jotka aktiivisesti etsivät ratkaisua siihen mitä myyjällä on tarjota. Myyntityö on silloin paljon kevyempää ja päätyy huomattavasti todennäköisemmin kauppaan kuin kylmän soiton kautta saatu liidi.
|
2 kommenttia . Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Pk-yrityksen pahin nettivirheMaanantai 27.4.2015 - Heikki Luoma On sanottu, että pienikin yritys voi olla netissä saman arvoinen kuin suuri yritys. Teoriassa se pitänee paikkansa. Käytännössä monet pk-yritykset hukkaavat mahdollisuuksiaan myydä ja markkinoida yhden varsin yksinkertaisen asian vuoksi. Niillä on liian vähän sisältöä. On yrityksiä, joiden sivut koostuvat lähes vain ranskalaisista viivoista eli bullit pointseista. Juuri muuta ei ehkä sivuilla olekaan. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, google, haku, kotisivut, liidien generointi, lyhyt, markkinointi, netti, pitkä, sisältö, teksti, uusasiakashankinta, vierailija |
Vapaus ja kurinalaisuusTiistai 27.1.2015 - Kari Vahtolammi Aika usein työtä haettaessa keskitytään siihen, että sieltä löytyy ne tärkeät asiat eli vapaus toteuttaa itseään. Mutta samalla unohdetaan, että on myös vastuu tuoda oma panoksensa käyttöön. Vapaus on vain puolet tarinasta ja puolet totuudesta. Siksi ehdotan, että länsirannikolle pystytetään vapaudenpatsaan täydennykseksi vastuunpatsas- Viktor E. Frankl |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, työnhaku, työaika, vastuu, vapaus |
Laajennettu mieliTiistai 8.4.2014 - Kari Vahtolammi Luin mielenkiinnolla Filosofian Akatemian julkaisua Laajennettu mieli 1.0. Julkaisu herätti paljon hyviä ja mielenkiintoisia ajatuksia. Osa niistä peilaa omia mielipiteitäni opiskelusta ja opetuksesta ja ulkoa opettelusta. Ja osa ajatuksista on muuten vain mielenkiintosia. Pikku poikana olin ahkera kirjaston käytäjä ja myös kotona olleet tietosanakirjat olivat kovassa käytössä. Mutta koska tiedonhaku oli aina aika hidasta, niin asioita tuli painettua paljon mieleen. Nykyisin informaatiotulvan täyttämässä maailmassa tiedon haku on muuttanut muotoaan eli kriittinen lukeminen on saanut tärkeän paikan tiedon etsinnässä ja suodattamisessa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, ajattelu, tiedonhaku, informaatio, tieto, lukeminen |
Emme ota tikkaa töihin!Perjantai 15.11.2013 - Juha Ahola Oletko kuullut tuttavan kertovan laittaneensa jo 50 tai 100 työhakemusta, mutta mistään ei kuulu mitään? Taannoin luin artikkelin, jonka mukaan eräs henkilö oli hakenut noin 500 paikkaan töihin tuloksetta. Periksiantamattomuudesta on annettava taputusta olalle, mutta toisaalta on mahdollista, että muutama räpsäytys korville olisi myös paikallaan. Miksi? |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, työnhaku, asenteet, muutos, oppiminen |
Ikuisen elämän mahdollisuus on avautunut nyt kaikilleTorstai 11.8.2011 - Pauli Vuorio Sisältö mahdollisimman monessa paikassa internetissä tai osallistumalla keskusteluihin, blogeihin tai olemalla hakukoneissa ihminen on ensimmäisenä tunnettuna olentona ylittänyt kuolemattomuuden rajan. Fyysinen kuolema ei mitenkään rajoita ihmisen virtuaalista olemista. Hänen profiilinsa voi säilyä ja kommentteja pysyy siihen päivään, kun joku keksii, että enää niistä ei enää pysty hyötyä keräämään. Tai että tiedon tallentumismuoto tai tapa on vanhentunut. Tällöinkin joku voi tehdä sinulle uudelleensyntymisen. Virtuaalisessa elämässä ihminen voi elää ties kuinka pitkään. Ennen tarvittiin patsaat tai monumentit. Nyt monista jälki säilyy, halusi tai ei. |
3 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, kuolemattomuus, hakukone, internet, verkko, netti |
Voisiko julkisuudesta tehdä ammatin?Maanantai 25.4.2011 - Paula Toukonen Joidenkin tutkimusten mukaan julkkis on nuorten suosituin ammattitoive. Mitä julkkis tekee? On julkisuudessa, lehtien palstoilla, keskustelupalstoilla, tv:ssä - kaikkialla missä tapahtuu. Lähtökohtaisesti kai julkkiksen ei tarvitse tehdä muuta. Ei silti, työstä tuo varmaan käy. |
3 kommenttia . Avainsanat: Paula Toukonen, julkisuus, julkkis, yhteishaku, |
Pk-yritykset innokkaimpia hakusanamainostajiaKeskiviikko 12.5.2010 Vaikka internetin hakusanamainonta on kasvussa suomalaisessa B2B-mainonnassa, valtaosa yrityksistä ei osaa hyödyntää netin edullisia tai jopa maksuttomia markkinointimahdollisuuksia. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakusanamainonta, markkinointi, hakukoneoptimointi, digitaalinen markkinointiviestintä |
Voiko nettitietoon luottaa?Keskiviikko 3.6.2009 - Maria Lehtiniemi Törmäät mielenkiintoiseen asiaan tai uutuuteen ja pohdit, mistä siitä löytäisi lisää tietoa. Tai vaikkapa toimittajana koetat etsiä taustatietoa artikkeliasi varten - mikäpä reitti ensimmäisenä mahtaa mieleesi juolahtaa... No nettipä tietenkin. Mutta voiko löytyneeseen tietoon luottaa? |
6 kommenttia . Avainsanat: Internet, netti, tietolähde, tietolähteet, luotettavuus, Wikipedia, Google, hakukoneet |
Ostanko Google-mainontaa paketti- vai palveluhinnoittelulla?Keskiviikko 26.11.2008 klo 12.00 - Jukka Hankaniemi Googlen AdWords-sponsorilinkkien jälleenmyynnissä käytetään yleisesti kahta hinnoittelutapaa; paketti- ja palveluhinnoittelu. Hinnoittelumalli ei yksistään kerro kampanjoinnin laadusta - kummallakin tyylillä voi tehdä tuottavaa hakukonemainontaa, mutta molemmissa on omat luonteenpiirteensä. |
10 kommenttia . Avainsanat: Jukka Hankaniemi, hakukonemainonta, hakusanamainonta, Google-mainonta, Google AdWords, mainos, mainonta, markkinointi, hakukone |