Helppo käytännön vinkki hakukonenäkyvyyden parantamiseksi: sivuston sisäiset linkitKeskiviikko 12.1.2022 - Vesku Nippala Haluatko oppia käytännöllisen vinkin, jota nettisivujen ylläpitäjänä, bloggaajana tai sisällöntuottajana voit helposti tehostaa nettisivujesi hakukonenäkyvyyttä? Hyödynnä sivuston sisäisiä linkkejä. Sivuston sisäiset linkit ovat linkkejä, jotka johtavat saman sivuston muihin sivuihin. Usein hakukoneoptimoinnin yhteydessä puhutaan backlinkeistä, jotka johtavat muilta sivustoilta omalle sivustolle. Ne välittävät sivustolle auktoriteettia ja uusien linkkien hankinta onkin yksi keskeinen hakukoneoptimoinnin osa-alue teknisen hakukoneoptimoinnin ja sisällön kehittämisen ohella. Verkkosivuston sisäiset linkit eivät puolestaan kasvata verkkosivuston auktoriteettiä, mutta ne välittävät sitä sivuston sisällä eteenpäin muille sivuille. Jos sisäisiä linkityksiä ei olla hoidettu kunnolla, ei auktoriteetti myöskään välity optimaalisesti niille tärkeille sivuille, joiden haluttaisiin näkyä hakukoneissa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Henkilöarvioinnit johdon apuna kehitys- tai muutoshankkeissaTiistai 4.1.2022 - Petri Heinola Henkilöarvioinnit johdon apuna kehitys- tai muutoshankkeissa |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Älä jää tuleen makaamaan. Kuka nousee montusta ylös?Maanantai 20.9.2021 - Pauli Vuorio
Vaikka tuntuisi siltä, että tilanteesta ei ole mitään pakokeinoa kyseisellä hetkellä, tämä ei ole yleensä totta. Saatat kuitenkin ajatella, että olet syvällä kuopassasi, josta et voi päästä pois, sillä toivoa ei ole. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Onko myyjän sielunelämä arvoitus? -sen ei tarvitse ollaTorstai 3.6.2021 - Petri Heinola
Pitkään ihmiset elivät uskossa, että myyjäksi synnytään. Mistä tämä ajatusmalli oli lähtöisin? Uskoakseni siihen vaikuttivat ne ominaisuudet, joita yleensä hyvin pärjäävillä myyjillä on. Hyvät sosiaaliset taidot ja sitä kautta kyky luontevaan vuorovaikutukseen, hyvä itsetunto tai itsetuntemus. Hän on aidosti kiinnostunut asiakkaastaan ja asiakkaan asioista ja käy niistä keskustelua. Tämä osoittaa hänen arvostavan asiakastaan. Hyvä myyjä tietää myös heikkoutensa eikä pyri niitä salaamaan ja tällä tavalla rapauta luottamustaan. Myyjäksi ei siis synnytä, mutta tietynlaiset luontaiset ominaisuudet kyllä auttavat myyjänä menestymisessä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Mikä onkaan paras konsultti?Perjantai 21.5.2021 - Pauli Vuorio
Monet heistä, jotka on vannoneet, ettei etänä voi tehdä myyntiä ovat joutuneet taipumaan pakon edessä ja pakko on antanut motivaatiota paneutua oikeasti etämyynnin tekemiseen ja kas, se onkin onnistunut! Monille siis ”ei etänä voi tehdä myyntiä” onkin ollut lähes tekosyy tehdä niin kuin aina ennenkin. Aika usein ei opi asiaa, johon ei usko tai halua uskoa. Pyrimme todistamaan uskomme oikeaksi minimissään omalta kohdaltamme ja keräämme siitä todisteita. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Mainoslahjojen merkitys myynnin tukenaTiistai 13.4.2021 - Vesa Nippala Koronaepidemia on muuttanut markkinoinnin kenttää monella toimialalla merkittävästi. Ihmiset eivät liiku enää niin paljon - messuja ja muita tapahtumia ei järjestetä ja paljon asiakaskohtaamisia jää toteutumatta. Monella toimialalla tehdään kuitenkin entinen määrä myyntiä, mutta nyt myyminen tapahtuu osittain eri tavoilla kuin aikaisemmin. Digitaalisen markkinoinnin merkitys on kasvanut. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Lisää kuumia liidejä hakukoneistaPerjantai 5.3.2021 klo 11.22 - Vesa Nippala
|
2 kommenttia . Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Pk-yrityksen pahin nettivirheMaanantai 27.4.2015 - Heikki Luoma
Käytännössä monet pk-yritykset hukkaavat mahdollisuuksiaan myydä ja markkinoida yhden varsin yksinkertaisen asian vuoksi. Niillä on liian vähän sisältöä. On yrityksiä, joiden sivut koostuvat lähes vain ranskalaisista viivoista eli bullit pointseista. Juuri muuta ei ehkä sivuilla olekaan. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, google, haku, kotisivut, liidien generointi, lyhyt, markkinointi, netti, pitkä, sisältö, teksti, uusasiakashankinta, vierailija |
Vapaus ja kurinalaisuusTiistai 27.1.2015 - Kari Vahtolammi
Vapaus on vain puolet tarinasta ja puolet totuudesta. Siksi ehdotan, että länsirannikolle pystytetään vapaudenpatsaan täydennykseksi vastuunpatsas- Viktor E. Frankl |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, työnhaku, työaika, vastuu, vapaus |
Laajennettu mieliTiistai 8.4.2014 - Kari Vahtolammi
Pikku poikana olin ahkera kirjaston käytäjä ja myös kotona olleet tietosanakirjat olivat kovassa käytössä. Mutta koska tiedonhaku oli aina aika hidasta, niin asioita tuli painettua paljon mieleen. Nykyisin informaatiotulvan täyttämässä maailmassa tiedon haku on muuttanut muotoaan eli kriittinen lukeminen on saanut tärkeän paikan tiedon etsinnässä ja suodattamisessa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, ajattelu, tiedonhaku, informaatio, tieto, lukeminen |
Emme ota tikkaa töihin!Perjantai 15.11.2013 - Juha Ahola
Periksiantamattomuudesta on annettava taputusta olalle, mutta toisaalta on mahdollista, että muutama räpsäytys korville olisi myös paikallaan. Miksi? |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, työnhaku, asenteet, muutos, oppiminen |
Ikuisen elämän mahdollisuus on avautunut nyt kaikilleTorstai 11.8.2011 - Pauli Vuorio Sisältö mahdollisimman monessa paikassa internetissä tai osallistumalla keskusteluihin, blogeihin tai olemalla hakukoneissa ihminen on ensimmäisenä tunnettuna olentona ylittänyt kuolemattomuuden rajan. Fyysinen kuolema ei mitenkään rajoita ihmisen virtuaalista olemista. Hänen profiilinsa voi säilyä ja kommentteja pysyy siihen päivään, kun joku keksii, että enää niistä ei enää pysty hyötyä keräämään. Tai että tiedon tallentumismuoto tai tapa on vanhentunut. Tällöinkin joku voi tehdä sinulle uudelleensyntymisen. Virtuaalisessa elämässä ihminen voi elää ties kuinka pitkään. Ennen tarvittiin patsaat tai monumentit. Nyt monista jälki säilyy, halusi tai ei. |
3 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, kuolemattomuus, hakukone, internet, verkko, netti |
Voisiko julkisuudesta tehdä ammatin?Maanantai 25.4.2011 - Paula Toukonen Joidenkin tutkimusten mukaan julkkis on nuorten suosituin ammattitoive. Mitä julkkis tekee? On julkisuudessa, lehtien palstoilla, keskustelupalstoilla, tv:ssä - kaikkialla missä tapahtuu. Lähtökohtaisesti kai julkkiksen ei tarvitse tehdä muuta. Ei silti, työstä tuo varmaan käy. |
3 kommenttia . Avainsanat: Paula Toukonen, julkisuus, julkkis, yhteishaku, |
Pk-yritykset innokkaimpia hakusanamainostajiaKeskiviikko 12.5.2010 Vaikka internetin hakusanamainonta on kasvussa suomalaisessa B2B-mainonnassa, valtaosa yrityksistä ei osaa hyödyntää netin edullisia tai jopa maksuttomia markkinointimahdollisuuksia. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakusanamainonta, markkinointi, hakukoneoptimointi, digitaalinen markkinointiviestintä |
Voiko nettitietoon luottaa?Keskiviikko 3.6.2009 - Maria Lehtiniemi Törmäät mielenkiintoiseen asiaan tai uutuuteen ja pohdit, mistä siitä löytäisi lisää tietoa. Tai vaikkapa toimittajana koetat etsiä taustatietoa artikkeliasi varten - mikäpä reitti ensimmäisenä mahtaa mieleesi juolahtaa... No nettipä tietenkin. Mutta voiko löytyneeseen tietoon luottaa? |
6 kommenttia . Avainsanat: Internet, netti, tietolähde, tietolähteet, luotettavuus, Wikipedia, Google, hakukoneet |
Ostanko Google-mainontaa paketti- vai palveluhinnoittelulla?Keskiviikko 26.11.2008 klo 12.00 - Jukka Hankaniemi Googlen AdWords-sponsorilinkkien jälleenmyynnissä käytetään yleisesti kahta hinnoittelutapaa; paketti- ja palveluhinnoittelu. Hinnoittelumalli ei yksistään kerro kampanjoinnin laadusta - kummallakin tyylillä voi tehdä tuottavaa hakukonemainontaa, mutta molemmissa on omat luonteenpiirteensä. |
10 kommenttia . Avainsanat: Jukka Hankaniemi, hakukonemainonta, hakusanamainonta, Google-mainonta, Google AdWords, mainos, mainonta, markkinointi, hakukone |