Helppo käytännön vinkki hakukonenäkyvyyden parantamiseksi: sivuston sisäiset linkitKeskiviikko 12.1.2022 - Vesku Nippala Haluatko oppia käytännöllisen vinkin, jota nettisivujen ylläpitäjänä, bloggaajana tai sisällöntuottajana voit helposti tehostaa nettisivujesi hakukonenäkyvyyttä? Hyödynnä sivuston sisäisiä linkkejä. Sivuston sisäiset linkit ovat linkkejä, jotka johtavat saman sivuston muihin sivuihin. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Henkilöarvioinnit johdon apuna kehitys- tai muutoshankkeissaTiistai 4.1.2022 - Petri Heinola Henkilöarvioinnit johdon apuna kehitys- tai muutoshankkeissa |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Älä jää tuleen makaamaan. Kuka nousee montusta ylös?Maanantai 20.9.2021 - Pauli Vuorio Jos kaadut, nouse ylös. Jokaiselle on joskus sanottu näin, mutta tämä neuvo on vaikeaa muistaa silloin kun tilanne on todella vaikea ja satuttaa. Tulet kaatumaan elämässäsi monta kertaa, mutta tärkeää on se, että nouset ylös, sillä matkaa on yleensä pitkästi vielä jäljellä. Vaikka tuntuisi siltä, että tilanteesta ei ole mitään pakokeinoa kyseisellä hetkellä, tämä ei ole yleensä totta. Saatat kuitenkin ajatella, että olet syvällä kuopassasi, josta et voi päästä pois, sillä toivoa ei ole. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Onko myyjän sielunelämä arvoitus? -sen ei tarvitse ollaTorstai 3.6.2021 - Petri Heinola Kentällä liikkuu jos jonkinlaista myyjää, on huippumyyjää, mestarimyyjää, asiantuntijamyyjää, rivimyyjää, konsultoivaa myyjää, muutamia kansan suussa kulkevia nimityksiä mainitakseni. Pitkään ihmiset elivät uskossa, että myyjäksi synnytään. Mistä tämä ajatusmalli oli lähtöisin? Uskoakseni siihen vaikuttivat ne ominaisuudet, joita yleensä hyvin pärjäävillä myyjillä on. Hyvät sosiaaliset taidot ja sitä kautta kyky luontevaan vuorovaikutukseen, hyvä itsetunto tai itsetuntemus. Hän on aidosti kiinnostunut asiakkaastaan ja asiakkaan asioista ja käy niistä keskustelua. Tämä osoittaa hänen arvostavan asiakastaan. Hyvä myyjä tietää myös heikkoutensa eikä pyri niitä salaamaan ja tällä tavalla rapauta luottamustaan. Myyjäksi ei siis synnytä, mutta tietynlaiset luontaiset ominaisuudet kyllä auttavat myyjänä menestymisessä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Mikä onkaan paras konsultti?Perjantai 21.5.2021 - Pauli Vuorio Varmasti pysyvä asia on muutos. Maailmamme on muuttunut nyt niin pysyvästi, ettei paluuta täydellisesti aiemmin tuntemaamme ”normaaliin” ole. Internet ja digitalisaatio ovat tästä esimerkkejä, mutta helposti niitä löytää muualtakin. Kriisit ovatkin aina pakottaneet meidät pysähtymään, luomaan uutta ja mukautumaan vallitseviin olosuhteisiin. Monet heistä, jotka on vannoneet, ettei etänä voi tehdä myyntiä ovat joutuneet taipumaan pakon edessä ja pakko on antanut motivaatiota paneutua oikeasti etämyynnin tekemiseen ja kas, se onkin onnistunut! Monille siis ”ei etänä voi tehdä myyntiä” onkin ollut lähes tekosyy tehdä niin kuin aina ennenkin. Aika usein ei opi asiaa, johon ei usko tai halua uskoa. Pyrimme todistamaan uskomme oikeaksi minimissään omalta kohdaltamme ja keräämme siitä todisteita. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Mainoslahjojen merkitys myynnin tukenaTiistai 13.4.2021 - Vesa Nippala Koronaepidemia on muuttanut markkinoinnin kenttää monella toimialalla merkittävästi. Ihmiset eivät liiku enää niin paljon - messuja ja muita tapahtumia ei järjestetä ja paljon asiakaskohtaamisia jää toteutumatta. Monella toimialalla tehdään kuitenkin entinen määrä myyntiä, mutta nyt myyminen tapahtuu osittain eri tavoilla kuin aikaisemmin. Digitaalisen markkinoinnin merkitys on kasvanut. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Lisää kuumia liidejä hakukoneistaPerjantai 5.3.2021 klo 11.22 - Vesa Nippala Kaikki myyjät rakastavat kuumia liidejä - yhteydenottoja niiltä käyttäjiltä, jotka aktiivisesti etsivät ratkaisua siihen mitä myyjällä on tarjota. Myyntityö on silloin paljon kevyempää ja päätyy huomattavasti todennäköisemmin kauppaan kuin kylmän soiton kautta saatu liidi.
|
2 kommenttia . Avainsanat: Hakukoneet, markkinointi, löydettävyys, liidit, Google, hakutulokset |
Pk-yrityksen pahin nettivirheMaanantai 27.4.2015 - Heikki Luoma On sanottu, että pienikin yritys voi olla netissä saman arvoinen kuin suuri yritys. Teoriassa se pitänee paikkansa. Käytännössä monet pk-yritykset hukkaavat mahdollisuuksiaan myydä ja markkinoida yhden varsin yksinkertaisen asian vuoksi. Niillä on liian vähän sisältöä. On yrityksiä, joiden sivut koostuvat lähes vain ranskalaisista viivoista eli bullit pointseista. Juuri muuta ei ehkä sivuilla olekaan. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, google, haku, kotisivut, liidien generointi, lyhyt, markkinointi, netti, pitkä, sisältö, teksti, uusasiakashankinta, vierailija |
Voiko nettitietoon luottaa?Keskiviikko 3.6.2009 - Maria Lehtiniemi Törmäät mielenkiintoiseen asiaan tai uutuuteen ja pohdit, mistä siitä löytäisi lisää tietoa. Tai vaikkapa toimittajana koetat etsiä taustatietoa artikkeliasi varten - mikäpä reitti ensimmäisenä mahtaa mieleesi juolahtaa... No nettipä tietenkin. Mutta voiko löytyneeseen tietoon luottaa? |
6 kommenttia . Avainsanat: Internet, netti, tietolähde, tietolähteet, luotettavuus, Wikipedia, Google, hakukoneet |
Ostanko Google-mainontaa paketti- vai palveluhinnoittelulla?Keskiviikko 26.11.2008 klo 12.00 - Jukka Hankaniemi Googlen AdWords-sponsorilinkkien jälleenmyynnissä käytetään yleisesti kahta hinnoittelutapaa; paketti- ja palveluhinnoittelu. Hinnoittelumalli ei yksistään kerro kampanjoinnin laadusta - kummallakin tyylillä voi tehdä tuottavaa hakukonemainontaa, mutta molemmissa on omat luonteenpiirteensä. |
10 kommenttia . Avainsanat: Jukka Hankaniemi, hakukonemainonta, hakusanamainonta, Google-mainonta, Google AdWords, mainos, mainonta, markkinointi, hakukone |
Mediatoimistot syynä verkkomedian kehittymättömyyteen SuomessaTiistai 7.10.2008 klo 16.30 - Paavo Vasala Hesarin kaupunkilehtien johtaja Niko Ruokosuo sanoo lähtöpuheissaan, että Suomen verkkomedia on pahasti jälkijunassa. Ihmeellistä. Vaikka Suomi on teknologian ja innovaatioiden luvattu maa. Mutta syyllinen on tiedossa: kaiken mainosrahan kahmineet mediatoimistot, jotka syytävät rahat vain muutamaan kärkisaittiin ja lopulta pääasiassa vanhaan printtikaivoon: Hesariin. Suomen mediatoimistot joutaa lopettaa, koska ei niitä ole länsimaissa tässä mittakaavassa. |
1 kommentti . Avainsanat: Paavo Vasala, Vasala Paavo, Mediavikkko, www.mediaviikko.fi, mediatoimistot, google, kustantajat, lehdet, verkkomedia, kaupunkilehdet, |