Sanojen mahtava voimaTiistai 9.6.2015 - Kari Vahtolammi Tuli aamulla kirjoitettua hiukan ilkikurisesti yhteen LinkedIn:n keskusteluun. Taisin pitää psykologisia testejä kristallipallosta ennustamisena ja rekrytointia hatusta vetämisenä. En vain muistanut, että nykysuomessa ilkirinen kirjoittaminen on pannassa. Eli kaikesta pitää keskustella vakavasti ja asiallisesti. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, teksti, kirjoittaminen, viestintä |
Pk-yrityksen pahin nettivirheMaanantai 27.4.2015 - Heikki Luoma On sanottu, että pienikin yritys voi olla netissä saman arvoinen kuin suuri yritys. Teoriassa se pitänee paikkansa. Käytännössä monet pk-yritykset hukkaavat mahdollisuuksiaan myydä ja markkinoida yhden varsin yksinkertaisen asian vuoksi. Niillä on liian vähän sisältöä. On yrityksiä, joiden sivut koostuvat lähes vain ranskalaisista viivoista eli bullit pointseista. Juuri muuta ei ehkä sivuilla olekaan. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, google, haku, kotisivut, liidien generointi, lyhyt, markkinointi, netti, pitkä, sisältö, teksti, uusasiakashankinta, vierailija |
Sano yksinkertaisemmin; ole viisaamman oloinenTiistai 3.2.2015 - Kari Vahtolammi Liian usein asiantuntijat käyttävät liian vaikeaa kieltä korostaakseen omaa osaamistaan. Eli omaa osaamistaan pönkitetään hienolla sivistyssanoilla, ammattislangilla ja koristelemalla tekstiä. Mutta useasti on todettu, että kyseinen asia ei tee asiantuntijasta viisaamman oloista. Kathleena Kortesuo puhuu omassa blogissaan selkokielen puolesta. Hän kertoo, että koulutettavat valittavat useinkin joutuvansa akronyymien piirittämiksi ja presentaatioista tulee useinkin ahdistava kokemus. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, teksti, kirjoittaminen, viestintä, asiantuntijuus, blogi |
Näin kirjoitat verkkosivujen tekstit - 5 vinkkiäKeskiviikko 7.1.2015 - Anja Kadziolka Verkkosivujen tekstit ovat ratkaiseva osa yrityksesi markkinointia. Moni on sitä mieltä, että mitä vähemmän tekstiä kotisivuilla on, sen parempi. Myönnän, itsekin ajattelin näin, noin viisi vuotta sitten. Mutta nyt tiedän paremmin. Lyhyt teksti ei myy paremmin, kuin pitkä teksti. Tarvitaan vakuuttelua, perusteluita ja faktaa. Hakukonenäkyvyyden kannalta on tärkeää, että jokaisella sivulla on vähintään 300 sanaa. Kolmensadan sanan joukkoon on jo aika helppo istuttaa sivun avainsanojakin. Myös sivuston rakenteella on merkitystä. Älä siis piilota sisältöä alasivuille vaan tuota riittävästi sisältöä joka sivulle. Mutta pidä huoli siitä, että teksti on sujuvaa ja nopeasti luettavaa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, tekstisuunnittelu, internetsivut, verkkosivut, blogi |
Oikeudellinen ongelmaTiistai 24.2.2009 klo 8.00 - Kari Uoti Työnantaja voi vaatia työntekijää riisuuntumaan selvittääkseen, ettei työntekijä kanna mukanaan yrityssalaisuuksia ulos firmasta. Näinkö se sitten on? Meillä ministeri luki lakia hieman ironisoiden työnantajan valtaoikeuksia työntekijäänsä nähden. Ministeri Linden kuvaili lausunnossaan alistussuhdetta, joka on lähempänä orjuutta kuin työsuhdetta. Hämmentävä harha ministeriltä, joka on jo kertaalleen saanut kenkää sekoilujensa vuoksi. |
1 kommentti . Avainsanat: Kari Uoti, tekstiviestikohu, yksityisyyden suoja, yksityisyys, julkisuus, Linden, oikeudet, yrityssalaisuus, oikeudenkäynti, sakot, rapsut |