Blogin arkisto

Pienen yrityksen verkkomarkkinointi ja yrittäjän hyvinvointi

Keskiviikko 18.3.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgPienen yrityksen verkkomarkkinointi lähtee usein liikkeelle kotisivujen perustamisesta. Jokaiselle on selvää, että verkossa on oltava mukana, mutta monelle ei ole selvää se, miten verkkomarkkinoinnin saa toimimaan. Siksi arjen kiireen keskellä verkkomarkkinointi voi aiheuttaa ylimääräistä ahdistusta.

Koska verkkosivujen pystyttämisessä resursseja kuluu paljon jo pelkkään käytännön työhön: kuvien hankkimiseen, sisällön kirjoittamiseen ja tekniikan valitsemiseen, ei aika välttämättä riitä sen syvällisempään miettimiseen. Kuitenkin kunnon suunnitelma vaikuttaa niin verkkomarkkinointisi toimimiseen, kuin omaan hyvinvointiisi.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, markkinointiviestintä, verkkomarkkinointi, internetsivut, verkkosivut

Näin rakennat verkkosivut itse ja säilytät vapautesi

Keskiviikko 25.2.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgVerkkosivut on oltava jokaisella yrityksellä. Tämä on yleensä kaikille selvä juttu. Mutta miten verkkosivut käytännössä saadaan pystyyn? Jos tekniset asiat eivät itselle ole helppoja, voi olla vaikea käsittää prosessia domainista palveluntarjoajan valintaan ja sivuston tekniseen rakentamiseen.

Nykyään voi myös tekniikkaa tuntematon tehdä verkkosivut itse. Olen itse siitä elävä todiste. Ajanhallinnan kannalta järkevää on toki palkata hommaan ammattilainen, mutta hyvä on silti tietää, mistä oikeastaan kannattaa maksaa tai ehkä jotain voisi tehdä itsekin. Jos aikaa ja osaamista ei ole, saatetaan ottaa käyttöön valmiita paketteja, joista sitoudutaan maksamaan kuukausimaksua. Joskus ehkä liikaakin.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, internet, internetsivut, verkkosivut

Näin kirjoitat verkkosivujen tekstit - 5 vinkkiä

Keskiviikko 7.1.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgVerkkosivujen tekstit ovat ratkaiseva osa yrityksesi markkinointia. Moni on sitä mieltä, että mitä vähemmän tekstiä kotisivuilla on, sen parempi. Myönnän, itsekin ajattelin näin, noin viisi vuotta sitten. Mutta nyt tiedän paremmin.

Lyhyt teksti ei myy paremmin, kuin pitkä teksti. Tarvitaan vakuuttelua, perusteluita ja faktaa. Hakukonenäkyvyyden kannalta on tärkeää, että jokaisella sivulla on vähintään 300 sanaa. Kolmensadan sanan joukkoon on jo aika helppo istuttaa sivun avainsanojakin. Myös sivuston rakenteella on merkitystä. Älä siis piilota sisältöä alasivuille vaan tuota riittävästi sisältöä joka sivulle. Mutta pidä huoli siitä, että teksti on sujuvaa ja nopeasti luettavaa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, tekstisuunnittelu, internetsivut, verkkosivut, blogi

Näin verkkokauppa kasvatti myyntiään

Keskiviikko 26.11.2014 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgOnko sinulla verkkokauppa tai kivijalkamyymälä? Oletko ajatellut, miten voisit kasvattaa myyntiäsi digitaalisen markkinoinnin avulla? Tässä esimerkki yrittäjästä, joka kasvatti myyntiään kolmessa vuodessa reilusta 60 tuhannesta eurosta seitsemään miljoonaan!

Diana Harbour, yrittäjä ja äiti, perusti yrityksensä The Red Dress vuonna 2005. Hän aloitti myynnin kivijalkamyymälässä, mutta vasta verkkokauppa vei hänet menestykseen.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, verkkokauppa, yrittäminen, yritys, myynti, asiakaspalvelu, viestintä, markkinointi

Verkkosivujen suunnittelu 7 vinkkiä

Keskiviikko 9.7.2014 - Anja Kadziolka

nimet.jpg
Verkkosivujen suunnittelu on jossain vaiheessa jokaisen yrittäjän työlistalla. Tiesitkö, että nykyään sivut voi rakentaa todella helposti itse, eikä siihen tarvitse käyttää useita kuukausia tai jopa vuosia ja tuhansia euroja? Ja että sinun tarvitse jatkaa maksamista vuosi vuodelta uudestaan ja uudestaan?

Ensimmäiset sivuni koodasin itse.

Joidenkin täytyy oppia asiat itse, kantapään kautta. Niin minunkin. Ensimmäiset sivuni koodasin itse. En ole mikään ”nörtti”, joten arvaat varmasti, että aikaa tuhraantui eikä lopputulos ollut kehuttava.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, verkkosivut, bloggaus, verkkostrategia

Media syvän muutoksen kourissa

Torstai 1.9.2011 - Heikki Ikonen

Lehdistö kamppailee laskevien levikkien kanssa. Se hakee apua digitaalisesta mediasta, jossa yhden liiketoimintamallin sijaan lehdistöllä on jo nyt vähintään kolme vaihtoehtoa siirtyä digitaalisen mediaan: verkkolehti, ladattava lehti ja henkilökohtainen lehti, erittelee tutkija Ari Hakkarainen talouslehti Piksussa.

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: Heikki Ikonen, media, lehdistö, verkkolehti, uusmedia, journalismi

Ikuisen elämän mahdollisuus on avautunut nyt kaikille

Torstai 11.8.2011 - Pauli Vuorio

Sisältö  mahdollisimman monessa paikassa internetissä tai osallistumalla keskusteluihin, blogeihin tai olemalla hakukoneissa ihminen on ensimmäisenä tunnettuna olentona ylittänyt kuolemattomuuden rajan. Fyysinen kuolema ei mitenkään rajoita ihmisen virtuaalista olemista. Hänen profiilinsa voi säilyä ja kommentteja pysyy siihen päivään, kun joku keksii, että enää niistä ei enää pysty hyötyä keräämään. Tai että tiedon tallentumismuoto tai tapa on vanhentunut. Tällöinkin joku voi tehdä sinulle uudelleensyntymisen.

Virtuaalisessa elämässä ihminen voi elää ties kuinka pitkään.

Ennen tarvittiin patsaat tai monumentit.  Nyt monista jälki säilyy, halusi tai ei.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, kuolemattomuus, hakukone, internet, verkko, netti

Mediatoimistot syynä verkkomedian kehittymättömyyteen Suomessa

Tiistai 7.10.2008 klo 16.30 - Paavo Vasala

Hesarin kaupunkilehtien johtaja Niko Ruokosuo sanoo lähtöpuheissaan, että Suomen verkkomedia on pahasti jälkijunassa. Ihmeellistä. Vaikka Suomi on teknologian ja innovaatioiden luvattu maa. Mutta syyllinen on tiedossa: kaiken mainosrahan kahmineet mediatoimistot, jotka syytävät rahat vain muutamaan kärkisaittiin ja lopulta pääasiassa vanhaan printtikaivoon: Hesariin. Suomen mediatoimistot joutaa lopettaa, koska ei niitä ole länsimaissa tässä mittakaavassa.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Paavo Vasala, Vasala Paavo, Mediavikkko, www.mediaviikko.fi, mediatoimistot, google, kustantajat, lehdet, verkkomedia, kaupunkilehdet,

Sampo-Danske pankin asiakastuki on fiasko

Tiistai 1.4.2008 klo 21.49 - Ahti Pontinen

Sampo pankin suuri verkkopankkiuudistus tapahtui maaliskuun lopulla. Verkkopankkiuudistus aiheutti ongelmia käytännössä kaikilla osa-alueilla. Ongelmia oli verkkopankin toiminnassa, toiminnan nopeudessa, tietosuojassa, uusittavissa pankkikorteissa, mutta ennen kaikkea asiakaspalvelussa.

Lue lisää »

19 kommenttia . Avainsanat: Sampo pankki, verkkopankki, verkkopankkiuudistus, Ahti Pontinen, verkkopankkiongelmat. verkko pankissa maksaminen, pankkitoiminta,