Niilon menetelmä kilpailun voittamiseenMaanantai 22.12.2014 - Heikki Luoma Tutustuin Niiloon ollessamme yhdessä Kolkatassa Intiassa. Teimme yhdessä tarjouksen automaatiojärjestelmästä saksalaisten ja venäläisten kanssa. Tuolla matkalla Niilo sai tarpeekseen Intiasta ja hän siirtyi toisen yrityksen palvelukseen. Sattumalta monia vuosia myöhemmin tapasin Niilon lentokoneessa. Hän sanoi olevansa myyntiryhmän esimies ja sitten hän kertoi tarinan. Niilon yritys hävisi paljon kauppoja kilpailijoille, joiden tuotteet eivät olleet yhtään parempia. |
2 kommenttia . Avainsanat: asiakaskontakti, kaupan päättäminen, kauppaan vaikuttavat henkilöt, kilpailu, kontaktirajapinta, määrä, myynti, strateginen myynti, tarjous |
Transaktionaalisen b2b myyjän tulevaisuus näyttää pahaltaMaanantai 15.12.2014 - Heikki Luoma Ostajien ja myyjien välillä on ollut perinteisesti tiedon epäsymmetria. Myyjät tietävät enemmän kuin ostajat. Epäsymmetria on nopeasti muuttumassa. Asiakkaat tietävät enemmän kuin koskaan aikaisemmin myytävistä tuotteista ja tuotteita myyvistä yrityksistä. Joskus asiakkaat tietävät enemmän kuin tuotteensa heikosti osaava myyjä. Transaktiomyynti on sitä, että myytävät tuotteet ovat sellaisia, jotka voi ostaa yhdellä myyntitapaamisella. Tyypillisesti asiakas tietää mitä haluaa ja tarvitsee. Transaktiomyynnille on tyypillistä ottaa tilaus saman tien. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: asiakastapaaminen, asiantuntijamyyjä, automaatio, automatisointi, muutos, myyminen, myynti, tilauksen ottaminen, transaktiomyyjä, transaktiomyynti, trendi |
Asiantuntijamyynnin johtaminen noudattaa joukkulajien valmennusperiaatteitaMaanantai 17.11.2014 - Heikki Luoma Valtteri Bottas ajoi kolmanneksi Sotsin F1:ssä ja luultavasti korokkeella lausui kiitokset tiimille vaikka hän on se, jolle maksetaan miljoonia, että hän ajaa autolla. Valtterikaan ei pysty yksin voittamaan. Perinteinen, ja mielestäni jälkeenjäänyt vanhanaikainen myynnin valmennus keskittyy parantamaan yksilön, myyjän suoritusta. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoman, asiantuntijuus, johtaminen, joukkuelaji, joukkuepeli, muutos, myyjä, myynnin johtaminen, myynti, nettikauppa, strategia, taktiikka, transaktio, yksilölaji |
En tee, jos mulle ei makseta!Perjantai 18.10.2013 - Juha Ahola "Minä en soita asiakkaalle jälkihoitosoittoa, jos siitä ei makseta. Miksi pitäisi soittaa?" "Minun mielestä jälkihoitosoitto kuuluu myyntiprosessiin. Myyntiprovisio pitää sisällään jälkihoitosoiton. Siksi pitää soittaa. Sehän on itsestään selvää! Kilpailijamme toimii juuri niin kuin sinä kerroit, mutta meidän vahvuus on tämä linja ja minä ainakin pidän tästä kiinni." (jatkuu *) Kyseinen keskustelu käytiin eräässä yrityksessä, jossa oli ollut myyntitiimin palaveri. Joillakin oli huomattavan erilainen suhtautuminen asiakkaiden jälkihoitoon. |
3 kommenttia . Avainsanat: Juha Ahola, asiakaskontaktointi, asiakkaat, asiakaspalvelu |
Timo RätyKeskiviikko 14.3.2012 - Kari Uoti Tämä show on aivan uskomattoman huvittava. Timo näkee tapahtuman taustalla vallankaappauksen, pyrkimyksen estää jäsenistön äänen kuuluminen liiton hallinnossa, pyrkimyksen tuhota AKT ammattiyhdistysliikkeenä, vasemmistoliiton pyrkimyksen ottaa itselleen edustustaan suurempi valta yhdistyksen päätöksenteossa. Hän näkee uhkia ulkoa, pahat voimat tulevat ja tuohoavat Timon johtaman seurakunnan, joka tahtoo kaikille vain hyvää ja tekee sen kaikkien lakien ja sääntöjen mukaan. |
2 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, akt, ammattiyhdistysliike, Timo Räty |
Sanatonta loukkaamistaKeskiviikko 19.8.2009 klo 8.00 - Olli Linjala Tunteiden tuottaminen ei tarvitse sanoja, ajattelemista tai tahtoa. Virittelemme silmänräpäyksessä ympärillämme olevia ihmisiä itseämme kohtaan joko myönteisiksi tai kielteisiksi. Tällä silmänräpäyksellä niittaamme tulevia tapahtumia jopa loppuelämämme ajaksi. Vähintään lataamme olemassaolevan tilanteen onnistumisen tai epäonnistumisen eväät. |
2 kommenttia . Avainsanat: Olli Linjala, tahto, aurinkoiset asenteet, vaikutus, työyhteisö, työkaverit, asennevamma, reaktiot, kannustus, posittivinen ajattelu, asennekoulutus, asennekoulutukset, tunne, tunteet, onnistuminen, työyhteisö, hymy, asenne |