Blogin arkisto

Palvelua nopeasti eikä kvartaalin päästä

Keskiviikko 22.6.2016 - Kari Vahtolammi

karivahtolammi.jpgTyöelämään kaivataan joustavuutta ja ihmisiä patistetaan ottamaan kaiki työ vastaan mitä tarjotaan. Niinhän se pitäisi olla. Kaikki työ pitäisi olla tekijälleen kannattavaa. Ehkä tehokkain keino siihen olisi yksinkertaistaa pykäläviidakkoa teoreettisen työajan pidentämisen sijaan.

Olen seurannut tuttujen räpiköintiä TE- toimistojen ja Kelan kanssa. Monikin haluasi tehdä pikkuisia duuneja pysyäkseen elämässä kiinni. Yhdellä kiikastaa Kelan päätöksestä kuntoutustuesta, toisella se että tekee konsultointia. Kolmannella siitä, että keikkaduunien tekeminen vie todellisuudessa leivän pöydästä.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, te-toimisto, palvelu, kela, työelämä, joustavuus

Yrittäjä-äidin unelmien toimistohotelli

Keskiviikko 22.10.2014 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgJoskus kotitoimisto on korvaamaton. Erityisesti flunssakautena, jolloin lapset ovat kotona. Kun työtä voi tehdä vain muutaman tunnin pätkissä, on parempi että työpisteelle ei ole pidempi kuin muutaman sekunnin matka. Kodin ulkopuoliselle toimistolle lähtemisessä ei näin lyhyessä ajassa ole järkeä. Paitsi jos joku toinen hoitaa lapsia, silloin olisi hyvä löytää pakopaikka. Joskus paras toimistohotelli on lähimmän huoltiksen kahvila.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, työ, työtila, toimistohotelli, kotitoimisto

"Urpo" unohtaa uimahousut ja käyntikortit kotiin!

Perjantai 1.8.2014 - Juha Ahola

dreamstimefree_2059357-1024x881.jpg

Soittelin myöhäisiltapäivällä eräälle hyvälle myyntitykille. Hän oli kaupassa. Olin vastikään haastanut häntä avaamaan suunsa aktiivisesti myymänsä palvelun merkeissä muuallakin kuin työpaikalla. Kun on hyvä tuote/palvelu myytävänä, niin miksei siitä voisi kertoa uimahallin saunassa, leikkipuistossa tms. ihmisille.

En tarkoita nyt ylitsevuotavaa ja päällekäyvää tuputusta ja promotusta, vaan erittäin hyvällä pelisilmällä tilannetaju huomioiden hissipuheen pitämistä ja käyntikortin antamista. Hyvä myyjä verkostoituu ja on aktiivinen. Hyvä pelisilmä tarkoittaa sitä, että ensin tietysti kiinnostutaan toisesta aidosti, jolloin kysymisen ja hyvän kuuntelemisen myötä voi kertoa palveluistaan, jos tilanne on otollinen.

Tällä tavoin olen itsekin voinut auttaa useita ihmisiä löytämään itselleen mm. siivousapua tai jopa työpaikkoja. Se on edellyttänyt uskallusta avata suunsa keskustelun merkeiksi aloitteellisesti ja sitten avoimuutta myös kertoa siitä, mitä itse tekee työkseen.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, käyntikortit, toimisto, liikkeessä

Markkinointiguru Sam Vanni

Keskiviikko 9.3.2011 klo 16.58 - Samuel Hovi

Tarinan mukaan suosikkitaiteilijani Rafael Wardin oppi-isä Sam Vanni antoi tärkeimmäksi evästykseksi nuorelle lahjakkuudelle elämänohjeen "Tee sitä, mitä muut eivät tee". Tämä nerokkaan yksinkertainen lausahdus on paras markkinointiviisaus, mitä olen ikinä kuullut.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Samuel Hovi, Sam Vanni, markkinointi, markkinointiguru, mainonta, mainostoimisto, markkinointiviestintä, markkinat, viestintä, mainostaja, mainos, myynti, yritys, menestys

Ilmiöitä

Tiistai 18.11.2008 klo 10.53 - Kari Uoti, oikeustieteen tohtori, MBA

Huijauslaskuja tulee nykyään muualtakin kuin Nigeriasta. Lasku on lasku ja se on maksettava, jos tavara on toimitettu ja se on ollut sopimuksen mukaista, mutta mitä tehdä laskulle, joka ei perustu mihinkään. Jotkut vievät laskut poliisille ja vaativat esitutkintaa rikoksen selvittämiseksi, toiset taas maksavat, vaikka ei tarvitse, jotta välttyy vaikeuksilta.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, lasku, huijauslasku, oikeus, perintä, perintäyhtiö, perintätoimisto, parkkisakko, pysäköintiyhtiö, oikeuskäytäntö

Mediatoimistot syynä verkkomedian kehittymättömyyteen Suomessa

Tiistai 7.10.2008 klo 16.30 - Paavo Vasala

Hesarin kaupunkilehtien johtaja Niko Ruokosuo sanoo lähtöpuheissaan, että Suomen verkkomedia on pahasti jälkijunassa. Ihmeellistä. Vaikka Suomi on teknologian ja innovaatioiden luvattu maa. Mutta syyllinen on tiedossa: kaiken mainosrahan kahmineet mediatoimistot, jotka syytävät rahat vain muutamaan kärkisaittiin ja lopulta pääasiassa vanhaan printtikaivoon: Hesariin. Suomen mediatoimistot joutaa lopettaa, koska ei niitä ole länsimaissa tässä mittakaavassa.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Paavo Vasala, Vasala Paavo, Mediavikkko, www.mediaviikko.fi, mediatoimistot, google, kustantajat, lehdet, verkkomedia, kaupunkilehdet,