Blogin arkisto

Älä pyydä palautetta, jos et kestä myös kritiikkiä - Ota palaute vastaan kuin mies, jos sitä pyysit

Perjantai 28.8.2015 - Juha Ahola

juhaahola.jpgSain taannon eräältä yrittäjätuttavalta haasteen katsoa eräs 8-sivuinen presentaatio läpi sijoittajan vinkkelistä. Ymmärsin, että tarkoitukseni oli katsoa sitä kriittisessäkin hengessä, jotta hän voi ottaa feedbackistä tarvittaessa onkeensa ja parannella esitystä ennenkuin ko. presentaatio menee sijoittajille. En jaksa uskoa, että “ihan ok” –kommenteista olisi mitään hyötyä. Kuitenkin jos sijoittajalta pyydetään 20 000 euron sijoituslainaa, uskon, että tällöin sijoittaja ei tee päätöstä ihan mutu-tuntumalta ja ilman muuta haluaa vakuuttua jo alkukeskustelun merkeissä lähetetty presentaatiosta.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, palaute, kommentointi, mielipide

Suomalainen keskustelumenetelmä - Herne nenään

Tiistai 17.12.2013 - Kari Vahtolammi

karivahtolammi.jpgOsallistun aina silloin tällöin eri palstoilla keskusteluihin ja taidan omata aika kärkevän tavan tuoda esiin omia mielipiteitäni. Mutta minun mielestäni jokaisen ihmisen perustaitoihin pitäisi kuulua taito keskustella, väitellä ja puolustaa omaa kantaansa.

Suomalainen tapa puolustaa omaa kantaansa on kuoreen vetäytyminen, keskustelusta loukkaantuneena poistuminen ja väittäminen ettei kukaan ulkopuolinen voi ymmärtää asian vakavuutta ja oikeaa toimintatapaa. Ja tehokas tapa keskustelun lopettamiseen on myös auktoriteettiperustelu, eli jos muuten ei pärjää niin käytetään asemaa apuna.

Lue lisää »

9 kommenttia . Avainsanat: Kari Vahtolammi, keskustelu, mielipide, vuorovaikutus

Kirjoita tälle palstalle!

Torstai 14.2.2013

Julkaisemme lukijoiden kirjoituksia työ- ja elinkeinoelämästä, taloudesta, yrittämisestä ja niihin liittyvistä aiheista yrittajalinja.fi-palvelun Blogit-osiossa. Palvelussamme on kommentointimahdollisuus, joten kirjoitukset saavat sen kautta suoraakin palautetta.

Tekstin toivottu pituus on 1000–3000 merkkiä. Kirjoita napakasti, ja varusta tekstisi oikealla nimelläsi, sähköpostiosoitteellasi ja nimimerkillä, jos haluat käyttää sellaista.

Yrittäjälinja pidättää itsellään oikeuden julkaista tai jättää julkaisematta lähetyt kirjoitukset yrittajalinja.fi-palvelussa ja käyttää niitä Yrittäjälinja-lehden toimituksellisissa jutuissa tai Mielipiteitä-osiossa.

Kirjoituksen pääset lähettämään tästä.

3 kommenttia . Avainsanat: blogi, mielipide, mielipidekirjoitus, kirjoitus

Sananvapaus

Perjantai 30.9.2011 - Kari Uoti

Sananvapaus on sitä että saa sanoa mitä mieltä on, sanoa tai huutaa oman itsensä kunhan ei loukkaa toista. Toisen loukkaaminenkin on jossakin tapauksessa sallittua, kun sillä on painava peruste. Puhumattomuus on pahasta. Puhuminen, pahankin puhuminen, toisten shokeeraaminen, on sallittua kunhan joku järki säilyy sanomisessa.

Sananvapauden rajat eivät ole kiveen hakattuja. Joskus sallitaan enemmän, joskus vähemmän. Suomessa ollaan korostettu yksityisyydensuojaa sananvapauden kustannuksela, mikä on tuonut meille pyyhkeitä ihmisoikeustuomioistuimesta.

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, sananvapaus, loukkaaminen, loukkaus, shokeeraaminen, kunnianloukkaus, mielipide

Lukijan mielipide: Eivätkö poliitikot opi koskaan?

Maanantai 12.9.2011 - Nimimerkki Lex

Suomea johdetaan jälleen aivan kuin 90-luvulla. Ihmisiä pelotellaan ja juttuja julkaistaan perehtymättä oikeisiin tietoihin. Hyvänä esimerkkinä on metsäteollisuuden alasajo, missä kyse on vain palkkojen alasajosta ja tuloksen maksimoinnista.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: lukijan mielipide, Suomi, teollisuus, metsäteollisuus, tuki, tukirahat, Lex

Kirjoita tälle palstalle!

Torstai 4.8.2011

Julkaisemme lukijoiden kirjoituksia työ- ja elinkeinoelämästä, taloudesta, yrittämisestä ja niihin liittyvistä aiheista yrittajalinja.fi-palvelun Blogit-osiossa.Myös muista aiheista kaikki asialliset kirjoitukset ovat tervetulleita.

Palvelussamme on kommentointimahdollisuus, joten kirjoitukset saavat sen kautta suoraa palautetta.

Tekstin toivottu pituus on 1 000-3 000 merkkiä. Kirjoita napakasti ja varusta tekstisi oikealla nimelläsi, sähköpostiosoitteellasi sekä nimimerkillä, jos haluat käyttää sellaista.

Yrittäjälinja pidättää itsellään oikeuden julkaista tai jättää julkaisematta lähetyt kirjoitukset yrittajalinja.fi-palvelussa ja käyttää niitä myöhemmin painetuissa materiaaleissa ellei erikseen muuta sopimusta asiasta tehdä.

Lähetä kirjoitus tällä lomakkeella.

1 kommentti . Avainsanat: mielipide, blogi, kirjoita, palsta, yhteiskunta, yrittäminen, työelämä, asenteet

Voiko vaalituloksen ennustaa sienisaaliista?

Maanantai 11.4.2011 - Juho Rahkonen

Nobel-kirjailija Günter Grass kertoo kirjassaan Minun vuosisatani, kuinka hän onnistui ennustamaan Saksan vaalituloksen sienisaaliistaan! Ihan näin kaukaa haettuihin ennusteisiin meidän ei sentään tarvitse tyytyä.

Näin vaalien alla meiltä mielipidetutkijoilta kysytään usein ennustetta siitä, kuinka paljon puolueet tulevat saamaan ääniä. Näihin kyselyihin täytyy vastata rehellisesti: me emme tiedä varmasti. 

Lue lisää »

13 kommenttia . Avainsanat: Juho Rahkonen, vaalit, mielipidetiedustelu, äänestäjät, puolue

Koronkiskontaa ja heikomman hyväksikäyttöä

Maanantai 1.9.2008 - Ahti Pontinen

Muutama suomalainen poliitikko ja poliitikkokandidaatti on ollut huolissaan pikavippejä tarjoavien yritysten lainojen koroista. Vuosikorko niissä nousee sellaiseksi, että sen voidaan ajatella olevan kiskontaa.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: Mielipidekirjoitus, Pikavipit, Korko, Vuosikorko, verottaja, yhteiskunnan tuki verottajalta, verottajan ylivalta, suomalainen verottaja, verotus,

Kaikille itsetietoisille pässeille ja muille Euroopan omistajille sekä häiriköille ja häiriintyneille!

Sunnuntai 31.8.2008 - Ahti Pontinen

Kaikki te, jotka teette reklamaatioita yritysten ja ihmisten toiminnasta tai vaikkapa laskuista. Vaikka suurin osa teistä toimiikin korrektisti, tietoonne saatettakoon, että on aiheellista reklamoidessanne kertoa reklamaation aihe sekä odottaa, että siihen saa vastinetta.

Lue lisää »

10 kommenttia . Avainsanat: Mielipidekirjoitus, Reklamointi, ahti pontinen, asiakas ei ole aina oikeassa, häiriintyneet, ammattivalittajat