Kuunteleminen ei riitä! Pitää kuulla, mitä signaaleja asiakas viestittää ja tarttua niihin. Älykäs kuuntelu!Perjantai 2.9.2022 - Juha Ahola
Kävin vastikään parturissa. Lipsautin keskusteluiden yhteydessä tahallani, että sainpas parkkerattua autoni muutaman korttelin päähän kiekkopaikalle. Osoitin siis olevani turhamaisen pikkutarkka ainakin tietyntyyppisistä kuluista. Samassa kohtaa piilee siis myyjälle mahdollisuus käyttää ”heikkouttani” hyväksi. |
2 kommenttia . Avainsanat: Juha Ahola, keskustelu, kuuntelu, kuuntelutaito, älykäs kuuntelu |
Mikään ei voita innostavaa ja motivoivaa livekoulutustaKeskiviikko 20.4.2022 - Pauli Vuorio Aito vuorovaikutus ja inspiroivat keskustelut mahdollistavat monipuolisen oppimisen ja verkostoitumisen. |
1 kommentti . Avainsanat: koulutus, livekoulutus, etäkoulutus, vuorovaikutus, keskustelut |
Jos sen joku minulle kertoisiMaanantai 15.7.2019 - Kari Vahtolammi
Noiden kahden asian vastakohtia ovat tunne ja henkilökohtaisuus. Niiden vaikutus ostopäätökseen on suurempi. Tunteeseen ja henkilökohtaisuuteen perustuvat päätökset ovat nopeita. Ne kuluttavat vähän henkistä energiaa. Ne tehdään lonkalta. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, keskustelu, tehokkuus, arvo, työaika, työvoimakustannus, työteho |
Henkilökohtaisen arvostelun takana voi olla monenlaisia motiivejaTorstai 29.9.2016 - Juha Ahola
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, arvostelu, kommunikaatio, viestintä, keskustelu |
7 erilaista asiakaspalautekyselyä kerätä palautettaPerjantai 3.6.2016 - Juha Ahola
PLUSSAT JA MIINUKSET Erilaisia kysymyksiä tai väittämiä, johin asiakas vastaa myöntävästi (+) tai kieltävästi (-). Tällaisella kyselyllä saadaan validoitua, mitkä asiat koetaan toimivina/hyvinä ja mitkä eivät. + Nopea vastata. Mitattavaa tietoa. Vastauksista nähdään, mitkä asiat ovat ok ja mitkä vaativat huomiota. – Pelkkä kyllä (plussa +) / ei (miinus -) on aika raaka ja ehdoton. Sanavalinnat tärkeitä kysymysten asettelussa. Esim. vrt. “Saan hyvää palvelua.” Vs. “Saan erittäin hyvää palvelua.” Vs. “Saan hyvää palvelua aina.” |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, palaute, asiakaspalaute, valitus, keskustelu |
Älä hoe omaa totuttasi kuin levysoitin - kuuntele kuuroutuaksesiPerjantai 19.2.2016 - Juha Ahola
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, kehittyminen, itsensä kehittäminen, keskustelu, dialogi, vuorovaikutus |
Rupattelu hyvä pohja keskustelun syntymiselle, eikä paskanjauhantaa!Perjantai 4.9.2015 - Juha Ahola
No, miten sitten pitäisi toimia? Tehdä niinkuin eräs NLP:stä höyrähtänyt “syvällinen pohtija”? |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, dialogi, keskustelu, puhekulttuuri, rupattelu, väittely |
Parempaa keskustelukulttuuriaMaanantai 2.2.2015 - Aila Wallin
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Aila Wallin, keskustelu, keskustelukulttuuri, vuorovaikutus, hyvinvointi, työ, työpaikka, työyhteisö, johtaminen |
Suomalainen keskustelumenetelmä - Herne nenäänTiistai 17.12.2013 - Kari Vahtolammi
Suomalainen tapa puolustaa omaa kantaansa on kuoreen vetäytyminen, keskustelusta loukkaantuneena poistuminen ja väittäminen ettei kukaan ulkopuolinen voi ymmärtää asian vakavuutta ja oikeaa toimintatapaa. Ja tehokas tapa keskustelun lopettamiseen on myös auktoriteettiperustelu, eli jos muuten ei pärjää niin käytetään asemaa apuna. |
9 kommenttia . Avainsanat: Kari Vahtolammi, keskustelu, mielipide, vuorovaikutus |
Kun asiakkaasi on tietoinen ongelmasta toimi myyjänä näin ja vältä paha virheMaanantai 15.7.2013 - Heikki Luoma
Asiakkaalla on siis huoli. Hän tietää, ettei jokin toimi kunnolla, jossain on vikaa, mutta hän ei tiedä miten hän ratkaisisi asian. Avain tällaiseen tapaukseen on, että myyjänä sympatiseeraat asiakasta. Sinun tulee myötäelää asiakkaan tuskaa, turhautumista, epätoivoa ja jopa vihaa ja pelkoa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, asiakastapaaminen, asiakkaan ongelma, myynnin suunnittelu, myynti, myyntikäynti, myyntikeskustelu, myyntiprosessi, ratkaisumyynti, ratkaisun tarjoaminen, strategian jalkautus, toteutus, uusasiakashankinta |
Eläkkeellejäänti lisää verotulojaTiistai 28.6.2011 - Veikko Laamanen Työuran pidentämis- ja työeläkeiän korottamiskeskustelu on seilaillut eduskunnassa ja hallituksessa edestakaisin. Mielestäni työeläkkeet eivät edes kuulu valtiovallalle. Työeläkejärjestelmä luotiin muistaakseni vuonna 1962, ja kanto-oikeudet jaettiin poliittisia puolueita lähellä oleville vakuutusyhtiöille. Kuinkahan on valvottu näiden yhtiöiden maksukyky tai halukkuus hoitaa vastuitaan? |
7 kommenttia . Avainsanat: Veikko Laamanen, työura, eläke, eläkekeskustelu, eläkejärjestelmä |
Nettikeskustelijan sielun saa parilla eurollaTorstai 19.8.2010 klo 9:35 - Paavo Vasala Pitkään Eniron keskustelupalstana toiminut Suomi24 on siirtynyt tanskalaisen aikakauslehtitalo Allerin omistukseen. Nyt tiedämme, mikä on suomalaisen nettikeskustelijan rahallinen arvo. Se on reilu kaksi euroa per sielu. |
3 kommenttia . Avainsanat: Paavo Vasala, sosiaalinen media, nettikeskustelu, mainosarvo, yritysviestintä, digitaalinen media, perinteinen media, viestintäkanava |
Oo mikä nainen!Torstai 27.8.2009 - Lenita Lehtonen - Kalatiski on suljettu, sanoo joku vieressäni. Katson sivulle ja huomaan, että hän puhuu minulle. - Niin on, vastaan. Seisomme kylmätiskin edessä ja vaihdamme muutaman sanan, kunnes toivottelemme toisillemme hyvät päivät ja jatkamme matkaa. |
3 kommenttia . Avainsanat: Lenita Lehtonen, kohteliaisuus, asenne, nainen, kauppakeskus, yllätys, sinuttelu, teitittely, maitohylly, ystävyys, keskustelu, vuorovaikutus |
Suvaitsevaisuutta etsimässäTorstai 21.8.2008 klo 10:01 - Sampo Terho, tietokirjailija ja vapaa toimittaja Nykypäivän moniarvoisessa yhteiskunnassa arvokeskustelua tarvitaan enemmän kuin koskaan. Kaikilla on oma, jatkuvasti yhä yksilöllisempi näkemyksensä hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä. |
5 kommenttia . Avainsanat: sampo terho, suvaitsevaisuus, arvokeskustelu, arvot, moniarvoisuus, yhteiskunta |