Elovena on Vuoden Brändinrakentaja10.09.2013 Vuoden 2013 Brändinrakentajaksi on valittu Raisio Oyj:n Elovena. Tunnustuksen saa vuosittain yksi Mainostajien Liiton jäsenyritys, joka on ollut markkinointiviestinnässään esimerkillinen. Vuoden Brändinrakentajan valinnassa liiton hallitus painottaa erityisesti sitä, miten hyvin yritys on onnistunut suunnitelmallisessa ja pitkäjänteisessä brändinhallinnassa ja samalla ottanut myös huomioon tavaramerkkinäkökulman. Elovena on vahva brändi, johon erityisesti suomalaiset yhdistävät mielikuvia terveellisyydestä, luotettavuudesta ja luonnollisuudesta. Suomalaisuus, puhdas luonto, kotimainen laatu ja kotoinen maaperä ovat selvästi läsnä. Brändin alla myytävää tuotevalikoimaa on hallitusti ja onnistuneesti laajennettu viime vuosina. – Kyseessä on perinteikkäästi suomalaisuutta kuvaava brändi, ja liiton hallitus näytti olevan erityisen tyytyväinen valintaansa, sanoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski. Helposti tunnistettava ja hillitysti päivitettyElovena-brändin vakiintuneita, kuluttajille helposti tunnistettavia elementtejä ovat muun muassa logo sekä pakkauksissa ja markkinointiviestinnässä esiintyvä väritys ja teemat kuten Elovena-tyttö ja kauralyhteet. Ilmettä on hillitysti päivitetty vuosien varrella brändin perusarvoille uskollisesti. Tavaramerkkejä, jotka liittyvät Elovena-brändiin, käytetään esimerkillisesti ja tavaramerkkien suojauksesta on huolehdittu. Mainostajien Liitto jakaa vuosittain Vuoden Brändinrakentaja -tunnustuksen, joka jatkaa Vuoden Mainostaja -palkinnon perinteitä. Berggren Oy Ab on mukana tunnustuksen saajan valinnassa antamalla arvionsa shortlistayritysten brändeihin liittyvien tavaramerkkien valinnasta, käytöstä ja suojauksesta. Aiemmin tunnustuksen ovat saaneet Fiskars, Sinituote Oy, Sinebrychoffin olutmerkki Karhu, Oras Oy ja Tikkurila Oy. |