Blogin arkisto

Luottokortti on kätevä työkalu yrittäjälle ja monissa yrityksissä myös muille työntekijöille. Sen avulla voi ostaa firman piikkiin niin polttoaineen, toimistotarvikkeet kuin sähköiset palvelutkin. Luottokorttitapahtumien kirjaaminen kirjanpitoon voi joskus kuitenkin aiheuttaa turhautumista, varsinkin, jos ei tarkkaan muista mitä ja milloin osti. Uudet kirjanpitoon yhdistettävät luottokortit tuovat tähän dilemmaan kuitenkin kätevän ratkaisun.

Lue lisää >

Yritysten erilaiset rahoituslähteet: mikä rahoitus sopii omalle yritykselle?

Harva yritys pärjää läpi aikojen ilman ulkopuolelta tulevaa rahoitusta. Rahaa tarvitaan yrityksen starttaamiseen, markkinointiin, laitehankintoihin, laskuista selviämiseen, uusien markkinoiden valtaamiseen, yritysostoihin, investointeihin ja niin edelleen. Rahoitusta on nykyisin saatavissa monistakin eri lähteistä ja yrityksen kannattaakin vertailla eri lähteiden hyviä ja huonoja puolia ennen rahoituskanavan valintaa.

Lue lisää >

Uusille yrittäjille on aina tilaa koska maailma muuttuu

Ihmiset ja maailma ovat aina muutoksessa, siitä vain ei pääse mihinkään. Tämä luo jatkuvasti mahdollisuuksia uusille yritysideoille ja mahdollisuuksille. Esimerkiksi kehittyvä teknologia ja netti luovat jatkuvasti mahdollisuuksia aivan erilaisille bisnesideoille, jotka eivät olisi olleet mahdollisia vielä 20 vuotta sitten. Käsitellään hieman sitä, missä voisi nyt olla imua.

Lue lisää >

Kevytyrittäjyys on suositumpaa kuin koskaan

Kevytyrittäjyys on tapa toimia yrittäjänä tai itsenäisenä ammatinharjoittajana ilman perinteisen yrityksen perustamiseen liittyviä monimutkaisia velvoitteita ja byrokratiaa. Kevytyrittäjyys mahdollistaa helpon ja nopean tavan aloittaa liiketoiminta ilman suurta taloudellista riskiä.

Lue lisää >

Messuihin valmistautuminen: messuosaston suunnittelu ja tiimin valmennus

Tiistai 14.1.2025 - Vesa Nippala

Vesa-Nippala-250.jpg

Messuosastojen suunnittelu on tärkeä osa onnistunutta messutapahtumaa, ja se edellyttää huolellista valmistautumista. Parhaimmillaan messuosasto tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden yrityksille esitellä tuotteitaan ja palveluitaan sekä luoda vaikuttavia ensivaikutelmia. Tässä artikkelissa syvennymme messuosastojen suunnittelun eri osa-alueisiin ja tarkastelemme, miten eri tekijät vaikuttavat osaston menestykseen. Lopuksi vielä tarjoamme näkökohtia messutiimin valmentamiseen menestyksekkäitä messuja varten.

Tavoitteen määrittely on suunnittelun perusta

Messuosaston suunnittelun lähtökohta on selkeiden tavoitteiden asettaminen. Kun tiedetään, miksi messuille osallistutaan, voidaan osaston suunnittelussa tehdä valintoja, jotka tukevat näitä päämääriä.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Messut, markkinointi, löydettävyys, messuosastot

Myynnin välttelijä on mestarimyyjä

Keskiviikko 8.1.2025 - Pauli Vuorio

Pauli Vuorio.jpg

Pauli Vuorio
Myyntikouluttaja
Toimitusjohtaja
Power Competence Oy

hän myy vain täysin väärää asiaa omaksi ja muidenkin haitaksi.

Joillakin ihmisillä on taipumus käyttää kaikki retoriset taitonsa ja asenteensa siihen, että aina on väärä aika tehdä myyntiä tai sitä täytyy ainakin hidastaa ja vaikeuttaa.

Myynnin välttelijä käyttää myös kaiken karismansa, eetoksensa ja kokemuksensa tätä tarkoitusta varten ja valjastaa mestarillisesti statuksensa, referenssinsä, pelkonsa, luulonsa ja tietonsa tätä tarkoitusta varten. Hän uskoo fundamentalistisesti asiaansa ja valikoi sopivat seikat todistamaan myynnin välttelyn välttämättömyyttä.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Myynti, markkinointi, löydettävyys, liidit

Esihenkilöviestintä, jolla tapetaan työn ilo ja imu

Maanantai 25.11.2024 - Eila Mäntyjärvi

Huono-esihenkiloviestinta.jpg

Parhaimmillaan töihin paluu on ihan jees: on kivaa nähdä työkavereita ja palata arkeen. Useimmille se sujuukin helposti. Valitettavan monille töihin paluu aiheuttaa ahdistusta jo viikkoja ennen loman loppua. Erään sotealalla työskentelevän ystäväni kommentti oli kuvaava: ”Takaisin siihen paskaan, ei kuule nappaa.”

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Esihenkilöviestinnän työkalupakki

Tunnistatko työsi todellisen tehokkuuden?

Torstai 18.1.2024 - Pauli Vuorio

Pauli Vuorio.jpg

Pauli Vuorio, myyntikouluttaja, toimitusjohtaja Power Competence Oy

Todistetusti monissa tehtävissä 80 prosenttia tuloksesta tehdään 20 prosentissa työajasta. Aina on mahdollista parantaa ja saada enemmän aikaan. Kaikissa tapauksissa emme tiedä miten se tulee tapahtumaan, mutta se on todistetusti mahdollista. Sama pätee laatuun lähes kaikilla mittareilla.

Tässä esittämäni ajatuksenvirta tähän liittyen saattaa aiheuttaa joissakin vastustusta ja/tai tahattomasti tai ehkä tahallaankin väärinymmärrystä. Joku lukija saattaa jopa tuntea, että ajatukseni koskee nimenomaisesti hänen työtehtäväänsä, josta en tiedä yhtään mitään ja josta annetaan epäreilua kritiikkiä.  Mikäli näin käy, sanon provosoivasti, että ehkäpä nyt osui ja upposi. Ainakin toivon, että pysähtyisit hetkeksi miettimään, mikä ja miksi kirpaisi.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Myynti, markkinointi, löydettävyys, liidit

Myynnin pakoilun loppu

Tiistai 29.8.2023 - Pauli Vuorio

Pauli Vuorio.jpg

Pauli Vuorio, myyntikouluttaja, toimitusjohtaja Power Competence Oy

Blogit ja sosiaalisen median päivitykset ovat parhaimmillaan erinomainen tapa hankkia asiakkaita, kun ne tehdään ja hyödynnetään oikein.

Uskallan väittää, että ylivoimaisesti suurimmalla osalla sosiaaliseen mediaan ja blogeihin käytetty aika oikeisiin aktiivisiin myynnillisiin toimenpiteisiin muutettuna tuottaisi valtavan paljon parempia tuloksia. Jos sisältömarkkinointiin ja myynnin edistämiseen käyttää aikaa paljon ilman tulosta, on se jatkuvaa pakenemista pelätystä tai epämiellyttävästä toiminnasta – useimmiten myynnistä.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Myynti, markkinointi, löydettävyys, liidit

Esihenkilöviestinnän työkalupakki: Mihin esihenkilöviestintää tarvitaan?

Tiistai 8.8.2023 - Eila Mäntyjärvi

Esihenkilöviestintä on keino tutustua tiimiinPuhe

Esihenkilöviestintä on tärkeä osa johtamista ja varsinkin aloittavalle esihenkilölle tärkeä tapa tulla tutuksi ja tutustua omaan tiimiin.

Tässä esihenkilöviestinnän työkalupakissa kerron esihenkilön viestintätehtävistä ja annan kymmenen viestintävinkkiä työtään aloittavalle esihenkilölle.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Esihenkilöviestinnän työkalupakki

Esiintymistaito kuntoon: Kehonkieli paljastaa todelliset tunteesi

Perjantai 17.3.2023 - Eila Mäntyjärvi

Puhe

Puhetaitoon ei kuulu vain se, mitä puhut, vaan myös se, miten puhut. Kehonkielellä voi luoda vakuuttavuutta, mutta epävarma tai ristiriitainen kehonkieli voi myös murentaa sitä ja saada kuulijat epäilemään sanomaasi. Siksi on tärkeää, että kehonkieli puhuu samaa kieltä sanojen kanssa.

Kehonkieli paljastaa, mitä oikeasti tunnemme ja ajattelemme; ajatuksemme ja tunteemme ikään kuin ”vuotavat” huomaamattamme ulos. Hyvin nopeat reaktiot näkyvät ennen niiden peittämistä niin sanottuina mikroilmeinä.

Jotta luomme puhujina uskottavuutta, meidän täytyy seistä sanojemme takana myös tunnetasolla. Esiintymiskammoiselle kehonkielen hallinta tarkoittaa sitä, että jos hän onnistuu tsemppaamaan itseensä luottamusta ja positiivista asennetta, varmuus huokuu myös ulospäin eikä jännitys näy yhtä pahasti kuulijoille – jos lainkaan.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Esihenkilö, esimies, johtaminen, viestintä, puhetaito, kuuntelu, tunneäly, vuorovaikutus, palaute, kannutaminen, kehittäminen, alainen, työyhteisö, johtaminen, päällikkö, delegointi, esiintyminen, kehonkieli, nonverbaalinen viestintä, vastaanotto

7 vinkkiä, joilla saat tiimisi loistamaan

Maanantai 16.1.2023 - Eila Mäntyjärvi

Puhe

Esihenkilöviestintä ja esihenkilön vuorovaikutustaidot ovat ratkaisevassa roolissa siinä, miten hyvin tiimi työskentelee ja miten hyvin sen tavoitteet täyttyvät. Esihenkilön viestintä- ja vuorovaikutustaidot vaikuttavat työilmapiiriin, työssä viihtymiseen ja sitä kautta yrityksen tai organisaation tuloksiin. Hyvillä vuorovaikutus- ja viestintätaidoilla esihenkilö saa tiiminsä loistamaan!

(Postaus sisältää lopussa myös kaupallisia linkkejä. Ne on merkitty *merkillä)

Kahdenkeskinen keskustelu on ”rikkainta” viestintää, koska silloin voit keskittyä täysin keskustelukumppanisi sanalliseen ja sanattomaan viestintään

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: Esihenkilö, esimies, johtaminen, viestintä, puhetaito, kuuntelu, tunneäly, vuorovaikutus, palaute, kannutaminen, kehittäminen, alainen, työyhteisö, johtaminen, päällikkö, delegointi, esiintyminen, kehonkieli, nonverbaalinen viestintä, vastaanotto

Pidä vaikuttava puhe - muista eetos, paatos ja logos!

Keskiviikko 26.10.2022 - Eila Mäntyjärvi

Puhe

Hyvä puhe vangitsee kuulijansa ja jää mieleen. Mutta mistä syntyy puhe-esityksen voima?

Yhteistyökumppanini Pauli Vuorio kertoo jokaisessa Vaikuttava puhe ja esiintyminen -koulutuksessamme yli kaksi tuhatta vuotta vanhoista vaikuttavan puheen peruspilareista eli eetoksesta, paatoksesta, logoksesta ja kairoksesta. Esittelen ne nyt myös Enerzian blogissa!

Antiikin Kreikassa vaikuttaneen retoriikan eli puhetaidon kehittäjän Aristoteleen mukaan puheen voima syntyy ethoksesta, toisin sanoen puhujan olemuksesta, pathoksesta eli tunteiden herättämisestä sekä logoksesta eli vakuuttavasta ja loogisesti jäsennellystä sisällöstä. Ethoksen, pathoksen ja logoksen toimivasta yhteispelistä syntyy kairos, toimiva ajoitus, jolla puhuja vakuuttaa kuulijansa.

Lue lisää »

4 kommenttia . Avainsanat: Esihenkilö, esimies, johtaminen, viestintä, puhetaito, kuuntelu, tunneäly, vuorovaikutus, palaute, kannutaminen, kehittäminen, alainen, työyhteisö, johtaminen, päällikkö, delegointi, esiintyminen, kehonkieli, nonverbaalinen viestintä, vastaanotto

Lisää kirjoituksia