Luottokortti on kätevä työkalu yrittäjälle ja monissa yrityksissä myös muille työntekijöille. Sen avulla voi ostaa firman piikkiin niin polttoaineen, toimistotarvikkeet kuin sähköiset palvelutkin. Luottokorttitapahtumien kirjaaminen kirjanpitoon voi joskus kuitenkin aiheuttaa turhautumista, varsinkin, jos ei tarkkaan muista mitä ja milloin osti. Uudet kirjanpitoon yhdistettävät luottokortit tuovat tähän dilemmaan kuitenkin kätevän ratkaisun.
Yritysten erilaiset rahoituslähteet: mikä rahoitus sopii omalle yritykselle?Harva yritys pärjää läpi aikojen ilman ulkopuolelta tulevaa rahoitusta. Rahaa tarvitaan yrityksen starttaamiseen, markkinointiin, laitehankintoihin, laskuista selviämiseen, uusien markkinoiden valtaamiseen, yritysostoihin, investointeihin ja niin edelleen. Rahoitusta on nykyisin saatavissa monistakin eri lähteistä ja yrityksen kannattaakin vertailla eri lähteiden hyviä ja huonoja puolia ennen rahoituskanavan valintaa. Uusille yrittäjille on aina tilaa koska maailma muuttuuIhmiset ja maailma ovat aina muutoksessa, siitä vain ei pääse mihinkään. Tämä luo jatkuvasti mahdollisuuksia uusille yritysideoille ja mahdollisuuksille. Esimerkiksi kehittyvä teknologia ja netti luovat jatkuvasti mahdollisuuksia aivan erilaisille bisnesideoille, jotka eivät olisi olleet mahdollisia vielä 20 vuotta sitten. Käsitellään hieman sitä, missä voisi nyt olla imua. Kevytyrittäjyys on suositumpaa kuin koskaanKevytyrittäjyys on tapa toimia yrittäjänä tai itsenäisenä ammatinharjoittajana ilman perinteisen yrityksen perustamiseen liittyviä monimutkaisia velvoitteita ja byrokratiaa. Kevytyrittäjyys mahdollistaa helpon ja nopean tavan aloittaa liiketoiminta ilman suurta taloudellista riskiä. Lue lisää > |
Messuihin valmistautuminen: messuosaston suunnittelu ja tiimin valmennusTiistai 14.1.2025 - Vesa Nippala Messuosastojen suunnittelu on tärkeä osa onnistunutta messutapahtumaa, ja se edellyttää huolellista valmistautumista. Parhaimmillaan messuosasto tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden yrityksille esitellä tuotteitaan ja palveluitaan sekä luoda vaikuttavia ensivaikutelmia. Tässä artikkelissa syvennymme messuosastojen suunnittelun eri osa-alueisiin ja tarkastelemme, miten eri tekijät vaikuttavat osaston menestykseen. Lopuksi vielä tarjoamme näkökohtia messutiimin valmentamiseen menestyksekkäitä messuja varten. Tavoitteen määrittely on suunnittelun perustaMessuosaston suunnittelun lähtökohta on selkeiden tavoitteiden asettaminen. Kun tiedetään, miksi messuille osallistutaan, voidaan osaston suunnittelussa tehdä valintoja, jotka tukevat näitä päämääriä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Messut, markkinointi, löydettävyys, messuosastot |
Myynnin välttelijä on mestarimyyjäKeskiviikko 8.1.2025 - Pauli Vuorio
Pauli Vuorio
Myyntikouluttaja Toimitusjohtaja Power Competence Oy hän myy vain täysin väärää asiaa omaksi ja muidenkin haitaksi.Joillakin ihmisillä on taipumus käyttää kaikki retoriset taitonsa ja asenteensa siihen, että aina on väärä aika tehdä myyntiä tai sitä täytyy ainakin hidastaa ja vaikeuttaa. Myynnin välttelijä käyttää myös kaiken karismansa, eetoksensa ja kokemuksensa tätä tarkoitusta varten ja valjastaa mestarillisesti statuksensa, referenssinsä, pelkonsa, luulonsa ja tietonsa tätä tarkoitusta varten. Hän uskoo fundamentalistisesti asiaansa ja valikoi sopivat seikat todistamaan myynnin välttelyn välttämättömyyttä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Myynti, markkinointi, löydettävyys, liidit |
Esihenkilöviestintä, jolla tapetaan työn ilo ja imuMaanantai 25.11.2024 - Eila Mäntyjärvi Parhaimmillaan töihin paluu on ihan jees: on kivaa nähdä työkavereita ja palata arkeen. Useimmille se sujuukin helposti. Valitettavan monille töihin paluu aiheuttaa ahdistusta jo viikkoja ennen loman loppua. Erään sotealalla työskentelevän ystäväni kommentti oli kuvaava: ”Takaisin siihen paskaan, ei kuule nappaa.” |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Esihenkilöviestinnän työkalupakki |
Tunnistatko työsi todellisen tehokkuuden?Torstai 18.1.2024 - Pauli Vuorio Pauli Vuorio, myyntikouluttaja, toimitusjohtaja Power Competence OyTodistetusti monissa tehtävissä 80 prosenttia tuloksesta tehdään 20 prosentissa työajasta. Aina on mahdollista parantaa ja saada enemmän aikaan. Kaikissa tapauksissa emme tiedä miten se tulee tapahtumaan, mutta se on todistetusti mahdollista. Sama pätee laatuun lähes kaikilla mittareilla.Tässä esittämäni ajatuksenvirta tähän liittyen saattaa aiheuttaa joissakin vastustusta ja/tai tahattomasti tai ehkä tahallaankin väärinymmärrystä. Joku lukija saattaa jopa tuntea, että ajatukseni koskee nimenomaisesti hänen työtehtäväänsä, josta en tiedä yhtään mitään ja josta annetaan epäreilua kritiikkiä. Mikäli näin käy, sanon provosoivasti, että ehkäpä nyt osui ja upposi. Ainakin toivon, että pysähtyisit hetkeksi miettimään, mikä ja miksi kirpaisi. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Myynti, markkinointi, löydettävyys, liidit |
Myynnin pakoilun loppuTiistai 29.8.2023 - Pauli Vuorio Pauli Vuorio, myyntikouluttaja, toimitusjohtaja Power Competence OyBlogit ja sosiaalisen median päivitykset ovat parhaimmillaan erinomainen tapa hankkia asiakkaita, kun ne tehdään ja hyödynnetään oikein. Uskallan väittää, että ylivoimaisesti suurimmalla osalla sosiaaliseen mediaan ja blogeihin käytetty aika oikeisiin aktiivisiin myynnillisiin toimenpiteisiin muutettuna tuottaisi valtavan paljon parempia tuloksia. Jos sisältömarkkinointiin ja myynnin edistämiseen käyttää aikaa paljon ilman tulosta, on se jatkuvaa pakenemista pelätystä tai epämiellyttävästä toiminnasta – useimmiten myynnistä. |
1 kommentti . Avainsanat: Myynti, markkinointi, löydettävyys, liidit |
Esihenkilöviestinnän työkalupakki: Mihin esihenkilöviestintää tarvitaan?Tiistai 8.8.2023 - Eila Mäntyjärvi Esihenkilöviestintä on keino tutustua tiimiinEsihenkilöviestintä on tärkeä osa johtamista ja varsinkin aloittavalle esihenkilölle tärkeä tapa tulla tutuksi ja tutustua omaan tiimiin. Tässä esihenkilöviestinnän työkalupakissa kerron esihenkilön viestintätehtävistä ja annan kymmenen viestintävinkkiä työtään aloittavalle esihenkilölle. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Esihenkilöviestinnän työkalupakki |
Esiintymistaito kuntoon: Kehonkieli paljastaa todelliset tunteesiPerjantai 17.3.2023 - Eila Mäntyjärvi Puhetaitoon ei kuulu vain se, mitä puhut, vaan myös se, miten puhut. Kehonkielellä voi luoda vakuuttavuutta, mutta epävarma tai ristiriitainen kehonkieli voi myös murentaa sitä ja saada kuulijat epäilemään sanomaasi. Siksi on tärkeää, että kehonkieli puhuu samaa kieltä sanojen kanssa. Kehonkieli paljastaa, mitä oikeasti tunnemme ja ajattelemme; ajatuksemme ja tunteemme ikään kuin ”vuotavat” huomaamattamme ulos. Hyvin nopeat reaktiot näkyvät ennen niiden peittämistä niin sanottuina mikroilmeinä. Jotta luomme puhujina uskottavuutta, meidän täytyy seistä sanojemme takana myös tunnetasolla. Esiintymiskammoiselle kehonkielen hallinta tarkoittaa sitä, että jos hän onnistuu tsemppaamaan itseensä luottamusta ja positiivista asennetta, varmuus huokuu myös ulospäin eikä jännitys näy yhtä pahasti kuulijoille – jos lainkaan. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Esihenkilö, esimies, johtaminen, viestintä, puhetaito, kuuntelu, tunneäly, vuorovaikutus, palaute, kannutaminen, kehittäminen, alainen, työyhteisö, johtaminen, päällikkö, delegointi, esiintyminen, kehonkieli, nonverbaalinen viestintä, vastaanotto |
7 vinkkiä, joilla saat tiimisi loistamaanMaanantai 16.1.2023 - Eila Mäntyjärvi Esihenkilöviestintä ja esihenkilön vuorovaikutustaidot ovat ratkaisevassa roolissa siinä, miten hyvin tiimi työskentelee ja miten hyvin sen tavoitteet täyttyvät. Esihenkilön viestintä- ja vuorovaikutustaidot vaikuttavat työilmapiiriin, työssä viihtymiseen ja sitä kautta yrityksen tai organisaation tuloksiin. Hyvillä vuorovaikutus- ja viestintätaidoilla esihenkilö saa tiiminsä loistamaan! (Postaus sisältää lopussa myös kaupallisia linkkejä. Ne on merkitty *merkillä) Kahdenkeskinen keskustelu on ”rikkainta” viestintää, koska silloin voit keskittyä täysin keskustelukumppanisi sanalliseen ja sanattomaan viestintään |
2 kommenttia . Avainsanat: Esihenkilö, esimies, johtaminen, viestintä, puhetaito, kuuntelu, tunneäly, vuorovaikutus, palaute, kannutaminen, kehittäminen, alainen, työyhteisö, johtaminen, päällikkö, delegointi, esiintyminen, kehonkieli, nonverbaalinen viestintä, vastaanotto |
Pidä vaikuttava puhe - muista eetos, paatos ja logos!Keskiviikko 26.10.2022 - Eila Mäntyjärvi Hyvä puhe vangitsee kuulijansa ja jää mieleen. Mutta mistä syntyy puhe-esityksen voima? Yhteistyökumppanini Pauli Vuorio kertoo jokaisessa Vaikuttava puhe ja esiintyminen -koulutuksessamme yli kaksi tuhatta vuotta vanhoista vaikuttavan puheen peruspilareista eli eetoksesta, paatoksesta, logoksesta ja kairoksesta. Esittelen ne nyt myös Enerzian blogissa! Antiikin Kreikassa vaikuttaneen retoriikan eli puhetaidon kehittäjän Aristoteleen mukaan puheen voima syntyy ethoksesta, toisin sanoen puhujan olemuksesta, pathoksesta eli tunteiden herättämisestä sekä logoksesta eli vakuuttavasta ja loogisesti jäsennellystä sisällöstä. Ethoksen, pathoksen ja logoksen toimivasta yhteispelistä syntyy kairos, toimiva ajoitus, jolla puhuja vakuuttaa kuulijansa. |
4 kommenttia . Avainsanat: Esihenkilö, esimies, johtaminen, viestintä, puhetaito, kuuntelu, tunneäly, vuorovaikutus, palaute, kannutaminen, kehittäminen, alainen, työyhteisö, johtaminen, päällikkö, delegointi, esiintyminen, kehonkieli, nonverbaalinen viestintä, vastaanotto |