Multitaskauksen sijaan puhutaan keskittymisestäKeskiviikko 10.2.2016 - Kari Vahtolammi
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, työtapa, tapa, tavat, multitasking, moniajo |
Asiakastapaamiselle valmistautumiseen 10 vinkkiäPerjantai 13.11.2015 - Juha Ahola
2) Aseta käynnille tavoite. Mitä haluat saada aikaan? Mikä on varatavoite, jos et pääsekään päätavoitteeseen? Seuraako tapaamista tapaaminen? |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, asiakas, asiakastapaaminen |
3 ideaa pk-yrityksen johtoryhmän työskentelyynMaanantai 29.6.2015 - Heikki Luoma
Muutamia työntekijöitä lisää ja yrityksen työntekijöiden tehtävät eriytyvät enemmän ja enemmän toisistaan. Kaikki eivät tee, eivätkä pysty tekemään kaikkea, eikä jokaista koske kaikkien muiden asiat. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, aikajänne, apu, johtaminen, johtoryhmä, joukkue, kokous, päätös, pk-yritys, pöytäkirja, työ, työskentely, työtapa |
Noin 20 hengen yrityksen on alettava organisoituaMaanantai 11.5.2015 - Heikki Luoma
Työssäni olen huomannut, että Teron sanat pitävät paikkansa. Joissakin yrityksissä vaikeuksia esiintyy, tai ne tunnistetaan aikaisemmin kuin toisissa, mutta Teron 20 henkeä on aika hyvä peukalosääntö. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, esimies, hierarkia, kasvu, organisaatio, organisoituminen, pk-yritys, toimintatapa |
Transaktionaalisen b2b myyjän tulevaisuus näyttää pahaltaMaanantai 15.12.2014 - Heikki Luoma
Epäsymmetria on nopeasti muuttumassa. Asiakkaat tietävät enemmän kuin koskaan aikaisemmin myytävistä tuotteista ja tuotteita myyvistä yrityksistä. Joskus asiakkaat tietävät enemmän kuin tuotteensa heikosti osaava myyjä. Transaktiomyynti on sitä, että myytävät tuotteet ovat sellaisia, jotka voi ostaa yhdellä myyntitapaamisella. Tyypillisesti asiakas tietää mitä haluaa ja tarvitsee. Transaktiomyynnille on tyypillistä ottaa tilaus saman tien. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: asiakastapaaminen, asiantuntijamyyjä, automaatio, automatisointi, muutos, myyminen, myynti, tilauksen ottaminen, transaktiomyyjä, transaktiomyynti, trendi |
Kun asiakkaasi on tietoinen ongelmasta toimi myyjänä näin ja vältä paha virheMaanantai 15.7.2013 - Heikki Luoma
Asiakkaalla on siis huoli. Hän tietää, ettei jokin toimi kunnolla, jossain on vikaa, mutta hän ei tiedä miten hän ratkaisisi asian. Avain tällaiseen tapaukseen on, että myyjänä sympatiseeraat asiakasta. Sinun tulee myötäelää asiakkaan tuskaa, turhautumista, epätoivoa ja jopa vihaa ja pelkoa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, asiakastapaaminen, asiakkaan ongelma, myynnin suunnittelu, myynti, myyntikäynti, myyntikeskustelu, myyntiprosessi, ratkaisumyynti, ratkaisun tarjoaminen, strategian jalkautus, toteutus, uusasiakashankinta |
Näin helpotat puhelimitse tapahtuvaa asiakastapaamisten sopimistaMaanantai 8.7.2013 - Heikki Luoma
Tuosta syystä on syntynyt yrityspalveluja, jotka tarjoavat ulkoistettua tapaamisten sopimista. Kuuntelin erään tuollaisen yrityksen toimitusjohtajan esitystä eräässä yleisötilaisuudessa. Yleisön joukosta esitettiin kysymys, kumpi on parempi, soittaa itse vai ulkoistaa? Olin itsekin miettinyt monasti samaa ja odotin mielenkiinnolla toimitusjohtajan vastausta. |
6 kommenttia . Avainsanat: Heikki Luoma, asiakastapaamisten sopiminen, cold call, itsensä johtaminen, myynti myyntiprosessi, myyntisoitto, puhelimitse tapahtuva asiakastapaamisten sopiminen, puhelinmyynti, soittaminen, tapaamisten sopiminen, uusasiakashankinta |
Asennepolarisaatio rajoittaa oppimista ja kuulemistaKeskiviikko 24.10.2012 - Juha Ahola
Kun maitolasi kaatuu pöydälle, voimme valita suivaannummeko asiasta vai emme. Voimme valita otammeko liinan käteen ja siivoamme jäljet mukisematta vai jäämmekö nillittämään asiasta? Vai uskallatko väittää toisin? |
2 kommenttia . Avainsanat: Juha Ahola, asenne, suhtautumistapa, tunteet, reagointi, kommunikointi, viestintä, vuorovaikutus |
Tietämättömyys, piittaamattomuus ja tunnesyyt ovat 3 yleisintä syytä ongelmiin taloudessa!Torstai 25.8.2011 - Mikko Sjögren Mitä tehdä, ellet pidä hedelmistä, joita elämänpuusi tällä hetkellä tuottaa. Ongelma on puun juurissa. Luonnossa näkymätön kehittää näkyvän. Juuret kehittävät hedelmät. |
8 kommenttia . Avainsanat: Mikko Sjögren, asenne, ajatukset, uskomukset, tapa, tavat, valmennus, valmentautuminen |
AsenteestaPerjantai 16.4.2010 klo 8:00 - Pauli Vuorio Kaikki lähtee asenteesta. Erityisesti myyntityössä se on totta. Jos asenne on se, että todellinen onnistumisen halu puuttuu, koko ammattitaito menettää merkityksensä. Erityisesti myyntityössä on tavoitteen kannalta näin. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Asenteet, myyntityö, suhtautumistapa, ajankäyttö, toiminta, työelämä, ammattitaito, ahkeruus |
Carpe diem!Maanantai 5.10.2009 klo 18:26 - Soile Haanpää Pidin aikoinaan valmennusta eräälle ennestään tutulle myyntiedustajajoukkueelle. Minua pyydettiin puhumaan ajankäytöstä. Ennen koulutusta juttelin yrityksen omistajan kanssa, ja hän kertoi minulle mieleenpainuvasti, mitä se asiakkaan luona tapahtuva myyntitapahtuma on. Mitä siinä tapahtuu ajankäytön kannalta ja muutenkin. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: myynti, myyntitapahtuma, ajankäyttö, asiakas |
Totuuksia yrittäjyydestäTorstai 28.5.2009 klo 12:00 - Tapani Korpi Olen pitkään seuraillut eri henkilöiden tarinoita aiheesta yrittäjä/työnantaja sekä julkisuudessa olleita juttuja muutamien isojen yritysten johtohenkilöiden optioista ja kultaisista kädenpuristuksista. Nyt on aivan pakko kertoa muutama totuus pienyrittäjyydestä väärin leimautumisen ehkäisemiseksi, sillä uskon tietäväni aiheesta enemmän kuin moni kirjoittaja. Tämä perustuu siihen, että palkkatyöläisenä olemisen jälkeen ryhdyin yrittäjäksi, ja olen nähnyt ja kokenut asiat, joista kirjoitan. |
5 kommenttia . Avainsanat: Tapani Korpi, yrittäjyys, vaikeudet, menestys, sijoitukset, riskit, osingot, tuntipalkka, työnantajan velvoitteet, työllistäminen, toimintaedellytykset |