Blogin arkisto

Häme-markkinoinnille uusi yhteistyökumppani - Mainostoimisto ezpa

25.03.2008

Pitkäjänteisesti ja palkitusti toteutetun Kanta-Hämeen maakunnan yhteismarkkinoinnin, Häme-markkinoinnin, kehittäminen jatkuu. Painopistealueina seuraavan kolmivuotiskauden osalta tulevat olemaan asuminen, rekrytointi ja matkailu. Sisällön kehittämistyön ja uuden strategisen kumppanuuden löytämiseksi Hämeen liitto järjesti mainostoimistokilpailun. Kilpailun voitti Mainostoimisto ezpa Helsingistä.

hml.jpgEhdotuksia ja näkemyksiä arvioitiin maakunnallisen markkinoinnin uudistamisen näkökulmasta.

- Toiminnan tehokkuuden lisääminen ja toisaalta monet kohderyhmät edellyttävät kokonaisuuden integrointia ja erilaisten toimenpiteiden tiukempaa kytkemistä toisiinsa, selventää Hämeen liiton maakuntajohtaja Juhani Honka.

Järjestettyyn mainostoimistokilpailuun otti osaa 10 toimistoa. Voittajaksi seuloutui mainostoimisto ezpa Helsingistä. Markkinoinnin ohjausryhmän mukaan ezpan näkemys sisältää uusia elementtejä, toimivan prosessin ja vahvan näkemyksen siitä, kuinka eri toimenpiteet jo tästä vuodesta alkaen nivotaan yhteen.

- Uuden yhteistyökumppanuuden avulla tavoittelemme kustannustehokkuutta, eri teemojen syvempää integroitumista, pidämme brändin lupauksen paremmin hallinnassa sekä parannamme toiminnan tuloksellisuuden mittaamista, ohjausryhmän jäsen Raija Forsman Hämeen Matkailu Oy:stä perustelee.

- Kanta-Hämeen asettamat vaatimukset ovat kivasti linjassa oman liikeideamme kanssa. Teemme markkinointia modernein, mm. sähköisin keinoin, jossa tuloksellisuus on keskeisessä roolissa, arvioi ezpan toimitusjohtaja Jussi Liimatainen.

Asetettuja tavoitteita on sekä imagollisia että "kaupallisia". Maineeltaan Kanta-Häme on jo maakuntien kärkijoukkoa.

- Tästä olisi päästävä vielä askel edemmäksi. Olemme siinä mielessä hyvässä tilanteessa, että monin paikoin "todellisuus" on parempi kuin mielikuva meistä. Meillä on tarjota erilaisiin tarpeisiin korkealuokkaiset palvelut sekä laadukas elinympäristö. Keskeinen sijaintimme Suomen suurimpien keskusten keskellä turvaa vakaasti ihmisten viihtyvyyden sekä taloudellisen toiminnan ja investoinnit toteaa Hämeen liiton elinkeinopäällikkö Jukka Ojanen.

Ezpa antaa panoksensa myös Kanta-Hämeen kumppanuusohjelmaan, jossa alueella toimivia yrityksiä ja muita organisaatioita kutsutaan mukaan yhteismarkkinointiin.

- Termin mukaisesti kyse on molempia tahoja hyödyttävästä yhteistyöstä, ei sponsoroinnista, Ojanen linjaa. – Olemme aiempinakin vuosina tavoitelleet laajempaa yritysyhteistyötä, mutta tulokset ovat jääneet vaatimattomiksi. Nyt edessämme on rahoitusrakenteen muutoksen aika, joka edellyttää entistä laajempaa toimijakenttää varmistamaan maakuntamme hyvän kehityksen.

Maakunnan elinvoimaisuudesta kertoo myös se, että Kanta-Hämeessä talouselämän tunnusluvut kehittyivät muuta maata paremmin vuoden -07 aikana. Kanta-Häme jakaantuu Hämeenlinnan, Riihimäen ja Forssan seutuihin ja se kattaa 3 kaupunkia ja 13 kuntaa.

05.09.2008Maalla olisi tilaa nuorten yritteliäisyydelle
04.09.2008Maaseutuelinkeinojen neuvonnan määrärahojen vähennys aiheuttaa työpaikkojen menetyksiä
02.09.2008Maksuhäiriömerkintöjä poistui uuden luottotietolain myötä
01.09.2008Jyrääkö digilehti paperiversion?
01.09.2008Kari Uotin Kirottu salaisuus antaa uuden näkökulman pankkikriisin syntyyn
28.08.2008Maakuntien ja Suomen Vahvimpien yritysten valinnat käynnistyvät
25.08.2008Green Office -toimistot vähensivät 2000 tonnia hiilidioksidipäästöjä
22.08.2008Kustannusten nousu kiristää kuljetusyrittäjän arkea
22.08.2008Puun myyntitulojen verohuojennus piristänyt puukauppaa
21.08.2008Sertifiointitietous kootusti nettipalvelussa - laadukkaat yhteistyökumppanit löytyvät helpostu
15.08.2008Suomen Parhaat Verkkosivut -kilpailu puolessa välissä - Jo yli tuhat osallistujaa!
14.08.2008Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta palkitseva AdProfit-kilpailu käynnistyi
12.08.2008Kielitaito ja oikea asenne auttavat maahanmuuttajia työllistymään Suomessa
12.08.2008Mainoskupla-kilpailussa etsitään parasta vastamainosta
01.08.2008SKAL: Ulkomaisten kuljetusyritysten suosimisen on loputtava
28.07.2008Ihmetuotteita ei ole - mitkä lupaukset ovat katteettomia elintarvikemarkkinoinnissa?
24.07.2008Maatilat nousevat kasvuyritysten joukkoon
24.07.2008Hallituksen veroratkaisu sopii nykyiseen markkinatilanteeseen
13.06.2008Erilaista yrittämistä - Windside uskomaton, mutta tosi
13.06.2008Joutopäivistään Joutsa tunnetaan
27.05.2008Yritysten viestintä kannattaa suunnitella pahan päivän varalle
27.05.2008Vastaava ekonomisti Penna Urrila: Pk-yritysten suhdannekuva himmenee vähitellen
19.05.2008Vaasalaisyritykset odottavat asuntomessuilta paljon
19.05.2008Suomalaisen Työn Liiton tutkimus: Suomalainen ostaa laatua, osaamista ja hyvinvointia - Vastuullisuus nostamassa päätään
25.04.2008Töitä olisi, mutta mistä lisää tekijöitä?
18.04.2008PK-yritykset kilpailevat logistiikkaosaamisella
17.04.2008Menestyksen avaimet - vasara ja sydän
15.04.2008Yrittäjän arki ei pääse otsikoihin
11.04.2008Ilmaista vai maksullista?
08.04.2008Keski-Suomen päivän vietto käynnistetään uudelleen Huhtikuun 18. on Keski-Suomen päivä
08.04.2008Aivomyrsky ihastutti
28.03.2008Helmikuussa jo yli puoli miljoonaa latausta
25.03.2008Häme-markkinoinnille uusi yhteistyökumppani - Mainostoimisto ezpa
20.03.2008Verohuojennus helpottaa sukupolvenvaihdoksia
20.03.2008EK patistaa yrityksiä tarjoamaan kesätyötä
20.03.2008Yhä useampi työpaikka jää täyttämättä
17.03.2008Aivomyrsky rokkaa pian Jyväskylässä
10.03.2008Rakennemuutosrahaa Keuruun ja Saarijärven-Viitasaaren seutukunnille
26.02.2008Yrittäjälinja kysyy kansanedustajilta
15.02.2008Jyvässeudulla tutkaillaan Slovakian markkinoita
13.02.2008Erilaista yrittämistä - Klamydia ja Kråklund Records
12.02.2008Ikäihmiset haluavat palvelua kotikulmillaan