Häme-markkinoinnille uusi yhteistyökumppani - Mainostoimisto ezpa25.03.2008 Pitkäjänteisesti ja palkitusti toteutetun Kanta-Hämeen maakunnan yhteismarkkinoinnin, Häme-markkinoinnin, kehittäminen jatkuu. Painopistealueina seuraavan kolmivuotiskauden osalta tulevat olemaan asuminen, rekrytointi ja matkailu. Sisällön kehittämistyön ja uuden strategisen kumppanuuden löytämiseksi Hämeen liitto järjesti mainostoimistokilpailun. Kilpailun voitti Mainostoimisto ezpa Helsingistä. Ehdotuksia ja näkemyksiä arvioitiin maakunnallisen markkinoinnin uudistamisen näkökulmasta. - Toiminnan tehokkuuden lisääminen ja toisaalta monet kohderyhmät edellyttävät kokonaisuuden integrointia ja erilaisten toimenpiteiden tiukempaa kytkemistä toisiinsa, selventää Hämeen liiton maakuntajohtaja Juhani Honka. Järjestettyyn mainostoimistokilpailuun otti osaa 10 toimistoa. Voittajaksi seuloutui mainostoimisto ezpa Helsingistä. Markkinoinnin ohjausryhmän mukaan ezpan näkemys sisältää uusia elementtejä, toimivan prosessin ja vahvan näkemyksen siitä, kuinka eri toimenpiteet jo tästä vuodesta alkaen nivotaan yhteen. - Uuden yhteistyökumppanuuden avulla tavoittelemme kustannustehokkuutta, eri teemojen syvempää integroitumista, pidämme brändin lupauksen paremmin hallinnassa sekä parannamme toiminnan tuloksellisuuden mittaamista, ohjausryhmän jäsen Raija Forsman Hämeen Matkailu Oy:stä perustelee. - Kanta-Hämeen asettamat vaatimukset ovat kivasti linjassa oman liikeideamme kanssa. Teemme markkinointia modernein, mm. sähköisin keinoin, jossa tuloksellisuus on keskeisessä roolissa, arvioi ezpan toimitusjohtaja Jussi Liimatainen. Asetettuja tavoitteita on sekä imagollisia että "kaupallisia". Maineeltaan Kanta-Häme on jo maakuntien kärkijoukkoa. - Tästä olisi päästävä vielä askel edemmäksi. Olemme siinä mielessä hyvässä tilanteessa, että monin paikoin "todellisuus" on parempi kuin mielikuva meistä. Meillä on tarjota erilaisiin tarpeisiin korkealuokkaiset palvelut sekä laadukas elinympäristö. Keskeinen sijaintimme Suomen suurimpien keskusten keskellä turvaa vakaasti ihmisten viihtyvyyden sekä taloudellisen toiminnan ja investoinnit toteaa Hämeen liiton elinkeinopäällikkö Jukka Ojanen. Ezpa antaa panoksensa myös Kanta-Hämeen kumppanuusohjelmaan, jossa alueella toimivia yrityksiä ja muita organisaatioita kutsutaan mukaan yhteismarkkinointiin. - Termin mukaisesti kyse on molempia tahoja hyödyttävästä yhteistyöstä, ei sponsoroinnista, Ojanen linjaa. – Olemme aiempinakin vuosina tavoitelleet laajempaa yritysyhteistyötä, mutta tulokset ovat jääneet vaatimattomiksi. Nyt edessämme on rahoitusrakenteen muutoksen aika, joka edellyttää entistä laajempaa toimijakenttää varmistamaan maakuntamme hyvän kehityksen. Maakunnan elinvoimaisuudesta kertoo myös se, että Kanta-Hämeessä talouselämän tunnusluvut kehittyivät muuta maata paremmin vuoden -07 aikana. Kanta-Häme jakaantuu Hämeenlinnan, Riihimäen ja Forssan seutuihin ja se kattaa 3 kaupunkia ja 13 kuntaa. |