Blogin arkisto

Mainoskupla-kilpailussa etsitään parasta vastamainosta

12.08.2008

Luonto-Liitto ja Voima-lehti järjestävät Mainoskupla-vastamainoskilpailun tänä vuonna jo neljättä kertaa.
Kilpailussa on avoin sarja sekä oma sarjansa ammattilaisille ja alan opiskelijoille. Mainoskuplan suosio on kasvanut vuosi vuodelta, ja viime vuonna kilpailuun osallistui 136 riemukasta työtä
.

Kilpailuaika päättyy 27.10. Jatkoon valitut työt julkistetaan 17.11. ja voittajat Älä osta mitään -päivän aattona 27.11. Yleisö pääsee tänä vuonna ensimmäistä kertaa äänestämään omaa suosikkiaan.

Tuomareina toimivat kuvataiteilija Katja Tukiainen, muusikko Risto Ylihärsilä Risto-yhtyeestä, Markkinointi&Mainonta-lehden toimittaja Mattias Erkkilä, Voima-lehden ja adbusters-finlandin AD/valokuvaaja Klaus Welp, kansalaisaktivisti ja ympäristöpolitiikan tutkija Annukka Berg sekä yhteisö- ja markkinointivastaava Sasu Halme Floobs-nettiTV:stä.

Vastamainokset ovat usein oikeista mainoksista ideansa saavia pilamainoksia. Niissä käytetään mainosmaailman keinoja, mutta kritisoidaan samaan aikaan mainonnan maailmankuvaa, tiettyjä brändejä tai yhtiöitä. Vastamainosten avulla otetaankin kantaa kaupallisen kulttuurin ongelmiin mainonnan omia välineitä hyödyntämällä.

Kilpailutyö voi olla mainosjuliste, mainoselokuva, -animaatio tai mainosmusiikkia. Parhaat työt palkitaan maineella, kunnialla ja näkyvyydellä sekä lahjakorteilla kulttuuritapahtumiin.

Aikaisempia kilpailutöitä sekä lisätietoa kilpailusta voi käydä katsomassa osoitteessa www.mainoskupla.fi. Viime vuonna avoimen sarjan voitti 16-vuotias Jenni Oranen kilpailutyöllään “Raasioinen”.  Ammattilaissarjan voittivat Terhi Korhonen ja Ville Salonen työllään “Itämeri”.

Mainoskupla-kilpailu on osa Älä osta mitään –päivää. Jo perinteeksi muodostuneen kansainvälisen teemapäivän tarkoituksena on haastaa ihmiset punnitsemaan jokapäiväisiä valintojaan viettämällä vuorokausi hankkimatta tavaraa ja käyttämättä rahaa. Suomessa Älä osta mitään -päivää vietetään joulusesongin keskellä perjantaina 28. marraskuuta.

Lähde: Luonto-Liitto | www.mainoskupla.fi

05.09.2008Maalla olisi tilaa nuorten yritteliäisyydelle
04.09.2008Maaseutuelinkeinojen neuvonnan määrärahojen vähennys aiheuttaa työpaikkojen menetyksiä
02.09.2008Maksuhäiriömerkintöjä poistui uuden luottotietolain myötä
01.09.2008Jyrääkö digilehti paperiversion?
01.09.2008Kari Uotin Kirottu salaisuus antaa uuden näkökulman pankkikriisin syntyyn
28.08.2008Maakuntien ja Suomen Vahvimpien yritysten valinnat käynnistyvät
25.08.2008Green Office -toimistot vähensivät 2000 tonnia hiilidioksidipäästöjä
22.08.2008Kustannusten nousu kiristää kuljetusyrittäjän arkea
22.08.2008Puun myyntitulojen verohuojennus piristänyt puukauppaa
21.08.2008Sertifiointitietous kootusti nettipalvelussa - laadukkaat yhteistyökumppanit löytyvät helpostu
15.08.2008Suomen Parhaat Verkkosivut -kilpailu puolessa välissä - Jo yli tuhat osallistujaa!
14.08.2008Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta palkitseva AdProfit-kilpailu käynnistyi
12.08.2008Kielitaito ja oikea asenne auttavat maahanmuuttajia työllistymään Suomessa
12.08.2008Mainoskupla-kilpailussa etsitään parasta vastamainosta
01.08.2008SKAL: Ulkomaisten kuljetusyritysten suosimisen on loputtava
28.07.2008Ihmetuotteita ei ole - mitkä lupaukset ovat katteettomia elintarvikemarkkinoinnissa?
24.07.2008Maatilat nousevat kasvuyritysten joukkoon
24.07.2008Hallituksen veroratkaisu sopii nykyiseen markkinatilanteeseen
13.06.2008Erilaista yrittämistä - Windside uskomaton, mutta tosi
13.06.2008Joutopäivistään Joutsa tunnetaan
27.05.2008Yritysten viestintä kannattaa suunnitella pahan päivän varalle
27.05.2008Vastaava ekonomisti Penna Urrila: Pk-yritysten suhdannekuva himmenee vähitellen
19.05.2008Vaasalaisyritykset odottavat asuntomessuilta paljon
19.05.2008Suomalaisen Työn Liiton tutkimus: Suomalainen ostaa laatua, osaamista ja hyvinvointia - Vastuullisuus nostamassa päätään
25.04.2008Töitä olisi, mutta mistä lisää tekijöitä?
18.04.2008PK-yritykset kilpailevat logistiikkaosaamisella
17.04.2008Menestyksen avaimet - vasara ja sydän
15.04.2008Yrittäjän arki ei pääse otsikoihin
11.04.2008Ilmaista vai maksullista?
08.04.2008Keski-Suomen päivän vietto käynnistetään uudelleen Huhtikuun 18. on Keski-Suomen päivä
08.04.2008Aivomyrsky ihastutti
28.03.2008Helmikuussa jo yli puoli miljoonaa latausta
25.03.2008Häme-markkinoinnille uusi yhteistyökumppani - Mainostoimisto ezpa
20.03.2008Verohuojennus helpottaa sukupolvenvaihdoksia
20.03.2008EK patistaa yrityksiä tarjoamaan kesätyötä
20.03.2008Yhä useampi työpaikka jää täyttämättä
17.03.2008Aivomyrsky rokkaa pian Jyväskylässä
10.03.2008Rakennemuutosrahaa Keuruun ja Saarijärven-Viitasaaren seutukunnille
26.02.2008Yrittäjälinja kysyy kansanedustajilta
15.02.2008Jyvässeudulla tutkaillaan Slovakian markkinoita
13.02.2008Erilaista yrittämistä - Klamydia ja Kråklund Records
12.02.2008Ikäihmiset haluavat palvelua kotikulmillaan