Blogin arkisto

Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta palkitseva AdProfit-kilpailu käynnistyi

14.08.2008

AdProfit on kampanjoiden tuloksellisuutta mittaava mainosalan kilpailu. Kilpailun tehtävänä on tukea tavoitteellista markkinointiviestintää. Kymmenessä vuodessa AdProfitista on kasvanut niin mainostajien kuin mainos- ja mediatoimistojen arvostama kilpailu. Jaossa on kaksi ykkössijaa: Vuoden paras kampanja sekä Vuoden paras lanseeraus.

Ammatillisen arvostuksen lisäksi AdProfitin voitto tuo merkittävän rahallisen korvauksen. Voittajatiimit palkitaan kummassakin sarjassa 16.800 euron rahapalkinnolla. Se on suurimpia summia, mitä pohjoismaisissa mainoskilpailuissa on jaossa. Lisäksi jaetaan 2000 euron erikoispalkinto innovatiivisesta mediaratkaisusta.

Kilpailutöiden palautus lokakuun alkuun mennessä

AdProfit-kilpailuun voivat kampanjoillaan osallistua mainostajat ja/tai mainostoimistot yhteistyössä mainostajan kanssa. AdProfit-kilpailussa on vain kaksi samanarvoista sarjaa: Vuoden paras kampanja -sarjassa kilpailevat markkinoilla jo olevat tuotteet, palvelut, merkit ja yritykset. Vuoden paras lanseeraus -sarjaan osallistuvat uutuustuotteet, -palvelut, -merkit ja uudet yritykset. Tämän vuoden kilpailuun voivat osallistua 15.7.2007–15.7.2008 toteutetut työt. Kilpailutyöt on jätettävä 1.10. mennessä.

Kolmivaiheinen valintaprosessi

Kilpailutöiden alkukarsinnan tekevät esituomaristot, joissa on edustettuna mainostajia, mainonnan suunnittelijoita, mediasuunnittelijoita sekä tutkimuksen, opetuksen että median edustajia. TNS Gallup tutkii shortlistalle päässeet kilpailutyöt – kolmesta viiteen kampanjaa kummastakin sarjasta – kohderyhmää mahdollisimman hyvin vastaavalla otoksella. Voittajat valitsee alan monipuolista asiantuntemusta edustava ylituomaristo, jonka puheenjohtajana toimivat vuorovuosina AdProfit-kilpailun järjestäjien edustajat.

Puheenjohtaja on tänä vuonna kauppaneuvos Taisto Riski, Kaleva Kustannus Oy. Ylituomariston jäsenet ovat markkinointijohtaja Minna Pajala, TeliaSonera Finland Oyj, toimitusjohtaja Jyri Seppä, Vizeum Finland, dosentti Terhi-Anna Wilska, Turun kauppakorkeakoulu, toimitusjohtaja Pia Siukosaari, Grey Direct & Digital, tutkimussuunnittelujohtaja Sylva Vahtera, Kuulas Millward Brown ja ilmoitusmyyntijohtaja Minna Virtanen, Bonnier Publications Oy. Tulokset julkistetaan tammikuussa 2009.

Järjestäjinä markkinointiviestintäalan keskeiset liitot

AdProfit-kilpailun järjestävät yhteistyössä Aikakauslehtien Liitto, IAB Finland, Mainostajien Liitto, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL, Outdoor Finland - Suomen Ulkomainosliitto, Sanomalehtien Liitto, Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto, Suomen Radioiden Liitto ja Suomen Televisioiden Liitto.

Viime vuoden voittajat olivat HK Potku ja Kokoomus

AdProfit 2007 -kilpailun uutuustuotesarjan voitti HK Potku "Sopivasti tulinen pikaruoka" ja markkinoilla jo olevien tuotteiden sarjan Kokoomuksen eduskuntavaalikampanja 2007. Vuoden 2006 ja 2007 voittajat ja shortlistalle päässeet on esitelty AdProfit-kirjassa, joka ilmestyi keväällä 2008.

Lähde: Mainostajien liitto

www.adprofit.fi

 

05.09.2008Maalla olisi tilaa nuorten yritteliäisyydelle
04.09.2008Maaseutuelinkeinojen neuvonnan määrärahojen vähennys aiheuttaa työpaikkojen menetyksiä
02.09.2008Maksuhäiriömerkintöjä poistui uuden luottotietolain myötä
01.09.2008Jyrääkö digilehti paperiversion?
01.09.2008Kari Uotin Kirottu salaisuus antaa uuden näkökulman pankkikriisin syntyyn
28.08.2008Maakuntien ja Suomen Vahvimpien yritysten valinnat käynnistyvät
25.08.2008Green Office -toimistot vähensivät 2000 tonnia hiilidioksidipäästöjä
22.08.2008Kustannusten nousu kiristää kuljetusyrittäjän arkea
22.08.2008Puun myyntitulojen verohuojennus piristänyt puukauppaa
21.08.2008Sertifiointitietous kootusti nettipalvelussa - laadukkaat yhteistyökumppanit löytyvät helpostu
15.08.2008Suomen Parhaat Verkkosivut -kilpailu puolessa välissä - Jo yli tuhat osallistujaa!
14.08.2008Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta palkitseva AdProfit-kilpailu käynnistyi
12.08.2008Kielitaito ja oikea asenne auttavat maahanmuuttajia työllistymään Suomessa
12.08.2008Mainoskupla-kilpailussa etsitään parasta vastamainosta
01.08.2008SKAL: Ulkomaisten kuljetusyritysten suosimisen on loputtava
28.07.2008Ihmetuotteita ei ole - mitkä lupaukset ovat katteettomia elintarvikemarkkinoinnissa?
24.07.2008Maatilat nousevat kasvuyritysten joukkoon
24.07.2008Hallituksen veroratkaisu sopii nykyiseen markkinatilanteeseen
13.06.2008Erilaista yrittämistä - Windside uskomaton, mutta tosi
13.06.2008Joutopäivistään Joutsa tunnetaan
27.05.2008Yritysten viestintä kannattaa suunnitella pahan päivän varalle
27.05.2008Vastaava ekonomisti Penna Urrila: Pk-yritysten suhdannekuva himmenee vähitellen
19.05.2008Vaasalaisyritykset odottavat asuntomessuilta paljon
19.05.2008Suomalaisen Työn Liiton tutkimus: Suomalainen ostaa laatua, osaamista ja hyvinvointia - Vastuullisuus nostamassa päätään
25.04.2008Töitä olisi, mutta mistä lisää tekijöitä?
18.04.2008PK-yritykset kilpailevat logistiikkaosaamisella
17.04.2008Menestyksen avaimet - vasara ja sydän
15.04.2008Yrittäjän arki ei pääse otsikoihin
11.04.2008Ilmaista vai maksullista?
08.04.2008Keski-Suomen päivän vietto käynnistetään uudelleen Huhtikuun 18. on Keski-Suomen päivä
08.04.2008Aivomyrsky ihastutti
28.03.2008Helmikuussa jo yli puoli miljoonaa latausta
25.03.2008Häme-markkinoinnille uusi yhteistyökumppani - Mainostoimisto ezpa
20.03.2008Verohuojennus helpottaa sukupolvenvaihdoksia
20.03.2008EK patistaa yrityksiä tarjoamaan kesätyötä
20.03.2008Yhä useampi työpaikka jää täyttämättä
17.03.2008Aivomyrsky rokkaa pian Jyväskylässä
10.03.2008Rakennemuutosrahaa Keuruun ja Saarijärven-Viitasaaren seutukunnille
26.02.2008Yrittäjälinja kysyy kansanedustajilta
15.02.2008Jyvässeudulla tutkaillaan Slovakian markkinoita
13.02.2008Erilaista yrittämistä - Klamydia ja Kråklund Records
12.02.2008Ikäihmiset haluavat palvelua kotikulmillaan