Blogin arkisto

Instagram yrityksen markkinoinnissa - 5 vinkkiä

Keskiviikko 3.6.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgInstagram on kerännyt viime vuosina paljon uusia käyttäjiä. Myös moni yritys on lähtenyt mukaan jakamaan kuvia toiminnastaan. Instagram tarjoaakin yritykselle hyvän tilaisuuden rakentaa kuvallista tarinaa tekstinä kerrotun rinnalle.

Ei ole vain klisee, että kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa. Kuvien käytöllä on markkinoinnissa, erityisesti somessa, suuri merkitys yrityksen imagon rakentamisessa. Kuvat lisäävät myös mielenkiintoa yrityksen muita sisältöjä kohtaan. Mieti itseäsi, katsotko mieluummin kuvia vai luetko tekstiä? Tai luetko mieluummin tekstiä, jonka yhteydessä on kuva?

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, mainonta, sosiaalinen media, instagram, latergram

Pk-yrityksen pahin nettivirhe

Maanantai 27.4.2015 - Heikki Luoma

heikkiluoma.jpgOn sanottu, että pienikin yritys voi olla netissä saman arvoinen kuin suuri yritys. Teoriassa se pitänee paikkansa.

Käytännössä monet pk-yritykset hukkaavat mahdollisuuksiaan myydä ja markkinoida yhden varsin yksinkertaisen asian vuoksi.

Niillä on liian vähän sisältöä.

On yrityksiä, joiden sivut koostuvat lähes vain ranskalaisista viivoista eli bullit pointseista. Juuri muuta ei ehkä sivuilla olekaan.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, google, haku, kotisivut, liidien generointi, lyhyt, markkinointi, netti, pitkä, sisältö, teksti, uusasiakashankinta, vierailija

LinkedIn yrityksen markkinoinnissa - 5 vinkkiä

Keskiviikko 22.4.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgOletko ajatellut, että LinkedIn voisi olla yrityksellesi tärkein sosiaalisen median kanava? Se nähdään silti yhä usein rekrytointikanavana ja cv:n säilytyspaikkana. Lähes jokaisella on LinkedIn-profiili, mutta harvempi käy siellä säännöllisesti. Moniin kanaviin verrattuna LinkedIn voi tuntua tylsältä ja kuivakalta, koska se on ammatillinen verkostoitumispaikka, mutta se on silti tehokas kanava, jossa yrittäjä voi rakentaa verkostojaan ja markkinoida yritystään.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, LinkedIn, sosiaalinen media

Ilmainen digimarkkinoinnin pikakurssi - näin se syntyi

Keskiviikko 25.3.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgKuljen edestakaisin keittiön ja olohuoneen väliä. Mutisen ääneen ja pysähdyn välillä keittiöön napostelemaan. Teen lisää kahvia, vaikka enempää ei tarvitsisi juoda. Olen suunnattoman hermostunut.

Videoiden tekeminen. Miten se voi aina olla niin hermostuttavaa? Eihän paikalla ole muita kuin minä ja kamera!

Ja aurinko. Eikun vesisade. Ja ukkonen. (Keli vaihtelee, näin myös valaistus.)

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, digimarkkinointi, pikakurssi

Pienen yrityksen verkkomarkkinointi ja yrittäjän hyvinvointi

Keskiviikko 18.3.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgPienen yrityksen verkkomarkkinointi lähtee usein liikkeelle kotisivujen perustamisesta. Jokaiselle on selvää, että verkossa on oltava mukana, mutta monelle ei ole selvää se, miten verkkomarkkinoinnin saa toimimaan. Siksi arjen kiireen keskellä verkkomarkkinointi voi aiheuttaa ylimääräistä ahdistusta.

Koska verkkosivujen pystyttämisessä resursseja kuluu paljon jo pelkkään käytännön työhön: kuvien hankkimiseen, sisällön kirjoittamiseen ja tekniikan valitsemiseen, ei aika välttämättä riitä sen syvällisempään miettimiseen. Kuitenkin kunnon suunnitelma vaikuttaa niin verkkomarkkinointisi toimimiseen, kuin omaan hyvinvointiisi.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, markkinointiviestintä, verkkomarkkinointi, internetsivut, verkkosivut

Nuori myyjä räjäytti pankin!

Perjantai 27.2.2015 - Juha Ahola

juhaahola.jpgAvasin myyntivalmennuksella epäsuoran vallan lajeista esimerkkejä. Vastavuoroisuuden periaatetta käyttävät face-to-face –myyjät, jotka tarjoavat kahvit, antavat ea-laukun tai avaimenperän tuliaisena (=liikelahjana). Kerroin, että tässä syntyy asiakkaalle luontainen tarve ja halu “maksaa takaisin” tavalla tai toisella ja yllättävän usein maksu tapahtuu siten, että kauppa syntyy. Olemme otettuja ystävällisestä eleestä saada jotain.

Samoin kerroin esimerkin siitä, että jos kaveri tarjoaa lounaan niin seuraavalla kerralla sitä haluaa itse mennä maksajan paikalle kyynärpäätaktiikalla, ettei jää mentaaliseen velkaan.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: Juha Ahola, idea, ideointi, markkinointi, myynti

Näin rakennat verkkosivut itse ja säilytät vapautesi

Keskiviikko 25.2.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgVerkkosivut on oltava jokaisella yrityksellä. Tämä on yleensä kaikille selvä juttu. Mutta miten verkkosivut käytännössä saadaan pystyyn? Jos tekniset asiat eivät itselle ole helppoja, voi olla vaikea käsittää prosessia domainista palveluntarjoajan valintaan ja sivuston tekniseen rakentamiseen.

Nykyään voi myös tekniikkaa tuntematon tehdä verkkosivut itse. Olen itse siitä elävä todiste. Ajanhallinnan kannalta järkevää on toki palkata hommaan ammattilainen, mutta hyvä on silti tietää, mistä oikeastaan kannattaa maksaa tai ehkä jotain voisi tehdä itsekin. Jos aikaa ja osaamista ei ole, saatetaan ottaa käyttöön valmiita paketteja, joista sitoudutaan maksamaan kuukausimaksua. Joskus ehkä liikaakin.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, internet, internetsivut, verkkosivut

Pienen yrityksen markkinointi pikkubudjetilla, 9 vinkkiä

Keskiviikko 18.2.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgPienen yrityksen markkinointi tehdään pienellä budjetilla. Koska mainostilan ostaminen lehdistä, televisiosta tai radiosta ei pienelle yritykselle ole mahdollista, markkinoinnin painopiste täytyy olla muualla kuin mainonnassa. Ja mainostaminen onkin vain pieni osa siitä, mitä kaikkea yrityksen markkinointiin liittyy.

Pienen yrityksen markkinointi eroaa suurista yrityksistä muussakin kuin mainosbudjetin koossa. Yrittäjän intohimo on pienen yrityksen vahvuus ja suurista yrityksistä erottava tekijä, sillä yrittäjän rakkaus tekemiseen näkyy kaikessa. Markkinointia tehdään pienessä yrityksessä luonnostaan ihmiseltä ihmiselle, kun suuressa yrityksessä markkinointi on helposti kasvotonta ja kohdistettu suurelle yleisölle.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, markkinointiviestintä, viestintä

Teknologia start-upit epäonnistuvat yhteistoiminnan puutteen vuoksi

Maanantai 16.2.2015 - Heikki Luoma

heikkiluoma.jpgMika oli teknologia start-upin toimitusjohtaja kun tapasin hänet. Keskustelimme yrityksen historiasta, historia ei ollut pitkä, mutta se oli ehtinyt olla monivaiheinen.

Mika oli yksi teknologeista, jotka olivat perustaneet yrityksen. Pian perustamisen jälkeen teknologit olivat huomanneet, että he tarvitsevat henkilön, joka osaa myydä. Siispä he palkkasivat sellaisen henkilön.

Myyjän tehtävä on myydä ja teknologien tehtävä on kehittää teknologiaa. Aika selvää.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, johtaminen, kehitys, markkinointi, myyjä, myynti, perustaja, start-up, teknologia, yhteistoiminta

Päättäjä ei ole sittenkään kumpikaan pariskunnasta

Perjantai 30.1.2015 - Juha Ahola

juhaahola.jpgKerroin Facebook- ja Twitter –myyntivalmennuksella siitä, kuinka on tärkeä huomioida myyntitilanteissa pariskunnasta molemmat ja varsinkin se, joka vaikuttaa ko. asiassa päättävämältä henkilöltä. Autokaupoissa nollataulumyyjät myyvät miehelle ja jättävät naisen huomioimatta ja usein mennään kiville. Totta kai huomiosta paitsi jäänyt vaimo(ke) sanoo miehelleen, että täältä ja varsinkaan tuolta myyjältä emme osta autoa ikinä.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, klousaaminen, myyjä, myynti, myynti ja markkinointi, myyntityö, päätös

Saavuta kansainvälinen yrittäjyys internetin avulla

Tiistai 27.1.2015 - Saija Mahon

saijamahon.jpgKansainvälinen yrittäjyys oli ennen suhteellisen rajoitettu käsite, ja melkeinpä ainoastaan mahdollista vain isoille organisaatioille ja yrityksille. Toimistot tuli olla kaikissa niissä maissa, joissa kauppaa haluttiin käydä, henkilökunnasta puhumattakaan, ja tottakai yksityinen suihkukone joka lennätti maiden välillä, oli ehdottomasti oltava.

Tällä vuosisadalla asiat ovat kuitenkin onneksi hieman helpottuneet. Et tarvitse juuri muuta kuin yhteyden internettiin ja kansainvälinen kauppa voi alkaa!

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Saija Mahon, yrittäjyys, yrittäminen, markkinointi, markkinointiviestintä, digitaalinen media, sosiaalinen media, internet

Näin lähdet Twitteriin - koulutusvideo

Keskiviikko 21.1.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgTwitter on mitä loistavin mahdollisuus yrittäjälle verkostoitua ja kasvattaa näkyvyyttä. Lisäksi se on hyvä kanava asiakaspalveluun ja asiakkaiden sitouttamiseen. Mutta mitä moni ei ota huomioon on se, että sosiaaliseen mediaan osallistuminen lisää näkyvyyttä myös hakukoneissa!

Twitteriin osallistuminen nostaa näkyvyyttäsi myös hakukoneissa.

Twitteristä saat itse yhtä paljon kuin annat: tietoa, näkyvyyttä, uusia tuttavuuksia… Verkko- ja palvelutoimialojen lisäksi myös kivijalkamyymälät hyötyvät Twitteristä. Sen lisäksi että Twitteristä voi saada kävijöitä omille verkkosivuilleen, sen avulla voi ajaa liikennettä myös myymälään!

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, twitter, sosiaalinen media

Sisältömarkkinointi, miten löydät siihen aikaa?

Keskiviikko 14.1.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgSisältömarkkinointi aiheuttaa tuskaa pienelle yrittäjälle, jolla aika on muutenkin kortilla. Mutta miten tuskalta voisi välttyä?

Tuskin on olemassa yrittäjää, joka ei olisi joskus ahdistunut siitä, kuinka hänen "pitäisi" muistaa kirjoittaa blogiinsa ja "pitäisi" tuottaa sisältöä sosiaaliseen mediaan. Tässä artikkelissa kerron neljä syytä miksi sisältömarkkinointi on tärkeää ja neljä keinoa toteuttaa sitä järkevästi.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, sisältömarkkinointi

Näin kirjoitat verkkosivujen tekstit - 5 vinkkiä

Keskiviikko 7.1.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgVerkkosivujen tekstit ovat ratkaiseva osa yrityksesi markkinointia. Moni on sitä mieltä, että mitä vähemmän tekstiä kotisivuilla on, sen parempi. Myönnän, itsekin ajattelin näin, noin viisi vuotta sitten. Mutta nyt tiedän paremmin.

Lyhyt teksti ei myy paremmin, kuin pitkä teksti. Tarvitaan vakuuttelua, perusteluita ja faktaa. Hakukonenäkyvyyden kannalta on tärkeää, että jokaisella sivulla on vähintään 300 sanaa. Kolmensadan sanan joukkoon on jo aika helppo istuttaa sivun avainsanojakin. Myös sivuston rakenteella on merkitystä. Älä siis piilota sisältöä alasivuille vaan tuota riittävästi sisältöä joka sivulle. Mutta pidä huoli siitä, että teksti on sujuvaa ja nopeasti luettavaa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, tekstisuunnittelu, internetsivut, verkkosivut, blogi

Näin verkkokauppa kasvatti myyntiään

Keskiviikko 26.11.2014 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgOnko sinulla verkkokauppa tai kivijalkamyymälä? Oletko ajatellut, miten voisit kasvattaa myyntiäsi digitaalisen markkinoinnin avulla? Tässä esimerkki yrittäjästä, joka kasvatti myyntiään kolmessa vuodessa reilusta 60 tuhannesta eurosta seitsemään miljoonaan!

Diana Harbour, yrittäjä ja äiti, perusti yrityksensä The Red Dress vuonna 2005. Hän aloitti myynnin kivijalkamyymälässä, mutta vasta verkkokauppa vei hänet menestykseen.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, verkkokauppa, yrittäminen, yritys, myynti, asiakaspalvelu, viestintä, markkinointi

Tuntuuko blogin perustaminen ylivoimaiselta?

Keskiviikko 19.11.2014 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgBlogin perustaminen on teknisesti helppoa, mutta moni kokee käytännön kirjoittamistyön ylivoimaiseksi. Koska itse näen, miten tärkeä osa yrityksen markkinointia blogi on, jaksan jatkuvasti muistuttaa läheisiä yrittäjiäystäviäni sen perustamisesta. Monella se on ollutkin jo mielessä, mutta…

Hirveä kynnys kirjoittaa se ENSIMMÄINEN artikkeli.

En kehtaa, en uskalla. Mistä ihmeestä kirjoitan?

En saa aikaiseksi. Ei kukaan sitä lue kuitenkaan.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, blogi, bloggaaminen, markkinointi

Vaativa pomo

Tiistai 28.10.2014 - Kari Vahtolammi

karivahtolammi.jpgJatketaan vielä hiukan hyvä pomo, paha pomo asiaa. Luin aamulla pikavuorossa Antti Apusen ja Jari Jarantaisen Sisäisen markkinoinnin opasta. Ja siellä puututtiin samaan asiaan kuin omassa hyvä, paha pomo kirjoituksessa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, pomo, työ, johtaminen, sisäinen markkinointi,

Sisältömarkkinointi on muotia nyt ja jos mietit sisältömarkkinoijaksi ryhtymistä niin lue tämä ensin

Maanantai 14.7.2014 - Heikki Luoma

heikkiluoma.jpgKerron miten sisältömarkkinoinnilla saa tuloksia. Tuloksilla tarkoitan myyntiä ja tilauksia. Niistähän loppujen lopuksi on kyse.

Usein markkinoinnin yhteydessä puhutaan tunnettuuden kasvattamisesta. Taustalla on ajatus, että yrityksen ollessa tunnettu, asiakkaat muistavat ottaa yritykseen yhteyden, tai ostaa yrityksen tuotemerkkiä, kun asiakkaalle syntyy tarve.

Se pätee edelleen.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, sisältömarkkinointi, myyjät, haastajamyynti

Oksentamalla myyjä tappaa hyvänkin viestin! Älä tyhjennä lipasta ensikohtaamisessa!

Perjantai 13.6.2014 - Juha Ahola

kuva

Kokematon tai omalla toiminnalleen sokea (tai hetkellisesti sokeutuva) myyjä lankeaa ansaan. Hän tykittää lippaat tyhjäksi kerralla tottumuksestaan tai tyhmyyttään ymmärtämättä sitä, että ihmisen kyky vastaanottaa tietoa kerralla on rajallinen.

Kaikkien viestien määrä on selvästi korkeampi kuin vastaanottokyky, mutta todellisuudessa läpäisevien viestien määrä jää vielä vastaanottokyvyn alle. Missä kaikkealla tämä todentuu esimerkiksi?

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, Markkinointiviestintä, mainonta, myynti, blogikirjoittaminen

Riston myynnin prosessi on vanhanaikainen ja siitä haluaako hän uudistaa sen nykyaikaiseksi voi riippua yrityksen koko tulevaisuus

Maanantai 9.6.2014 - Heikki Luoma

heikkiluoma.jpgRiston myynnin prosessi on vanhanaikainen ja siitä haluaako hän uudistaa sen nykyaikaiseksi voi riippua yrityksen koko tulevaisuus

Riston yrityksen tilanne on vaikea. Yrityksen myynti laskee, kannattavuus on heikko ja markkina on muuttunut muutamassa vuodessa.

Riston mielestä hänen yrityksensä kiertävät myyjät saavat liian vähän tilauksia ja myyjien matkaamisesta tulevat kulut ovat suuret. Sitten Risto kertoi etsivänsä uusia myyjiä kasvattaakseen myyntivoimaa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, Risto, yritys, myynti, asiakas, markkinointi

« Uudemmat kirjoituksetVanhemmat kirjoitukset »