Minulle tätä ja sinulle ei mitään!Perjantai 1.2.2013 - Juha Ahola
No, mutta kaikkihan me olemme itsekkäitä. Kasvatuksen ja kasvun myötä opimme jakamaan omastamme, mutta myös käyttämään ns. vastavuoroisuusperiaattetta eli molemmat hyötyvät (molemmat antaa ja molemmat saa). Alakouluikäisen pitäisi tätä menetelmään osata käyttää puhumattakaan yläkouluikäisestä. |
1 kommentti . Avainsanat: Juha Ahola, esiintyminen, esiintymistaidot, ihmissuhdetaidot, rikastava vuorovaikutus, sosiaaliset taidot, vaikuttaminen, vastuu |
Miten välittämisen kulttuuri ja hyvä työilmapiiri välittyy vuorovaikutuksessa?Maanantai 10.12.2012 - Juha Ahola
Lämmön johtuminen eli konduktio on lämmön siirtymistä aineen sisällä. Lämpö voi siirtyä johtumalla myös aineesta toiseen, mikäli aineet ovat kosketuksissa toisiinsa. "Laita kätesi kynttilän liekkiin – polttaa kovasti!" |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, asenne ratkaisee, carpe diem, ihmissuhdetaidot, rikastava vuorovaikutus, sosiaaliset taidot, syvempi suhde, tartu hetkeen, tunneyhteys, valmentaminen, yritysjohtaminen |
Asennepolarisaatio rajoittaa oppimista ja kuulemistaKeskiviikko 24.10.2012 - Juha Ahola
Kun maitolasi kaatuu pöydälle, voimme valita suivaannummeko asiasta vai emme. Voimme valita otammeko liinan käteen ja siivoamme jäljet mukisematta vai jäämmekö nillittämään asiasta? Vai uskallatko väittää toisin? |
2 kommenttia . Avainsanat: Juha Ahola, asenne, suhtautumistapa, tunteet, reagointi, kommunikointi, viestintä, vuorovaikutus |
Fosforesenssi kohtaamisen jälkeenPerjantai 12.10.2012 - Juha Ahola
Mitä mutta? Innostus ja energia ei siirrykään arkitoimintaan tai ympäröiviin ihmisiin. Koulutuksen vaikutus siis lässähti käsiin. Olisi riemukkaampaa, kun innostus ja energia säilyisivät pidempään. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, Esiintymistaidot, sosiaaliset taidot, työelämän fysiikkaa, vuorovaikutus, koulutus |
Y-sukupolvi haastaa esimiesten johtamistaidotMaanantai 17.9.2012 - Ulla Vilkman
|
4 kommenttia . Avainsanat: Ulla Vilkman, esimiestyö, johtaminen, kehittyminen, koulutus, kunnianhimo, tunneäly, vuorovaikutustaidot, y-sukupolvi |
Kirja, joka toivottavasti muutti minuaKeskiviikko 5.9.2012 - Heikki Kolehmainen
Kirja todistaa viimeisimpään aivotutkimukseen ja huippunsa vietyjen koejärjestelyjen avulla, kuinka me ihmiset tarvitsemme empaattisia, sosiaalisia kontakteja voidaksemme hyvin. Tämä tarve ei ole filosofinen tai aatteellisesti oikea, vaan erottamaton osa fysiologista minäämme. |
3 kommenttia . Avainsanat: Heikki Kolehmainen, kommunikointi, viestintä, vuorovaikutus, sosiaalinen äly, empatia, markkinatalous, markkinaehtoisuus |
Tahallinen väärinymmärtäminen on taitolajiMaanantai 13.8.2012 - Taru Jousia
|
13 kommenttia . Avainsanat: Taru Jousia, puheviestintä, viestintä, vuorovaikutus |
VuorovaikutusvastuuMaanantai 23.7.2012 - Pauli Vuorio Olen suurimman osan työssäoloajastani ollut vaikuttaja-ammatissa. Siis tehtävissä, joissa tehtävänä on vaikuttaa. Ainakin pari asiaa olen oppinut. Vaikuttaja-ammateissa esimerkiksi myyjänä, esimiehenä, johtajana tai vaikka sitten päätoimittajana sanoman perustelija on vastuussa vuorovaikutuksen syntymisestä. Vastuu sanoman oikeanlaisesta perillemenosta on vaikutukseen pyrkivällä. |
16 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, vuorovaikutus, vastuu, työnteko, valittaminen, selittäminen, vaikuttaminen, yrittäminen |
Vuorovaikutus on monimutkainen prosessiTiistai 1.2.2011 - Pauli Vuorio Retoriikalla on tärkeä merkitys kaikissa tapahtumissa, joissa keskustelet ihmisten kanssa. Et välitä vain sanoja ja merkityksiä, vaan herätät keskustelukumppanissasi monenlaisia tiedostamattomiakin tunteita. Äänensävy, äänen korkeus, puherytmi ja muut äänenkäytön osatekijät voivat joko edistää asiaasi tai kampittaa sitä. Äänesi on esiintymisen aseesi – tai heikkoutesi. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pauli Vuorio, viestintä, viestintätaidot, elekieli, kommunikaatio, kulttuurierot, persoonaerot viestinnässä, tulkinta, retoriikka, vuorovaikutus |
Yleisohjeita myynnin maailmastaMaanantai 31.8.2009 - Pauli Vuorio Myynnin maailmassa ollaan vuorovaikutteisissa kontakteissa toisten ihmisten kanssa. Voisivatko myynnissä toimivat opit siten olla oppeja paljon muuhunkin? Ja pätisikö sama myös myynnissä tehtyihin virheisiin - voisivatko ne pohjimmiltaan olla samankaltaisia kuin ne, joita teemme ihmissuhteissa, liike-elämässä, työssä tai muuten elämässä? |
1 kommentti . Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, myyjä, vuorovaikutus, ihmissuhde, asenne, asiakas, kehitys, kehittyminen |
Oo mikä nainen!Torstai 27.8.2009 - Lenita Lehtonen - Kalatiski on suljettu, sanoo joku vieressäni. Katson sivulle ja huomaan, että hän puhuu minulle. - Niin on, vastaan. Seisomme kylmätiskin edessä ja vaihdamme muutaman sanan, kunnes toivottelemme toisillemme hyvät päivät ja jatkamme matkaa. |
3 kommenttia . Avainsanat: Lenita Lehtonen, kohteliaisuus, asenne, nainen, kauppakeskus, yllätys, sinuttelu, teitittely, maitohylly, ystävyys, keskustelu, vuorovaikutus |